Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

vissli skrev 2022-08-28 14:33:39 följande:

Ja, det känns hopplöst. Samtidigt bär det emot att rösta C, som blir en röst på V i år med stor sannolikhet, ett parti som jag anser inte alls gjort upp med sin historia heller och vars syn på idealsamhället jag inte alls delar. 

Så , vad gör man?!

Håller inte med. C vägrar ju samarbeta med V så S kommer att behöva välja mellan de två i slutänden, det är iaf min teori.
  • Mortiscia80
    vissli skrev 2022-08-28 15:16:16 följande:

Jag tror inte det, Annie Lööf skulle ju ALDRIG samarbeta med S förra vändan och ändrade sig ändå. Jag tror helt enkelt att det kommer bli samma sak igen, men med V. Att hon/partiet gör det men med någon sorts skäl att det var pga regeringsduglighet, att C får igenom något viktigt, att V lovat något annat. 

Jag litar helt enkelt inte längre på det.

Nej, det kan du förstås ha rätt i :) Det finns ju många som tvärvägrat SD bra länge men nu låter det lite annorlunda i vissa hörn även där. Då borde C kunna prata med V också, trots bakgrund så är det stor skillnad idag.
  • Mortiscia80

Inte ens Bengt Westerberg röstar på dem längre.... Han ska rösta C i valet har han sagt.

Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler