Inlägg från: Anonym (Fru) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fru)

Minskad känsel i slidan efter insättning av Mirena hormonspiral

Det som sker med p medel är bland annat 

Minskad känsel 
    Klitoris krymper 
    Minskad lubraktion 
    Minskad lust 

Samt mycket mycket mer. 

Därför de ej finns för killar. För de får samma biverkningar. 
    Ollonet krymper, de känner mindre, svårare att få och hålla stånd, sexlusten minskar. 

• Anonym (Fru)
    Anonym (Maskrosen) skrev 2022-08-14 10:17:19 följande:
    Ångrar alla p-medel som jag använt. Sexlusten var obefintlig...så egentligen inte lönt

Ja det är ju ett syntetiskt hormon man stoppar in i kroppen. Som gör mer skada än nytta. 

Kroppens lever får arbeta hårt, kroppen får pga av det svårt att ta upp viktiga näringsämnen, vitaminbrist brukar bli ett faktum. 

• Anonym (Fru)
    Emojis skrev 2022-08-14 13:20:06 följande:

Så det gick över sedan? Hur lång tid kändes det avdomnat? Hoppas verkligen att det här är något övergående då mirena för övrigt ska hjälpa till att minska min extremt rikliga mens som är ett stort problem för mig som har adenomyos.

Troligen vande hon sig. Därav känns det bättre. Men inte som det gjorde innan. 

Gjorde man någon utredning på dig innan man erbjöd hormonspiral, tex där man kollade dina D-vitamin B12, folsyra, järn mm värden? 

Åh nu inte att du hade "godtagbara" värden, utan faktiskt bra värden? 

Eller gjorde vården som vanligt, tog den enkla utvägen och försöker med hjälp av hormoner knuffa bort problemet. