• JaneSmith123456

Min kille har haft sex med en 19-åring

Hej,
    jag och min sambo har varit ihop i 2 år och har en 2-månaders dotter. Vi är båda 37.  

När vi skulle flytta hans saker till mig råkade jag se en anteckning från 2015, alltså när han var 30, där han hade listat alla sexpartners han haft (moget jag vet?). Men bara en tjej, som han träffade ett år innan anteckningen skrevs, hade fått en kommentar. Det stod att sexet hade varit otroligt mm och sedan ?och hon e 19. Wow.?
    Hon gick fortfarande i gymnasiet alltså. 

Detta har sedan dess naglat sig fast i mig. Min kusin är 18 och det känns hemskt att min kille som 29-åring skulle legat med en av hennes kompisar. Eller? 

Vi har också fått en dotter precis. Det känns som en sorg i mig att han är ?en av de? vuxna männen som ligger/låg med gymnasietjejer. Jag skulle vilja att han förklarade sin kvinnosyn på något sätt. Eller är det inget ?fel? att göra det? Känner mig kluven  

Samt kan kan jag döma honom för det här nu? Jag minns när jag var 30 och då var jag verkligen annorlunda från idag.

Hur pratar ni med era män (eller hur pratar era flickvänner med er) om kvinnosyn? 

Borde jag fråga honom om detta?
    Eller är det inte så farligt utan jag borde bara gå till en psykolog?.

• Svar på tråden Min kille har haft sex med en 19-åring
  • Anonym (Bub)
    Anonym (Blomman) skrev 2022-08-21 13:45:07 följande:

Tjejen var myndig. Många som drömmer om.

Tycker du överreagerar. Många har haft sexpartners som är yngre. Vad tycker du om en kvinna som är 40+ och har sex med en 19 årig kille? Inte helt ovanligt

Tycker det e skevt också MEN killar kan aldrig vara i lika utsatt position som en tjej. kvinnosläktet är i samhället ansett som någon slags nummer två efter mannen och har alltid varit (förutom i någon minoritetskultur). Sex eller samlag för en tjej innebär oftast penetration av något slag, dvs INTRÅNG i kroppen. Hon behöver oftast mer omvårdnad än en man sexuellt för att bli tillfredsställd, dvs en kille brukar i regel kunna få orgasm av lite juck. (Sedan kan killar också bli utsatt för övergrepp eller liknande , både av män men också såklart av kvinnor. Men yngre killar kan nog oftare ha samlag med äldre kvinnor utan att ta skada av det , en egen hobbyanalys ingen källa på det).

MEN, Inte alltid en äldre man är intresserad att få tjejen (yngre äldre samma) att njuta utan vill mest utleva sin fantasi eller komma eller vad det är..

Åldersskillnad i sig är skevt tycker jag, o alldeles extra mycket om det handlar om tjejen som e yngre. Som TS själv skriver har hon ju själv insett att de reaktioner som hon o hennes kompisar hade m älsre män när de var yngre inte var på fullt lika villkor.

Ni verkar ju inte fatta poängen med TS inlägg överhuvudtaget.

• Ukklavek

Min första pojkvän var 28 och jag var 19, vi träffades på ICA där vi båda jobbade. Båda vuxna människor.

• Tow2Mater
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-21 11:45:32 följande:
    Ja. Vanligt att kvinnor dömer, och hycklar.
    Ja, och de sexistiska åsikter som Bub visar hoppas man ju minskat i dagens jämställda samhälle,
  • Anonym (S)
    Anonym (Blomman) skrev 2022-08-21 13:45:07 följande:

Tjejen var myndig. Många som drömmer om.

Tycker du överreagerar. Många har haft sexpartners som är yngre. Vad tycker du om en kvinna som är 40+ och har sex med en 19 årig kille? Inte helt ovanligt

Bra jämförelse med tanke på att ts gjort exakt samma sak själv som hon reagerar på hos sin kille...... Hörde jag någon säga dubbelmoral där...?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Wtf) skrev 2022-08-21 12:46:34 följande:
    Du stämmer ju in på det Kaffedraken.
    Det tycker jag inte.
  • Tecum
    Anonym (Bub) skrev 2022-08-21 13:57:08 följande:

Tycker det e skevt också MEN killar kan aldrig vara i lika utsatt position som en tjej. kvinnosläktet är i samhället ansett som någon slags nummer två efter mannen och har alltid varit (förutom i någon minoritetskultur). Sex eller samlag för en tjej innebär oftast penetration av något slag, dvs INTRÅNG i kroppen. Hon behöver oftast mer omvårdnad än en man sexuellt för att bli tillfredsställd, dvs en kille brukar i regel kunna få orgasm av lite juck. (Sedan kan killar också bli utsatt för övergrepp eller liknande , både av män men också såklart av kvinnor. Men yngre killar kan nog oftare ha samlag med äldre kvinnor utan att ta skada av det , en egen hobbyanalys ingen källa på det).

MEN, Inte alltid en äldre man är intresserad att få tjejen (yngre äldre samma) att njuta utan vill mest utleva sin fantasi eller komma eller vad det är..

Åldersskillnad i sig är skevt tycker jag, o alldeles extra mycket om det handlar om tjejen som e yngre. Som TS själv skriver har hon ju själv insett att de reaktioner som hon o hennes kompisar hade m älsre män när de var yngre inte var på fullt lika villkor.

Ni verkar ju inte fatta poängen med TS inlägg överhuvudtaget.

Men du utmålar ju själv kvinnor som svagare, som nummer två som ska skyddas från världen. En 19-åring idag är fullt kapabel att själv välja vem hon vill ha sex med och vad är felet med att de vill utforska sin sexualitet och skaffa erfarenheter? Och hur ska du hindra dem?
    Ser är det större chans att en erfaren man är mer medveten och mån om kvinnans njutning än en tonårskille. Och att en relation inte är på exakt lika villkor behöver inte betyda att den är dålig.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-21 15:28:02 följande:
    Det är vanligt att kvinnor tycker att unga tjejer (kvinnor?) tar skada av att ha sex med äldre män. Männen vill styra tjejen, och hon tvingas gå med på saker som hon inte är redo för.
    Jag minns en annan tråd jag gjorde. Där frågade jag vilken sorts sex som kvinnor föreställer sig att en man och en yngre tjej har.
    För det sexet måste vara väldigt avancerat, och kanske grovt, eftersom det är så chockerande.

Jag tror också att en äldre man är mer mån om att tjejen har det bra, och tar det lugnt.
    Det skulle jag göra i alla fall. Jämfört med hur jag var när jag var yngre.

Men jag har fel, har flera här på FL skrivit.
    Ja du har fel och det är för att du saknar erfarenhet. Du uttalar dig så självsäkert om relationer, sex och åldersskillnader, och i verkligheten är du nybörjare på allt.

Det är lite som om en gymnasieungdom näsvist började berätta för Stephen Hawking om vad kvantfysik är. Din kunskapsnivå kring sex, relationer och åldersskillnader motsvarar inte ens en gymnasieungdoms.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Wtf) skrev 2022-08-21 16:43:37 följande:
    Ja du har fel och det är för att du saknar erfarenhet. Du uttalar dig så självsäkert om relationer, sex och åldersskillnader, och i verkligheten är du nybörjare på allt.

Det är lite som om en gymnasieungdom näsvist började berätta för Stephen Hawking om vad kvantfysik är. Din kunskapsnivå kring sex, relationer och åldersskillnader motsvarar inte ens en gymnasieungdoms.
    Jag tycker att du är jätterolig.
    Ja Solig
  • Anonym (tjej)
    JaneSmith123456 skrev 2022-08-20 12:02:59 följande:

Tror att det som stör mig mest kanske är kommentaren. ?Wow?. Som om det vore något extra sexigt. Är det sexigt att vara tonåring alltså och gå i gymnasiet och bo hemma, i motsats till att vara t ex en 30-åring kvinna? Varför tycker man att det är sexigt? Jag minns hur det är att vara 19 och tjej. Man är fortf ett dumt tonårsbarn och det lockar äldre killar, sånna som man verkligen inte skulle vilja umgås med idag  

Tolkar det som att sexet var bra med en 19-åring. Att tjejer i den åldern har ofta inte så mycket erfarenhet och är då kanske inte så bra i sängen jämfört med äldre. Alltså "wow, så bra sex trots bara 19 år"

Inte "wow coolt att knulla nån så ung"
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-21 17:46:57 följande:
    Jag tycker att du är jätterolig.
    Ja  // Solig
    Det förstår jag. Det är vanligt att reagera med skratt för att dölja sin okunskap.
Svar på tråden Min kille har haft sex med en 19-åring