Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

Fantastisk ledare signerad Per Svensson
    www.dn.se/kultur/per-svensson-liberalerna-forbinder-sig-att-vifta-pa-svansen-i-fyra-ar/

"Nu har Liberalerna, en gång i tiden principiellt respektlösa gentemot Åkesson och hans mångåriga kamp mot ?det själlösa? och ?splittrade? samhället som skapats av ?det socialliberala etablissemanget?, förbundit sig att de kommande fyra åren vifta på svansen. Helg seger! Jimmie Åkesson har skäl att känna sig nöjd"

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Vilket svammel. Är det rimligt att den här typen av personer leder vårt land?

• KillBill

Mycket bra text.

"Liberalerna gjorde sitt sämsta valresultat någonsin. Samtidigt har de förhandlat fram den kanske minst liberala politiken i Sveriges demokratiska historia. Hur hamnade partiet här? Per Svensson reflekterar över partiets situation och vägval"

tankesmedjantiden.se/tiden-magasin/segerns-lockelse/

• KillBill
    Ekdahl skrev 2022-11-07 12:23:13 följande:
    Rätt fantastiskt hur någon kan höra en så ensidig och känslostyrd analys. Inte konstigt då att han aldrig kommer i närheten av att besvara de relativt lättbesvarade frågor han ställer.

Förklaringen är att hans text är riktad till människor med liberala värderingar. Hade du haft det hade du förstått.

• KillBill
    Ekdahl skrev 2022-11-08 06:54:44 följande:
    Tänk att det ska vara så svårt för denna gruppering att förstå  att liberal och socialliberal inte är samma sak.

Svenssons frågor kring hur Pehrsson och Liberalerna agerat har förövrigt inget att göra med läsarens ideologiska hemvist. Jag förstår alldeles utmärkt Svenssons perspektiv. Däremot är det uppenbart att det är det enda perspektiv Svensson förstår i den här frågan. För annars hade han förstått varför Pehrsson och Liberalerna gjort som de gjort.
    Jag noterar att du i tråden kritiserar flera liberala opinionsbildare i din strävan att försvara den nationalkonservativa regeringen..
  • KillBill
    KillBill skrev 2022-11-08 07:09:27 följande:
    Jag noterar att du i tråden kritiserar flera liberala opinionsbildare i din strävan att försvara den nationalkonservativa regeringen..
    Nationalistiska konservativa regeringen skulle det stå.
  • KillBill

Efter de här tre citaten från av en av Tidölagets parter, ledaren för Liberalerna Johan Pehrson, måste det fr.o.m. nu vara ok att kalla regeringen och dess styr-parti för blåbrunt. Det mest anmärkningsvärda är att det var Johan Pehrson själv som var nyckeln till att Sverige idag leds av blåbruna värderingar. Väljarna kommer aldrig förlåta honom för detta.

"SD, ett parti som Pehrson i detta rum kallar "extrempopulistiskt"

"SD har samma organisationsnummer i dag som de hade när de bildades och även deras eget taffliga lilla försök till vit-bok visar ju att det är en brun sörja, säger Pehrson"

"Sedan kan man ha synpunkter på enskildheter och en massa som är dåligt men det är inte jag som släpat in den här skiten i det här avtalet"

www.aftonbladet.se/nyheter/a/APrmGj/pehrson-inte-jag-som-slapat-in-skiten-i-avtalet

Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler