Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

Jag vill inte att varken SD eller V ska få något att säga till om.

Men jag litar på att L kan dra en linje vid SDs värsta galenskaper, så tänker rösta L igen. Har även röstat M tidigare, men i år vet jag inte om jag kan lita på att de håller SD stången. 

Vid någon tidpunkt lät C som ett intressant alternativ när de uttalade sig emot SD, men nu flörtar de hejvilt med S och i förlängningen V (och MP), så nej tack, kommunister är det sista Sverige behöver. 

• FuckGoggleAskMe
    vissli skrev 2022-08-29 21:00:47 följande:
    Du verkar ha ungefär samma inställning politiskt som mig. Men jag är så brydd nu att SD är så väldigt stora att de kommer få väldigt mycket inflytande över en M/KD- regering. De är ju näst störst nu och lär ju rimligtvis kräva en del för att stödja två partier som är mindre än dem, utan att själva få sitta i regeringen. Frågan är vad ett mycket mindre L kan göra i kravväg.
    Både L och M har ju en hel del väljare som vägrar att ge in för de extrema idéerna, för KD vet jag inte riktigt hur det är. Deras väljare har ju INTE valt SD av en anledning. Jag tror alltså att de lyckas att hålla de extrema linjerna borta och samarbeta i andra frågor där SD har en vanlig borgerlig linje. Det skulle vara självmord för L och M att ge in för mycket för SD. 
  • FuckGoggleAskMe
    vissli skrev 2022-08-30 16:03:20 följande:
    Jag menar nu mer ärligheten i det man förespråkar. Både SD och V upplever jag försöker spela ned vad man har för idealsamhälle för att få röster.

Min åsikt att jag inte vill ha något av dem med inflytande och att jag anser att bägge partier mörkar lite vad man vill nå har jag ändå rätt till att ha.

Ja det är ju lite pest eller kolera.
    Men i vänsterblocket tycker jag alla är pest och i högerblocket hoppas jag på att de andra, speciellt L, kan stå emot den värsta koleran från SD. 

• FuckGoggleAskMe
    Glinda från Oz skrev 2022-08-30 22:40:24 följande:

Alla Liberaler jag känner kommer rösta på Centerpartiet eller Socialdemokraterna. 

De få liberaler jag känner, kommer att rösta på L.
  • FuckGoggleAskMe
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-08-30 22:45:08 följande:
    De få liberaler jag känner, kommer att rösta på L.
    Samt några M som stödröstar på L. 
  • FuckGoggleAskMe
    K Markatta skrev 2022-09-03 17:19:26 följande:

Grundlig genomgång av de båda regeringsalternativen på God Liberal ledarplats:

www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/aven-goda-liberaler-kan-rosta-hoger/

Bra artikel. Det är citatet nedan som jag förlitar mig på när jag röstar på Liberalerna. 

SD-hotet är hanterligt om man ser till att hålla partiet utanför regeringen och bjuda tillräckligt motstånd när det krävs.

• FuckGoggleAskMe
    KillBill skrev 2023-04-18 19:53:17 följande:

Det fanns en tid då Liberalerna var ett parti för bildade människor men det var innan Liberalerna började samarbeta med Sverigedemokraterna, ett parti med rötterna i nazismen.

Varför klumpar du ihop Liberalerna med SD? Så mycket samarbete har de inte. 
  • FuckGoggleAskMe
    Padirac skrev 2023-09-28 22:20:02 följande:

Du verkar inte veta vad jag vill. Inte alls. Du fantiserar om vad andra vill.  Smart argumentation, smartare än slippery slope 

Solig

Nää.. för du fram dina åsikter om vad du vill. Argumentera för och mot andra saker. Men påstå inte saker om vad andra vill.  Bättre argument behövs i debatten.

Att staten kontrollerar vart skattepengar går med krav på att mottagaren stödjer de demokratiska grundprinciperna är att skydda såväl skattebetalarna som det demokratiska samhället och fria medier som inte blir helt beroende av andra intressenter. 

Krav på att mottagaren stödjer de demokratiska grundprinciperna låter bra men hur kontrolleras och bedöms det?
  • FuckGoggleAskMe

Verkligen en bra anledning att inte rösta på liberalerna, en politiker har en udda fobi. Banangate! 

Skönt när allvarliga sakfrågor dras upp som argument. 

• FuckGoggleAskMe
    KillBill skrev 2024-11-30 12:42:15 följande:
    Ministerns bananfobi är förstås mer än fråga maktmissbruk från ministern och hennes stab än om liberalerna politik.  
    Bananfobi är maktmissbruk? Är det också ett yttrande från psykiatrin? 
  • FuckGoggleAskMe
    KillBill skrev 2024-11-30 13:37:50 följande:
    Ja, när en minister kräver att tusentals människor på en arbetsplats (regeringskansliet har närmare 4 000 anställda ), offentliga kulturfestivaler och hotell ska rensas från bananer så är det en typ av maktmissbruk.  Ingen vanlig svensk skulle få gehör för liknande anpassningar. 

Dessutom kan man fråga sig varför ministern kräver detta? Psykiatrin avråder från att göra anpassningar för denna typ av fobi och pekar på att normalt sett så räcker det med ett par timmars behandling för att bli kvitt sina besvär.  

Tycker du att det är rimligt att ministerns stab av medarbetare lägger tid på att försäkra sig om att ministern i varje situation slipper möte en banan?  Borde inte dessa tjänstemän ägna sig år viktigare uppgifter?
    Stackarna, tusentals människor som får skörbjugg av bananbrist.

Tror knappast denna politiker är stolt över sin fobi, hon har antagligen redan försökt att bli av med problemet. 
Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler