• erikaABC

Sambo vill inte ha ett sexliv med mig. Ska jag separera??

Anonym (kk) skrev 2022-08-28 20:53:15 följande:
    Vanligt att inte ha några egna åsikter på FL. Varför är det så?
    Jag vet inte
  • erikaABC
    Anonym (N) skrev 2022-08-28 21:01:42 följande:

Nej , eftersom du är inte gift. Eller ska du gifta dig med honom bara för att kunna ta ut skilsmässa sen? 

Separera då ?
  • erikaABC
    Anonym (kk) skrev 2022-08-28 21:19:09 följande:
    Inte vad jag pratar om.
    Vad pratar du om?
  • erikaABC
    Anonym (Igen) skrev 2022-08-28 21:22:46 följande:

Hon trollar på igen 

Nej trollar ej
  • erikaABC
    Anonym (Malla) skrev 2022-08-28 22:09:06 följande:

Vad vill du själv?
    Jag personligen skulle inte kunna leva så då jag känner åtrå till min man och vill ha en relation där sex ingår. Så en man som inte ville ha sex eller inte ville ha sex specifikt med mig.... då föll en stor del av vår relation som är för viktig för mig att avstå ifrån och vi skulle inte kunna leva ihop mer. 

ok
    Jag vet inte vad jag själv vill
  • erikaABC
    Anonym (Ensam) skrev 2022-08-28 22:11:57 följande:

Har han sagt det el visar han det?
    Min make visar genom att vända ryggen till el bara blunda. Kan ligga halvnaken o han reagerar knappt, åh då säger han ändå att bröst älskar han. 

Jag vet ju att han inte är jättemycket för att tex hålla hand,  kramas el liknande men ibland kan det gå någon månad utan sex och det tycker jag är för lång tid i ett förhållande. 

Hur gör man för att stå ut?
  • erikaABC
    Anonym (fabulous) skrev 2022-08-29 13:15:00 följande:

Man eller kvinna- om du behöver sex/ fysisk bekräftelse och inte får det i relationen (pga långvariga saker som den andra inte vill göra något åt, jag talar inte om medicinska/ tillfälliga orsaker nu) så måste du ju antingen göra slut eller förhandla om öppet förhållande.

Tråkigt, men var och en måste få försöka bli så lycklig som den kan, i det korta liv vi har, tänker jag.

I övrigt är han en fin  person 
  • erikaABC
    Cheeses skrev 2022-08-29 13:16:56 följande:

Onanerar du inte? 

Jo. Men det kan inte ersätta beröring / kramar från en annan männsika
  • erikaABC
    Anonym (M) skrev 2022-08-29 13:36:45 följande:

Vilka alternativ ser du själv?

Jag vet inte
    DEt är därför jag ber om råd
  • erikaABC
    sextiotalist skrev 2022-08-29 13:57:53 följande:

Jag undrar om det inte hans nonchalans som gör att du mår mest dåligt. Han säger att han inte tycker det finns några problem, men det är nonchalant. För det finns ett problem, du mår inte bra. Det är, tror jag, det viktigast att få fram. Er relation har problem, för du mår urkasst i den.
    Det kan finnas hur många orsaker som helst, men om ni ska nå fram till varandra, så måste ni hitta ett sätt som gör att båda mår bra.

En del kan uppleva gemensam sex som något kravfyllt, få prestationsångest. Då kan man släppa förväntningarna på gemensam sex och istället börja mötas på andra sätt. 
    Så försök få honom att lyssna på dig, inte fokus på sexet, utan att du inte känner dig sedd, att han inte vill ha någon som helst fysisk kontakt. 
    Är han inte intresserad av att lyssna, möta dig överhuvudtaget, då kanske det är dags för en separation. Inte pga brist på sex och beröring, utan för att han nonchalerar dig och att du inte mår bra i er relation.

Tack
Svar på tråden Sambo vill inte ha ett sexliv med mig. Ska jag separera??