Inlägg från: Anonym (Lian) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lian)

Barn som ramlar?

Det är nog inte farligt men jag hade nog valt att sätta en sån där mjuk hjälm på barnet.
    Det låter som att barnet är lite för tidigt i utvecklingen mot vad det kan hantera.
    Mina barn föll aldrig så handlöst att de slog i huvudet utan blev ju mest att de satte sig på rumpan om de tappade balansen. Det hände såklart att de slog i huvudet också men då mest andra olyckor, inte falla handlöst.

• Anonym (Lian)
    Anonym (ts) skrev 2022-08-19 09:05:08 följande:

Ja, barnet i fråga valde att börja dra sig upp mot omgivningen väldigt tidigt. Att stå upp pch försöka gå verkar vara drömmen.

Har ju sett hur andra barn som övar gång faller - att de liksom ploppar ned på rumpan. Mitt barn drar sig upp, blir så glad att komma upp att det släpper händerna och vevar runt och ramlar okontrollerat i golvet. Är ju med så gott jag kan hela tiden men ibland vrids det åt ?fel? håll och då går det inte alltid. Är också rädd därför att missa helt eftersom fallet bara blir rätt ned.

Men köp en mjuk hjälm så slipper du oroa dig, och barnet får chansen att kunna utforska världen utan risken att slå i huvudet.
    Så hade jag gjort iaf.
Svar på tråden Barn som ramlar?