Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

Ångrar flytt

Anonym (Hmm) skrev 2022-08-25 20:35:04 följande:
    Asså pengar är bara pengar, värt nästan ingenting när det handlar om att må bra. Om era barn skulle få komma till samma skola som de hade förut så är väl allting ok, och om din man skulle lämna dig så är han en skitstövel = inget att förlora ändå, men du kanske skämtade där hoppas jag. Ditt mående är viktigt. Jag skulle inte stå ut i x antal år, även om man bara väntar på att bostadsmarknaden ska ordna till sig för det är flera år minst.

Tips för att hantera känslorna: var tacksam för det du/ni har istället för att fokusera på det du/ni inte har. Det som är bra med huset, bra med området osv.
    Alla, inklusive barnen, verkar trivas storartat. Att då ts skulle initiera en ny flytt med allt vad det innebär skulle inte bli annat än väldigt, väldigt egoistiskt. Man kan inte bete sig så när man har familj.
    Ts, se tiden an. Jag tror det handlar om förändringen i sig som du har svårt för, inte huset i sig. Huset blir symptomet på det som du inte gillar eller klarar av just nu. Anledningen till att du inte gillar förändringen kan troligtvis handla om rädsla för det okända i ert nya område; kommer det att bli lika bra som ert gamla? Det kan handla om en rädsla för att förlora kontrollen. I ert gamla område visste du exakt vad ni hade. Det vet du inte i ert nya område ännu. 
    Gör inget förhastat, prata med mannen eller någon annan men betunga inte barnen med dina känslor. De är inte deras att bära. Sitt lugnt i båten och försök fokusera på det du är glad över; dina barns glädje när dom springer ut i trädgården.  Den nya läraren som barnet älskar. Den nya kompisen, de nya fina grannarna osv. Jag tror att du inom ett år kommer att känna helt annorlunda.
Svar på tråden Ångrar flytt