Anonym (osäker) skrev 2022-08-28 14:42:25 följande:
Jag tycker samma sak som ni; att om man måste vara ifrån varandra för att "känna efter" om man verkligen älskar och saknar varandra så är det redan något som är fel. Han anser att om jag saknar och älskar honom tillräckligt mycket, att jag då kommer att göra allt för att förändra mig, kämpa mer och bli en bättre människa mot honom! Så kan det mycket väl vara att man gör så av ren desperation. Men i vårt fall så tycker jag att han är like delaktig i våra problem som jag är. Jag hade velat att han sa att han också ska ändra sig, men icke.
I något tidigare förhållande, där jag verkligen ångrade vissa saker som jag gjort fel, så gjorde jag allt för att förändras för att det skulle fungera igen, men då var det redan försent. Så känner jag inte med denne man. Därför vet jag inte riktigt vad jag ska förändra. förutom vissa delar i mitt beteende såklart. Men bästa sättet att träna på förändring är ju när man är I FÖRHÅLLANDET! En paus hjälper inte mig på det sättet som han önskar. Jag känner mig tvärtom åsidosatt, ensam och övergiven, vilket förmodligen blir precis en tvärtom effekt där jag kommer att vänja av mig och kanske träffa någon annan, eller iallafall aldrig mer vilja tillbaka till skiten. Så det är möjligt att det kanske förvandlas till något positivt också.
Hur långa pauser har ni andra haft när ni väl tagit en paus och eventuellt hittat tillbaka eller inte tillbaka ?
Han vill inte ha dig, när ska du ens förstå det? han kanske vill ha dig på sina villkor, dvs att du finns där när han har lust, men om du inte finns där så märker han inte att du saknas.
Det går inte att bygga en relation på att båda ska välja bort det de vill ha - i det här fallet att han ska välja bort sina barn, och att du ska välja bort att bli prioriterad av honom.
Ge dig själv chansen att vara med någon som vill leva med dig som du vill, inte där du måste skuffa undan hans barn för att vara nöjd. Och ge honom chansen att hitta någon som inte har något emot att hans barn finns i hans liv på det sätt som han vill.