Inlägg från: Martinetto |Visa alla inlägg
  • Martinetto

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

Är liberal men har inte kunnat rösta liberalt på många år så det är med ganska spänd förväntan jag kommer följa hur L kommer hedra Tidöavtalet.
    I så fall får de tillbaka min röst.
    Är så otroligt trött på högtravande värderingar och handlingsförlamning som präglat de senaste 8 åren med pajasarna i den avgående regeringen.

• Martinetto

En fråga bara, vad Tor vissa debattörer de kan vinna på med cherrypicking från tidningar/skribenter som speglar deras egna åsikter? Det blir ju inte riktigt mer sant bara för att någon tjomme tycker likadant.
    Lyckas ni övertyga någon meningsmotståndare eller är det bara en variant av självbefläckelse?
    Sedan tycker jag ni dra för höga växlar på Ls löften. Är det något sossarna är duktiga på så är det ju att bryta vallöften.

• Martinetto
    Flash Gordon skrev 2022-10-17 07:14:41 följande:

Det finns faktiskt rimliga socialdemokrater.

Widar Andersson beskriver precis det jag skrev ovan. Han hoppas på en "bättre ton" när väl hoppet om liberala överlöpare i statsminister-omröstningen har dött.

Widar har ju länge varit en sansad röst.
    Det var ju han som tog upp den nya Sosse-adeln någon gång kring slutet av 80-talet.
    Faktiskt något jag fick uppleva på mycket nära håll då.
  • Martinetto
    KillBill skrev 2022-10-17 08:09:49 följande:

Det här är en bra fråga. Jag ser fram mot att de som försvarar L här i tråden förklarar vad det är som L har stoppat. På vilket sätt har Johan Pehrson varit en liberal väktare?

Åh, någon tycker att någon ser besvärad ut och någon måste försvara det?
    Är du nöjd med inlägget?
    Säg, hur ser du knäckande av kriminella och murar?
    Ser du någon som ser besvärad ut?
    Inte?
    Borde de inte vara jävligt besvärade?
Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler