Inlägg från: Anonym (hj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hj)

Kan man räkna med att killkompis vill ligga?

Anonym (Troligtvis) skrev 2022-08-29 20:38:08 följande:
    Jag tänker tom att tjejer låtsas vara naiva för att få hjälp med saker. Är jag cynisk då? Haha
    Nej, men jag kan låtsas behöva hjälp bara för att han ska känna sig stark eller för att fysiskt komma närmre varandra. Dvs ber om hjälp, står kvar vid det jag behöver hjälp med.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 09:17:12 följande:

Alla killar vill ha sex med tjejkompisen.

Enda orsaken om det inte sker är för att tjejen gjort absolut klart att inget sexuellt kommer att ske. Då upprätthålls kontakten i väntan på att en möjlighet öppnar sig. Att hon i ett svagt ögonblick ändå ska ge efter.

99% av killarna fungerar så. Men det tycks vara helt omöjligt för många tjejer att förstå.

Enklaste sättet att pröva saken är att som tjej försiktigt fråga killkompisen om han skulle bli upprörd om du skulle vilja gå på dejt med honom. Att du skulle vilja göra det om han inte har något emot det.

Upptagna killkompisar då. Vill de också ligga?
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 17:54:00 följande:
    Killar som är upptagna vill också ligga med sina tjejkompisar.

Tjejer och killar som är i förhållande ska inte ha kompisar av motsatt kön. Det är bara en källa till trassel.
    Jag är ju singel, så för min del känner jag att jag kan vara vän med vem jag vill. Tycker nog egentligen det när jag inte är singel med, om det är gamla kompisar. 

Jag tänkte först på den här kollegan (som han är) som en kollega jag har mycket gemensamt med, sedan en vän jag är kollega med, sedan en nära vän på jobbet, sedan började vi prata mer privat via sociala medier, där började jag undra om det är vad han vill.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 20:31:43 följande:
    Anonym (Nope) skrev 2024-05-16 17:57:19 följande:
    ?Alla killar?!!! Har du belägg? Statistik?
    Anonym (hj) skrev 2024-05-16 18:01:17 följande:
    Jag är ju singel, så för min del känner jag att jag kan vara vän med vem jag vill. Tycker nog egentligen det när jag inte är singel med, om det är gamla kompisar. 

Jag tänkte först på den här kollegan (som han är) som en kollega jag har mycket gemensamt med, sedan en vän jag är kollega med, sedan en nära vän på jobbet, sedan började vi prata mer privat via sociala medier, där började jag undra om det är vad han vill.
    Anonym (lllll) skrev 2024-05-16 19:16:44 följande:
    Ja det vore ju bara FÖR sjukt att enbart ha en tanke i huvudet jämnt..

Alla tjejer svarar: "Nej, så är det inte. Min killkompis vill absolut inte ligga med mig". Alla killar utom någon enstaka simp håller käft. Hur blåögd kan man bli?

Uppmanar er till att prova att ragga på era killkompisar så får ni se att jag har rätt. Vänskap mellan killar och tjejer finns inte.
    För mig är det ändå goda nyheter. Har inget emot att han vill det, även om vi låtsas att det är vänskap.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 20:46:17 följande:
    Ja, han vill ha dig. Det enda du behöver fundera på är om han vill ha dig som nöje eller kärlek. Lite beroende på vad du själv vill så kan det ju ha betydelse.
    I början var det bara tankar på nöje, nu börjar det kännas lite allvarligare. För närvarande så jobbar vi inte ihop, vilket är lite bra, så man inte förblindas av sexuella aspekter. Men jag har varit bra på att undvika det hittills ändå, vi har en slags överrenskommelse om att inte röra varandra fysiskt mer än hej och hejdå-kram. Vi pratar mindre ofta med, men extremt länge när vi väl gör det. 

Vad han vill är oklart faktiskt, hur vet man om någon vill ligga eller har känslor?
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 21:04:42 följande:
    Det märker du efteråt höll jag på att säga... Jag kan säga nästan vad som helst för att få ner en tjej i sängen. När det är klart så blir jag ointresserad om det inte var någon jag vill bli tillsammans med.

