Cathariiina skrev 2024-05-16 12:26:14 följande:
Jag ser att tråden är gammal! Vill bara säga att ni som jämför med om det skulle vara tvärtom: så kan man faktiskt inte göra. Om en man och en kvinna är ensamma i ett rum, och mannen plötsligt och oväntat gör närmanden, fast kvinnan inte räknat med detta alls och inte vill det, så kan hon bli skräckslagen. Som första reaktion. Och därefter kan hon börja fundera över om alla hennes manliga "vänner" egentligen bara ser henne som en slampa. Det kan bli massor av tråkiga följder.
Men om en kvinna försöker förföra en manlig "vän" på ett hotellrum, så lyckas hon med 95 procents sannolikhet. Han kommer att bli glatt överraskad. Friends with benefits, liksom. Och om det skulle vara så att han inte vill, att han tycker att kvinnan inte är attraktiv alls på det sättet, så kommer han på sin höjd att bli förundrad och kanske irriterad. Det är inte samma situation ALLS.
Det bästa är att aldrig ta in på hotell med en person av motsatt kön som man inte vill ligga med, så slipper man jobbiga situationer.
Jag skulle inte ta in på hotell med vilken killkompis som helst men har en tjejkompis till exempel som åker på roadtrip varje år med en killkompis , de har aldrig legat. Och hon ser väldigt bra ut .. Alla killar försöker inte bara för att man sover i samma rum. Även om jag vet att många gör det..
Har nog aldrig haft en killkompis som jag har velat ligga med men som bara har velat vara vän med mig , har inte varit i den situationen .. men jag har haft killkompisar som faktiskt inte har försökt , har uppskattat det väldigt mycket.
Jag har till och med bott flera år med en kille (han hyrde ett rum av mig), vi gjorde aldrig nånting och han var aldrig äcklig eller på, vi är fortfarande vänner 15 år senare. Han brukar alltid komma på barnens kalas och sånt och han har själv precis fått barn också. Honom skulle jag absolut kunna sova i samma hotellrum som utan att vara orolig.
Att försöka förföra nån kan man väl göra om man gör det på ett bra sätt och respekterar ett nej , kanske inte klä av sig naken direkt .. men att säga att det alltid är 95% chans att killen vill ligga utan att känna personerna i fråga blir nog fel ändå.
Och det här kommer ändå från nån som har försörjt mig själv och mina barn större delen av mitt vuxna liv på just att män vill ligga med mig .. (strippa , cam osv ) , inte att jag ligger med dom alltså men att dom vill.
Kan faktiskt ändå inte riktigt låta bli att tänka mig in i killens situation om det skulle vara så att han inte vill, att nån förutsätter att det är 95% chans bara för att hon klär av sig naken och försöker hångla ..