Ångrar flytt
Hej!
Har en stor klump i magen just nu. För en tid sedan flyttade vi från lägenhet i stan till radhus i ett nytt område. Vår önskan var att få mer frihet till barnen, större yta, en liten trädgård osv.
Barnen har börjat skolan nära nya bostaden och de trivs. Området är jättemysig så på det planet är allt bra. Men nu till problemet. Jag älskar inte alls huset. det var lite av en kompromiss, men när vi köpte trodde jag ändå att jag skulle tycka att det kände okej.
Vi valde mycket efter område. Det är inget stort fel på huset men jag ser massa grejer som jag helt enkelt inte gillar.
Så nu är jag arg på mig själv att jag köpte ett hus jag inte älskade och inte bara kunde nöja mig med hur vi hade det innan. Saknar allt med gamla området nu. Vännerna, skolorna, miljöerna osv. Vill bara gråta men samtidigt vill jag inte att Min familj ska ta efter mina negativa känslor. De andra verkar glada och trivas.
Till saken hör att priserna ju också gått ner sen vi köpte huset. Vi köpte när det var som dyrast så jag är rätt säker på att vi skulle gå back om vi sålde nu. Så det är inte ett alternativ att sälja. Jag tänker att vi får bo åtminstone ett par år tills marknaden hämtat sig.
MEN hur hanterar man dessa känslor? Hur ska jag finna glädjen i detta huset? just nu får jag mest runt och är irriterad och ledsen mest hela tiden. Vill liksom bara spola tillbaka tiden. Har pratat lite med mannen och han är bra stöd men vill inte heller tynga honom för mycket. Känns också bortskämt att få möjlighet att köpa hus i ett härligt område men inte kunna glädjas.
Tips och råd mottages tacksamt! Vill helst inte ha några uppläxningar utan enbart råd på hur jag ska hantera de negativa känslorna.
Tack på förhand!