Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

Flash Gordon skrev 2022-09-01 23:02:57 följande:
    Här kan du se hela polska etablissemanget med presidenten i spetsen fira Nazitysklands terrorbombningar av polska städer

twitter.com/prezydentpl/status/1565185452658905088/
    twitter.com/PL1918/status/1565187458173640705

SD-tjänstemannen firade krigsutbrottet och det är detta som fött så mycket avsky under dagen bl.a från Ulf Kristersson.

Dina Twitterlänkar  handlar om folk som firar Polen dvs man firar inte nazisternas start av kriget.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Hur tror ni stämningen är hos det blåbruna laget  idag?

www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQR9qo/pehrson-kommer-inte-forvandlas-till-sverigedemokrat

Johan Pehrson om SD:

"Jag har hört vad Sverigedemokraterna har för tankar och vilka de besöker. De har problem med alla möjliga saker, ryska spioner och vad det nu är, säger han och fortsätter:

- Det måste de göra upp med, de säger att de försöker men det verkar inte som att det händer"
  • KillBill

Nooshi Dadgostar  kritiserar Johan Pehrson för att äga aktier i skolkoncernen Atvexa. Johan Perhrson nekar och hävdar att hon måste hämtat uppgiften från någon kommunisttidning..

Johan Pehrson från en intervju i Dagens Industri..

• KillBill
    Tecum skrev 2022-09-04 22:10:26 följande:
    SD har lyckats bra där, mest tack vare ett karismatiskt och kompetent kommunalråd, och ser ut att få behålla makten i kommunen.
    Ekonomin krisar i Sölvesborg och nu drabbas äldre i behov av hemtjänst av försämringar. Jag har lite svårt att se det som något bra men det är klart jag är ju inte heller Sverigedemokrat.

• KillBill

Nu är Liberalerna nere på 4,2% samtidigt som SD nästan är 3% större än Moderaterna. 

Moderaterna riskerar att både tappa positionen som näst största parti och att få fortsätta i  opposition. Det ska bli intressant att följa hur detta påverka stödröstningen på Liberalerna.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-09-05 16:32:38 följande:

Det går nog utmärkt för liberaler att rösta på Liberalerna.

Deras partiledare är övertydlig med att de kommer att hoppa över till den röd-gröna sidan efter valet. Detta genom att motsätta sig det mest grundläggande som det blå-gula blocket är överens om: asylpolitiken.

Det absolut bästa med L vore om de ramlade ur Riksdagen. Varje moderat väljare borde inse att de i grunden inte är att lita på och därför inte stödrösta på dem.

Det där Kristerssons  brukar säga om att "på min sida i politiken" gäller alltså inte längre
Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler