Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

    Kan man räkna med att killkompis vill ligga?

    Såg att tråden är gammal och att killkompisen låg med TS men nej jag tycker det känns lite konstigt att säga att det är 90% säkert att en killkompis vill ligga.. 


    Och ja många killkompisar jag har haft har oftast egentligen velat det, har tyckt det är väldigt skönt med de som aldrig har försökt.

    Men samtidigt , om vi vänder på det.. jag ska åka med en killkompis på en weekendresa och han tänker att det är 90% säkert att jag vill ligga med honom om han bara klär av sig naken.. nej usch 

  • Anonym (Sara)
    Cathariiina skrev 2024-05-16 12:26:14 följande:

    Jag ser att tråden är gammal! Vill bara säga att ni som jämför med om det skulle vara tvärtom: så kan man faktiskt inte göra. Om en man och en kvinna är ensamma i ett rum, och mannen plötsligt och oväntat gör närmanden, fast kvinnan inte räknat med detta alls och inte vill det, så kan hon bli skräckslagen. Som första reaktion. Och därefter kan hon börja fundera över om alla hennes manliga "vänner" egentligen bara ser henne som en slampa. Det kan bli massor av tråkiga följder. 

    Men om en kvinna försöker förföra en manlig "vän" på ett hotellrum, så lyckas hon med 95 procents sannolikhet. Han kommer att bli glatt överraskad. Friends with benefits, liksom. Och om det skulle vara så att han inte vill, att han tycker att kvinnan inte är attraktiv alls på det sättet, så kommer han på sin höjd att bli förundrad och kanske irriterad. Det är inte samma situation ALLS. 

    Det bästa är att aldrig ta in på hotell med en person av motsatt kön som man inte vill ligga med, så slipper man jobbiga situationer.


    Jag skulle inte ta in på hotell med vilken killkompis som helst men har en tjejkompis till exempel som åker på roadtrip varje år med en killkompis , de har aldrig legat. Och hon ser väldigt bra ut .. Alla killar försöker inte bara för att man sover i samma rum. Även om jag vet att många gör det.. 
    Har nog aldrig haft en killkompis som jag har velat ligga med men som bara har velat vara vän med mig , har inte varit i den situationen .. men jag har haft killkompisar som faktiskt inte har försökt , har uppskattat det väldigt mycket.


    Jag har till och med bott flera år med en kille (han hyrde ett rum av mig), vi gjorde aldrig nånting och han var aldrig äcklig eller på, vi är fortfarande vänner 15 år senare. Han brukar alltid komma på barnens kalas och sånt och han har själv precis fått barn också. Honom skulle jag absolut kunna sova i samma hotellrum som utan att vara orolig.  


    Att försöka förföra nån kan man väl göra om man gör det på ett bra sätt och respekterar ett nej  , kanske inte klä av sig naken direkt  .. men att säga att det alltid är 95% chans att killen vill ligga utan att känna personerna i fråga blir nog fel ändå. 


    Och det här kommer ändå från nån som har försörjt mig själv och mina barn större delen av mitt vuxna liv på just att män vill ligga med mig .. (strippa , cam osv ) , inte att jag ligger med dom alltså men att dom vill. 
    Kan faktiskt ändå inte riktigt låta bli att tänka mig in i killens situation om det skulle vara så att han inte vill, att nån förutsätter att det är 95% chans bara för att hon klär av sig naken och försöker hångla .. 

  • Anonym (Sara)
    Cathariiina skrev 2024-05-16 12:26:14 följande:

    Jag ser att tråden är gammal! Vill bara säga att ni som jämför med om det skulle vara tvärtom: så kan man faktiskt inte göra. Om en man och en kvinna är ensamma i ett rum, och mannen plötsligt och oväntat gör närmanden, fast kvinnan inte räknat med detta alls och inte vill det, så kan hon bli skräckslagen. Som första reaktion. Och därefter kan hon börja fundera över om alla hennes manliga "vänner" egentligen bara ser henne som en slampa. Det kan bli massor av tråkiga följder. 

    Men om en kvinna försöker förföra en manlig "vän" på ett hotellrum, så lyckas hon med 95 procents sannolikhet. Han kommer att bli glatt överraskad. Friends with benefits, liksom. Och om det skulle vara så att han inte vill, att han tycker att kvinnan inte är attraktiv alls på det sättet, så kommer han på sin höjd att bli förundrad och kanske irriterad. Det är inte samma situation ALLS. 

    Det bästa är att aldrig ta in på hotell med en person av motsatt kön som man inte vill ligga med, så slipper man jobbiga situationer.


