Inlägg från: fjanten |Visa alla inlägg
  • fjanten

Förälder helt slut av skolstartens krav

FridaFox skrev 2022-08-17 22:19:12 följande:

Du kan ju inte mena allvar? Det kallas att vara förälder. Du tycker det är svåra krav att stoppa ner ett äpple i väskan och ta fram kläder? Dessutom är det inget barn som ska ha med utflyktsfika en gång i veckan hela terminen samt ha idrott två gånger i veckan i förskoleklass. Om du tonar ner överdriften så ska du nog se att du kan andas lugnare.

Min äldsta unge går ettan nu, men han hade idrott två gånger i veckan i fsk.klassen, samt utflykt en gång/vecka där han skulle ha med matsäck (och det fick inte heller vara något sött). Så det är nog inte helt ovanligt. Dock har jag inte upplevt det som ett problem, vill bara belysa att det absolut förekommer på en del skolor.
  • fjanten
    FridaFox skrev 2022-08-17 22:29:29 följande:
    Ok! Där ser man.
    Men oavsett vilket är det ju knappast en slitsam syssla att slänga ner lite kläder.
    Och matsäck kan man ju vägra, då får skolan fixa.
    Nej, jag har inte alls tyckt att det är slitsamt, bara bra att de erbjuder mycket rörelse och är iväg på utflykter varje vecka  
    Aliona skrev 2022-08-17 22:49:59 följande:
    Det låter ju alldeles fantastiskt med idrott två gånger i veckan och utflykt en gång i veckan! Vad är det för skola? 

Ja, vi är väldigt nöjda! Vi var nyinflyttade här när vi skulle välja skola, så vi gick på avstånd, och det blev (till vårt hem) närmaste kommunala skola här i Västmanland. Men vi har bara gott att säga om skolan såhär ett år in.
  • fjanten
    Jag är bara jag skrev 2022-08-19 17:35:38 följande:
    Jamen då är jag uddast i hela Sverige då. Ingen förutom jag är så knäpp. Då vet vi det.
    Jag är lika skum jag med. Läser varje vecka för att inte göra samma sak till middag - framförallt för att det säkert tre gånger i veckan råkade bli samma sak till middag som vi redan ätit i skolan. Vill inte låta barnen genomlida samma trauma
Svar på tråden Förälder helt slut av skolstartens krav