Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

K Markatta skrev 2024-05-31 13:33:50 följande:

Bengt Westerberg har nu återgått till sitt gamla parti L:

tidningen.nu/bengt-westerberg-jag-rostar-pa-liberalerna/

Han kritiserar även C:s ränksmideri i den liberala partigruppen i Europaparlamentet.

Jag och som du kan läsa i artikeln som du länkar till så beror det på att den Liberale kandidaten Karin Karlsbro vägrar att samarbeta med högerextrema partier såsom Sverigedemokraterna. Bengt Westerberg säger följande i artikeln: 

Citat:
    "Ja, jag kommer att rösta på Karin Karlsbro. Hon har tagit avstånd ifrån de mer högerextrema partierna, inklusive Sverigedemokraterna, och naturligtvis innebär en röst på henne, en röst på den liberala gruppen i Europaparlamentet"

Problemet med Westerbergs plan är emellertid att Liberalerna riskerar att bli utesluten ur den liberala gruppen i 
    Europaparlamentet. Det beror på att Liberalerna i Sverige har valt ett nära samarbeta med det antiliberala partiet SD och det är inget som andra liberala  partier i Europa accepterar. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    K Markatta skrev 2024-05-31 13:33:50 följande:

Bengt Westerberg har nu återgått till sitt gamla parti L:

tidningen.nu/bengt-westerberg-jag-rostar-pa-liberalerna/

Han kritiserar även C:s ränksmideri i den liberala partigruppen i Europaparlamentet.

Håll med om att det är väldigt folkpartistisk att ett parti som Liberalerna som har ett  nära samarbete med  med högerextrema SD  går till val på att inte samarbeta med högerextrema partier som SD i Europaparlamentet.  Det är fascinerande att det finns väjare som köper detta.  :)
  • KillBill

Om inte Johan Pehrson försvarar Svenska kommitteen mot Antisemitism, SKMA mot detta angrepp från Sverigedemokraterna, ett parti sprunget ur den svenska nazismen, så är han en liten lort..   

www.aftonbladet.se/debatt/a/Gyw7wQ/sd-fran-i-dag-ser-vi-skma-som-en-politisk-aktor

"Ingen -  i synnerhet inte företrädare för nuvarande regering ? har någon som helst anledning att ta SKMA på allvar. Vi håller alltså inte med Liberalernas Johan Pehrson om att de är "en viktig organisation som man lyssnar på". Slutreplik från Jimmie Åkesson, Richard Jomshof, Björn Söder, Oscar Sjöstedt och Jörgen Fogelklou"

• KillBill
    Rataxes skrev 2024-10-18 17:14:46 följande:
    uvell.se/2024/10/16/ar-skma-objektiva/
    Jag förstår inte varför du ser upp till Rebecca Weidmo Uvell som beter sig som en rättshaverist och som vid återkommande tillfällen blivit avslöjad med att vara helt fel ute. 

Att en SD politiker som kallat djurkadaver för "Die Juden" , som anser att judar är okej i Sverige om de är få, som anser att judar inte är är svenskar  eller som utrycker att "juden är roten till allt ont" ogillar  Svenska kommittén mot antisemitism är logiskt men att du drar lans för dessa vidriga människor är förvånande. 

Jag rekommenderar dig att lyssna på Expressens ledarskribent Patrik Kronqvist. Han säger som det är. 

Liberalerna kommer aldrig kunna sitta i en regering som utnämnt SKMA till sin motståndare (det skulle i så fall definitivt bli dödsstöten för partiet).

• KillBill

SD om Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA)..

• KillBill

Ständigt aktuell satir när SD är involverade. 

• KillBill
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-19 08:32:37 följande:

Det verkar på allvar som att du, KillBill, har lite lätt panik just när det börjat gå rejält utför inom det rödgröna blocket. 