Tips kan vara att dra ut på själva sänggående lite. Du kan göra klart att du vill ha honom utan att hoppa ner i säng direkt. De flesta killar föredrar att den de blir tillsammans med är lite svårflirtad.
    Jag har varit svårflirtad i 1 år ca. Jag har haft lite svaga stunder då det jag sagt och gjort kan tolkas som sexuellt intresse, det har inte lett till att han slutat höra av sig. Men han brukar låtsas som det inte hänt.

Jag upplever oss som väldigt nära vänskapsmässigt, vilket skulle göra det extremt konstigt om han bara ghostade mig. Han berättar alla sina problem för mig och han svarar alltid inom 10 minuter oavsett tid på dygnet skulle jag säga. 

Jag vet att han fungerar exakt så som du säger, för att han sagt det till mig i relation till andra kvinnor han varit med tidigare.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Sara) skrev 2024-05-17 11:53:54 följande:

Men får jag fråga dig hur du vet hur alla andra killar i världen funkar? Ok , du kan inte ha tjejkompisar. Då vet vi det. 

Jag har killkompisar och min kille har tjejkompisar. En av dom är gudmor till vår son.

Jag har haft många killkompisar som jag vet egentligen hade velat ligga , en del som kanske inte hade sagt nej om det hade blivit så när båda hade varit singlar men som uppskattar att bara vara vänner också. Och så har jag haft killkompisar där det aldrig har varit aktuellt så jag vet helt enkelt inte om de skulle vilja ligga med mig eller inte. Jag har haft killkompisar som jag har legat med också , att det började så men sen blev vi kompisar istället. Alla situationer är olika. Därför kan man inte säga säkert att man kan räkna med att ens killkompis garanterat vill ligga, iallafall inte utan att känna någon av dom. 

Eller menar du att alla killar skulle kunna tänka sig att ligga med precis vilken tjej som helst oavsett utseende ,ålder , personlighet, oavsett allting bara hon försöker? Du menar det på fullt allvar alltså? Att alla tjejer kan få vilken kille som helst i hela världen? 

Är man ganska vacker kan man få väldigt många i alla fall, oavsett deras status (tyvärr är det så, säger inte att det gäller alla, men lite väl många i alla fall) men tvivlar på att det är likadant om kvinnan är oattraktiv.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-18 05:15:44 följande:
    Har du varit svårflirtad i ett år så är det mer än tillräckligt.

Men jag kan inte alls tolka hans signaler för om han ser dig som någon som är snygg som han skulle vilja ligga med. Eller om han uppriktigt är kär i dig. Ledsen, men jag har ingen aning. Blir dumt av mig att gissa då.

Du kan ju undersöka saken? Antingen genom att ligga med honom. Eller fråga om han vill gå på en dejt. Det sistnämnda blir ju faktiskt ett sätt att syna honom utan att gå sängvägen och riskera att bli besviken. Eftersom du tycks ha genuina känslor för honom.
    Ja, hade gärna gjort båda, men så är han ju upptagen. 😅

Han har faktiskt försökt bjuda ut mig och ångrat sig några gånger trots detta.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-18 05:15:44 följande:
    Har du varit svårflirtad i ett år så är det mer än tillräckligt.

Men jag kan inte alls tolka hans signaler för om han ser dig som någon som är snygg som han skulle vilja ligga med. Eller om han uppriktigt är kär i dig. Ledsen, men jag har ingen aning. Blir dumt av mig att gissa då.

Du kan ju undersöka saken? Antingen genom att ligga med honom. Eller fråga om han vill gå på en dejt. Det sistnämnda blir ju faktiskt ett sätt att syna honom utan att gå sängvägen och riskera att bli besviken. Eftersom du tycks ha genuina känslor för honom.
    Vad han känner är svårt ja. Det tog ett halvår innan han kallade mig snygg ens. Men det kanske egentligen är oviktigt så länge han inte är singel. 
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-18 15:53:26 följande:
    Är han inte singel så ska du nog inte räkna med mer än inspel i hans förhållande ärligt talat. Kanske finns några som lyckats bygga ett förhållande så som ditt läge är nu. Men för majoriteten går det åt skogen.

