Inlägg från: Anonym (Frun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frun)

Hur agera?

Min killes bror är pundare. 

Med det kommer såklart en hel del olika lögner. Just nu har han en snyfthistoria, som de i hans familj går på. Tack vare snyfthistorian behöver han pengar, då dem såklart tror på honom. 

Åh de ger honom pengar. 

Pengarna går egentligen till knark. 

Jag mår dåligt av att se honom förstöra sitt liv. Av att se hur han är. Hur han ljuger för sin familj. 

Han har fast jobb, vänner, en familj som älskar honom osv. Men just nu håller han på att kasta bort allt. 

Vad kan jag göra?

Vill bara ruska om honom, berätta för hans föräldrar och syskon vad sjutton han håller på med. Få dem att sluta låna ut pengar till honom, sluta tycka synd om honom, utan istället ta tag i sitt missbruk. 

• Svar på tråden Hur agera?
  • Anonym (Frun)
    Dexter dot com skrev 2022-08-27 14:59:17 följande:

Hur kommer det sig att du vet att han missbrukar men inte hans egen familj?

Min sambo vet med. Sambon ger inte mer pengar. 

För att de festat tillsammans några ggr och varje gång drar han upp det. Försöker få sambon att bruka. 

Viftar med sin påse med pulver osv. 
    Berättar att han mår så dåligt att det är de enda som fungerar för att han inte ska gå under, blablabla..
  • Anonym (Frun)
    Anonym (S) skrev 2022-08-27 15:03:14 följande:

Gör en orosanmälan till soc och förbjud din man att ge brorsan pengar. Du kan också prata med hans chef så kan de göra rehabiliterande insatser.

Kan man orosanmäla en vuxen människa till soc? 

Vad gör de isåfall, menar skulle de fråga honom skulle han enbart neka. 
  • Anonym (Frun)
    klyban skrev 2022-08-28 13:03:14 följande:

Vad det ska ge är svårt och förstå, och han kommer inte ens bry sig om att svara dom och de har inga befogenheter att göra nått heller.
    Du säger punda och det innebär amfetamin, är amfetaminet enda drogen tror du han använder?

Annars tycker jag nog att du ska låta detta vara rent praktiskt, då det är rätt dränerande på energi om du ger dig in här och det är nog inte vad du vill.

Osäker på om det är enda. Vet att han rökt förut. Han pratar även om olika men det är detta han verkar ha fast ha fastnat på. 
Svar på tråden Hur agera?