    Det jag ville säga var väl att det är omöjligt att säga att det alltid är 95% eller 90% chans . Oftast känner man väl av eller vet om det själv om en killkompis inte skulle säga nej till att ligga. Om nån frågade mig t.ex om min killkompis A eller min killkompis B skulle jag kunna säga att ja det är nog 90% chans att han vill ligga med mig .. Men att säga det generellt om två personer man aldrig har sett eller träffat går inte. 
  • Anonym (Sara)
    Cathariiina skrev 2024-05-16 13:29:58 följande:
    Dock finns det väldigt många våldtäktsfall som har börjat så. Ett par (vanligen unga) människor är "kompisar", de arrangerar så att den ena ska sova över hos den andra efter en blöt fest. Killen gör närmanden, under inverkan av alkoholen och feststämningen nyss, tjejen vill inte. Då kör han på ändå. Sedan polisanmäler hon, och hans liv är förstört, och hennes blir inte heller detsamma mer när alla hon känner kan sitta och gotta sig åt de intima detaljerna i förundersökningsprotokollet (som blir offentlig handling). 

    SÅ onödigt. Mycket bättre att ha som regel att aldrig sova ensam med en man, om man inte är redo för sex med den mannen. Det har jag lärt min dotter också, och hon håller på den regeln. 
    Visst att man ska vara försiktig, skulle inte sova med nån jag inte litar på och inte somna på en efterfest (fick lära mig det den hårda vägen när jag var väldigt ung). Men att säga att man aldrig ska sova i samma rum som nån man inte vill ha sex med blir väldigt fel också. Som att bara för att man somnar i samma rum som nån så har man sagt ok till sex. Det där är ju riktigt våldtäksman-tänk. 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 14:23:18 följande:
    Tyckte det lät som ett klokt råd från Cathariina. Sov inte med en man om du inte är beredd att ha sex med honom.

    Slipper dottern upptäcka saker den hårda vägen förhoppningsvis. Världen ser ut som den gör.
    Jo visst jag kommer också lära mina döttrar vara väldigt försiktiga med vem dom följer med hem och somnar bredvid.  Vet att det kan gå riktigt illa. Men det finns absolut killkompisar jag skulle kunna sova med och veta att de inte kommer försöka. 

    Och lär för guds skull inte era söner (eller döttrar eftersom det finns tjejer som tänker som Cathariina och TS) att bara för att någon somnar i samma rum så har han eller hon sagt ja till sex. Kommer inte lära min son det iallafall .. eller mina döttrar. 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Nope) skrev 2024-05-16 17:49:06 följande:

    Han åker med dig för att han är din vän. Hade han varit intresserat på ett romantiskt sätt hade han visat det. Är du intresserat av honom på det sättet behöver du börja prata med honom lite om det men absolut inte hoppa i hans säng och börja pussas. Fy vad obehagligt det låter om jag åker med min kill kompis för att han inte vill åka själv och sedan kommer han till mig halvnaken och vill pussas. Jag tycker att det låter som att man lurar kompisen. Även om han blir svag och tackar ja då kommer det aldrig bli mer än k***ll kompis. För att man kommunicerar inte på det viset det här tyder på sexuell attraktion inget mer. 


    Är han en bra vän och vill inte utnyttja dig (vilket du gör det väldigt svårt när du själv otydligt och typ ljuger) så kommer han att tacka nej och det blir så pinsamt och jobbigt att fortsätta natten i samma rum)


    Ja jag håller med , det låter verkligen obehagligt om det skulle hända.. usch vad obekväm , arg och rädd jag hade blivit ., och så har man ingenstans att ta vägen heller . 


    Om man har känslor för en kompis kan man väl prata med personen istället, säga att man är intresserad och fråga om han eller hon vill vara mer än vänner. Eller vara lite flirtig, visa att man är intresserad helt enkelt , det går.


    Oavsett kön tycker jag det känns obehaligt att klä av sig naken och lägga sig i sin kompis säng och börja försöka kyssas

    Ja många killar hade blivit glada men nej alla hade inte det. Nu när Baby Reindeer är jätteaktuell också, tror folk verkligen att alla killar skulle vilja ligga med precis vem som helst och att killar inte kan bli utsatta för övergrepp? 


     

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 17:54:00 följande:
    Killar som är upptagna vill också ligga med sina tjejkompisar.

    Tjejer och killar som är i förhållande ska inte ha kompisar av motsatt kön. Det är bara en källa till trassel.

    Men får jag fråga dig hur du vet hur alla andra killar i världen funkar? Ok , du kan inte ha tjejkompisar. Då vet vi det. 

    Jag har killkompisar och min kille har tjejkompisar. En av dom är gudmor till vår son.

    Jag har haft många killkompisar som jag vet egentligen hade velat ligga , en del som kanske inte hade sagt nej om det hade blivit så när båda hade varit singlar men som uppskattar att bara vara vänner också. Och så har jag haft killkompisar där det aldrig har varit aktuellt så jag vet helt enkelt inte om de skulle vilja ligga med mig eller inte. Jag har haft killkompisar som jag har legat med också , att det började så men sen blev vi kompisar istället. Alla situationer är olika. Därför kan man inte säga säkert att man kan räkna med att ens killkompis garanterat vill ligga, iallafall inte utan att känna någon av dom. 

    Eller menar du att alla killar skulle kunna tänka sig att ligga med precis vilken tjej som helst oavsett utseende ,ålder , personlighet, oavsett allting bara hon försöker? Du menar det på fullt allvar alltså? Att alla tjejer kan få vilken kille som helst i hela världen? 