Trist eftersom ni ändå verkar ha känslor för varandra!
    Det är trist ja. Men mest trist kan jag tycka är att känslorna nu gör det svårt att ha en normal vänskapsrelation, jag vet nästan allt om honom och vi har kunnat prata om allt. Jag tycker både han och jag visar tecken på lätt svartsjuka ibland t.ex. Han är heller inte särskilt lycklig i sin relation som jag ser det (fast jag är ju partisk),men jag tror inte han kommer avsluta den heller då den är väldigt lång.

Jag vet inte ens när det växlade från totalt ointresse från mitt håll till känslor. Det är så synd.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-18 18:01:48 följande:
    Jo, vem skulle inte vara svartsjuk om den man älskar ligger merparten av kvällarna i samma säng med en annan?

Kan förstå att han är lite svartsjuk också även om det kan låta konstigt. Men ur hans synvinkel så tycker han ju om dig i vart fall. Samtidigt så kan han ju rimligen inte hindra dig från att träffa andra.

Stalltips är ju att du inte kommer att bli mindre sårad längre fram. Du slösar rent krasst bort din tid. Men det är objektivitet rensat på de känslor du redan har.

Trist.
    Jag känner ingen svartsjuka när det gäller hans partner, alls. Däremot ibland när han pratar om andra kvinnor i sitt liv. Helt ologiskt.

Men ja, jag vet att jag slösar tid, jag hoppas jag hittar något bra sätt att släppa det på.
  • Anonym (hj)

Alltså jag undrar vad som händer. Den här mannen vill att vi träffas privat, så det har vi gjort några gånger, ena gången är han väldigt flörtig, men rör mig inte, alla gånger pratar han väldigt mycket om sex, men kan plötsligt bli ambivalent och pratar om allvarliga saker. Han är alltid nykter när vi ses, medan jag alltid varit onykter, för han brukar höra av sig efter jag varit ute på krogen. Är jag för avklädd klär han på mig. Han ger mig komplimanger för hur jag ser ut men försöker inget fysiskt, det har bara hänt en gång att han rört mig på det sättet för rätt längesedan och då var han själv full. Är riktigt oklart vad han tänker faktiskt. Vill han att jag kastar mig över honom eller är han bara uttråkad, vill han faktiskt bara vara vänner? Han är absolut ingen blyg person, tvärtom.

• Anonym (hj)
    Anonym (S) skrev 2024-05-25 16:42:33 följande:
    Låter som en klok man du ska vara rädd om vare sig om det bara fortsätter som vänskap eller blir mer. Tänker att det finns 2 möjliga senarier här. Antingen så vill han mer men han inte vill ta steget när du druckit. Eller så är han en väldigt omhändertagande vän som faktiskt pårikigt vill ditt bästa. Om jag var du skulle jag träffa honom nykter och se hur han är :) 
    Han vet ju att jag sexuellt inte tycker han är ointressant, och han har också uttalat sånt i nyktert tillstånd, men vagt. Vi träffas ofta nyktra, men då är vi kollegor, så en helt annan roll.

Han ber mig inte ses privat när jag är nykter, han verkar gilla att träffa mig onykter och ta hand om mig. 
  • Anonym (hj)
    Anonym (S) skrev 2024-05-25 17:51:36 följande:

Då kan det vara så att han bara gillar att omhänderta dig. Men träffa han privat och nykter några gånger? Säger han nej till att träffa dig om du skulle bjuda honom när du är nykter?

Nej, han skulle nog säga ja om jag frågar, men jag är ganska blyg, så jag pratar mycket mindre. Det kanske är det han gillar med mig onykter.
  • Anonym (hj)
    Anonym (S) skrev 2024-05-26 21:56:16 följande:
    Utmana dig själv och bjud ut han när du är nykter :) Annars kanske du ångrar dig sen 
    Jag gjorde det onykter, men han sa ja.
Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?