Inlägg från: Kiyah |Visa alla inlägg
  • Kiyah

Vilka bröllopsvarianter finns?

Jag va på bröllop nu i sommar där paret gifte sig i kyrkan och sedan bjöd på middag på en restaurang (bokat särskilt rum och bestämd meny med huvudrätt och efterrätt) där de stod för 2 olika sorters snittar samt ett glas bubbel med eller utan alkohol till brudskål och därefter betalade gästerna själva för vad de ville dricka under middagen. Ingen fest eller så utan middag, 3 spontantal och en "frågesport" om brudparet där rätta svaren samt allas gissningar gicks igenom efter efterrätten (det va 2 a4 med kanske sammanlagt 20 frågor som delades ut vid borden).
    Mysigt, avslappnat och jag tror inte det va så dyrt. De valde att bara bjuda närmsta familjen, helt utan vänner.  

• Kiyah
    Anonym (S) skrev 2022-08-14 21:58:56 följande:
    De bjöd in familjen, men lät de betala själva. Snålt, tycker jag.
    Läste du allt? Det va dryckesvalet till middagen och ev efter gästerna själva skulle stå för. Mat och brudskål samt snittar betalade brudparet för alla. 
    De bjöd dessutom på oxfilé till huvudrätt, och nu brukar jag inte köpa det själv, men jag vet att det inte är billigt, och ännu dyrare på restaurang. Detta för ca 30 pers
    Anonym (E) skrev 2022-08-15 01:59:57 följande:
    Brudparet bjöd alla gäster på middagen på restaurangen samt snittar och bubbel, det är inte snålt. 
    Precis!

Svar på tråden Vilka bröllopsvarianter finns?