Ettårig tik börjat morra
Min tidigare mjuka, barnälskande och sociala cockertik har blivit helt personlighetsförändrad.
I juni var vi hos veterinären pga hälta o att hon verkade deppad, från att ha varit pigg och glad jämt. De hittade inget fel i prover eller tecken på smärta vid undersökningen, o hypotesen var skenlöp och överansträngning.
Nu haltar hon väldigt lite och springer och leker som förr när vi är ute, men hennes kynne är förändrat :(( Allt hon vill nästan är att lägga sig under trappen eller i en dörr där man passerar, för att morra och göra utfall o hugga efter barnen o gäster. Hon vaktar och skäller på ljud utifrån vilket hon inte gjort. Förut älskade hon alla barn och la sig på rygg och ville hälsa.
Hoon har varit hos mina hundvana föräldrar som hon känner väl i två veckor vilket hon varit förr, men när hon kom hem la hon sig i trädgården eller på någons kläder och skakade och gjorde utfall.
Jag har haft hund i snart tjugo år och är mjuk men stabil med henne, men jag begriper inte vad som hänt.
Försöker bryta situationen innan den uppstår genom att t ex göra e.n sökövning när hon går och lägger sig och surar. Låter henne vara själv hemma ca tre timmar per dag och går långa o korta rundor.