  • Anonym (Sara)
    Anonym (hj) skrev 2024-05-17 12:14:31 följande:
    Är man ganska vacker kan man få väldigt många i alla fall, oavsett deras status (tyvärr är det så, säger inte att det gäller alla, men lite väl många i alla fall) men tvivlar på att det är likadant om kvinnan är oattraktiv.
    Jo visst , så är det nog. Har själv legat med några svenska kändisar när jag var yngre och lite snyggare haha.. 
    Men det är ju lite det som är min poäng också, det går inte att säga generellt. Vi har ingen aning om hur TS eller hennes killkompis ser ut till exempel. Och så är ju utseende inte allt heller men vi har ingen aning om TS personlighet heller förutom att hade hon varit kille hade det varit våldstäktsmansvarning att tänka så (nån sover i samma rum som jag = garanterat att personen vill ligga med mig).

    Vet att det blev så att de låg men det är fortfarande inget som nån utomstående hade kunnat förutspå och jag tycker fortfarande att det ÄR obehagligt att tänka att nån har gått med på sex bara för att nån sover i samma rum.

    Men det är inget fel att visa att man är intresserad och vill var mer än vän , man kan faktiskt säga det också. Man måste väl inte klä av sig naken och allt det där.. oftast känner man väl av själv om nån är intresserad också .
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-05-17 22:20:59 följande:

    Det finns dels forskning på olika reproduktionsstrategier och dels forskning på män. Hanars biologiska drift är i grunden att ha sex med så många som möjligt. Honors biologiska drift är att ha sex med vissa hanar. Honor är mycket mer selektiva biologiskt sett.


    Människan är fortfarande ett däggdjur i grunden med biologiska drifter. Men sen är vi givetvis mer avancerade. Dock finns en del av dessa drifter kvar.


    Sen finns det studier på kvinnor och män som visar att män i mycket högre grad kan tänka sig att ha sex med kvinnliga vänner än vad kvinnor kan tänka sig ha sex med manliga vänner. För en kvinna är en manlig vän nästan alltid bara en vän. För en man är en kvinna en potentiell sexuell partner. 


    Ja så är det säkert men fortfarande kan man inte säga att alla killar garanterat vill ligga med vem som helst.. så är det helt enkelt inte. Har sett många tjejer vara jättepå killar (nån satte sig gränsle över killen)och fått nobben. Jag är inte den som brukar vara väldigt på på det sättet men det finns säkert flera killar som inte skulle vilja ligga med mig av olika anledningar också, smaken är som baken. Nu är jag iförsej inte singel heller. 

    Och ja , jag vet att många killkompisar egentligen vill ligga.. så är det. 


    Men att tänka att någon garanterat vill ligga för att personen sover i samma rum ÄR våldstäkts-tänk och väldigt obehagligt oavsett om man är tjej eller kille. 

  • Anonym (Sara)

    Ok , försöker tänka mig in i TS situation. Om det var en killkompis som jag inte vill ligga med skulle jag nog vara lite orolig för att han skulle försöka något.. beroende på vilken kompis det var. Jag skulle iallafall se till att vi inte sover i samma säng.


    Hade han lagt sig naken i min säng och börjar kyssa mig .. nej usch , hade varit väldigt obehagligt och så hade jag kanske ingenstans att ta vägen. Vet inte vad jag hade gjort , hade sagt nej men fortfarande varit rädd att han skulle fortsätta .. kanske gått därifrån och försökt ta mig hem (nu blev det hur jag hade reagerat om jag var  killens situation). Även om det var nån jag faktiskt ville ligga med hade jag nog inte uppskattat om han tog första steget på det sättet, hade blivit ganska avtänd och antagligen inte legat med honom. 

    Om det var som i TS fall, en killkompis som jag vill ligga med men som inte har visat än på något sätt att han vill ligga med mig.. nej jag skulle inte räkna med att han garanterat vill det.. jag skulle inte klä av mig naken och lägga mig i sängen och börja kyssa honom. Om vi sov i samma säng skulle jag kanske försökt lägga mig nära honom .. Om vi inte gjorde det kanske jag skulle suttit nära honom innan vi gick och la oss, försökt flirta och visa att jag är intresserad , kanske klätt mig sexigt.. 

  • Anonym (Sara)
    molly50 skrev 2024-05-18 13:49:48 följande:
    Jag frågade Casanova eftersom han så bestämt hävdar att män inte kan vara vän med kvinnor.
    Då undrar jag hur han tänker kring bisexuella par.

    Jag förstår hur du tänker.
    Men även om man är hetero så blir man ju inte attraherad av alla av motsatt kön.
    Så detsamma borde ju gälla även bisexuella.
    Håller med. Men jag tror att om man resonerar så att kan blir misstänksam så fort nån pratar i positiva ordalag om nån så är det bättre att göra slut. Bara för att man är ett par ska man väl inte leva helt isolerat utan att ha några vänner. Även om en kille inte har nära tjejkompisar kommer han ju antagligen ha kvinnliga kollegor osv , samma med tjejer.
Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?