Vänstern klassas som antisemitiska av judar själva och har därmed fått problem med en stor del av sina egna väljare, de s k palestinavännerna som vanliga ordningsamma svenskar ser som ett stort och tämligen våldsamt problem. Tomatkastningen i självaste Riksdagen var bara senaste lågvattenmärket. Jag såg t o m palestinavännerna innan dom gick in och tänkte att "nu var dom vanliga idioterna igång". Och rätt fick man. 

Andersson i sin tur är med på det ekonomiska balansmålet som Tidöparierna stöttar och politiskt i övrigt smälter hon in rätt bra i Tidöpartiernas vision om mindre invandring och hårdare tag mot brottslighet eftersom det är vad svenskarna vill ha. Gäller så klart också att snabbt sopa sossarnas fula lotteriverksamhet där man ger sig på svaga gamlingar in under glömskan matta.

MP inbillar sig fortfarande att dom inte kommer tappa röster på valdagen med högre invandring och höga energi- och bensinpriser. Lycka till med den säger jag bara. Och den politiken lär inte deras kompispartier gå med på för då kommer dom också tappa väljare.

Rödgröna blocket håller på att implodera inför våra ögon just nu vilket, måste jag erkänna, känns kanon. Vem vet, efter nästa val kanske det blir en regering med M,S och SD som styr skutan...

Jag vet inte vilken planet du bor på men SD och högerpartierna ligger rejält efter i opinionen.  Nedan ser du resultatet i den senast publicerade opinionsundersökningen från Demoskop:

Liberalerna och Kristdemokraterna skulle få lämna riksdagen och det nuvarande regeringsunderlaget skulle bara samla 150 mandat i riksdagen  medan de rödgröna skulle samla 198.. 

När det gäller MP skulle det inte förvåna mig om de når ett resultat på över 10% i nästa val.  Det är väldigt många från högersidan i politiken som är positivt överraskade efter förra veckans partiledardebatt. Att personer som Per Rosencrantz och Adam Danieli är så positiva till ett Miljöpartistiskt språkrör är faktiskt något helt nytt. 

• KillBill
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-19 08:32:37 följande:

Det verkar på allvar som att du, KillBill, har lite lätt panik just när det börjat gå rejält utför inom det rödgröna blocket. 

Vänstern klassas som antisemitiska av judar själva och har därmed fått problem med en stor del av sina egna väljare, de s k palestinavännerna som vanliga ordningsamma svenskar ser som ett stort och tämligen våldsamt problem. Tomatkastningen i självaste Riksdagen var bara senaste lågvattenmärket. Jag såg t o m palestinavännerna innan dom gick in och tänkte att "nu var dom vanliga idioterna igång". Och rätt fick man. 

Andersson i sin tur är med på det ekonomiska balansmålet som Tidöparierna stöttar och politiskt i övrigt smälter hon in rätt bra i Tidöpartiernas vision om mindre invandring och hårdare tag mot brottslighet eftersom det är vad svenskarna vill ha. Gäller så klart också att snabbt sopa sossarnas fula lotteriverksamhet där man ger sig på svaga gamlingar in under glömskan matta.

MP inbillar sig fortfarande att dom inte kommer tappa röster på valdagen med högre invandring och höga energi- och bensinpriser. Lycka till med den säger jag bara. Och den politiken lär inte deras kompispartier gå med på för då kommer dom också tappa väljare.

Rödgröna blocket håller på att implodera inför våra ögon just nu vilket, måste jag erkänna, känns kanon. Vem vet, efter nästa val kanske det blir en regering med M,S och SD som styr skutan...

Som vanligt relativiserar ni höger-vurmare antisemitism genom att politisera problemet. Det finns många judar som är starkt kritiska till detta. 

www.aftonbladet.se/debatt/a/1MRJdW/skma-sd-s-anti-antisemitism-saknar-all-trovardighet

www.expressen.se/kultur/ide/detta-blir-fel-nar-vi--pratar-om-antisemitism/

Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler