Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

Rataxes skrev 2022-10-02 15:35:31 följande:

Man älskar ju bara att se dumvänsterns smygrasism. 

De gillar inte när invandrare blir välanpassade och dugliga medborgare som röstar höger.

Däremot gillar de missanpassade gaphalsar som röstar vänster.

Ja jag anser att den här typen av uttalanden från moderater är tragiska. Kan du förklara vad som är smygrasistiskt med det?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-10-02 21:09:18 följande:
    Hus-blatte som vänstern kallar honom.

.
    Det var en bra första krönika. Rätt nivå på ironin. Lite över gränsen för vad som brukar stå på sidan. Inte lika elak som på Twitter.

www.expressen.se/ledare/hanif-bali/miljopartiets-drom-ar-lika-utopisk-som-enhorningar/

"En av gångerna befriades jag från det stereotypa uppdraget att, som invandrarkille, ansvara för integrationspolitiken och tilldelades i stället den ännu mera stereotypa uppgiften, att som dvärg, sköta partiets gruv- och mineralpolitik."

Skrattande
    "Husblatte" var satir (om än mindre lyckad). Man hade önskat att även Hanif Balis inlägg var satir men så är det inte..

• KillBill
    Undrar hur de som röstade på Liberalerna och trodde på deras löften känner idag? Jag skulle i alla fal bli förbannad om min partiledare utryckte sig på det här sättet: När man går till val så säger man en sak innan valet. sedan genomförs valet och sedan säger man en (helt annan) sak efter valet...

www.svtplay.se/video/37047687/nyheter-direkt/presstraff-om-regeringsbildningen-14-okt-09-57&id=KxpRxbp

• KillBill

Snart har de sista liberalerna lämnat Liberalerna..

• KillBill

Mårten Schultz, professor i civilrätt: 

"Det här är förslag som uppenbarligen riskerar att hamna i konflikt med mänskliga fri- och rättigheter. Dessa fri- och rättigheter skyddas i våra grundlagar, men även genom internationella konventioner som Sverige skrivit under."

www.svd.se/a/dwwmgA/forslag-i-tidoavtalet-kan-hamna-i-konflikt-med-manskliga-rattigheter

Hur tusan har Liberalerna kunnat gå med på detta avtal?  Att de har gjort det är ett tydligt bevis på att Liberalerna inte längre kan betraktas som ett liberalt parti. 
  • KillBill
    mari123 skrev 2022-10-15 11:26:26 följande:
    OH NOO Mårten som har all sanning i sitt knä......! Ibland stannar tiden.
     Varför förlöjligar du en professor i juridik? Du gör dig själv till åtlöje.
  • KillBill
    mari123 skrev 2022-10-15 12:00:42 följande:
    Jag säger att han har all sanning! Det är väl respekt?
    Kanske om du inte utryckt dig annorlunda. Ett tips. Ironi bör framföras med finess annars uppfattas man som en pajas.
  • KillBill
    mari123 skrev 2022-10-15 12:20:42 följande:
    "Inte uttryckt dig annorlunda" Ja vem vet hur jag uttryckt mig då!
    Ja det kom med ett ord för mycket där och och självklart såg du ett tillfälle att fortsatta med dina "konster"..
  • KillBill

Det flesta är nog eniga om denna analys. 

• KillBill
    mari123 skrev 2022-10-15 12:41:17 följande:
    Din tråd och Dina villkor. Jag går vidare. Ha en fortsatt bra dag
    Bra beslut. Dina senaste inlägg passar bättre i forumets sandlåda. 
Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler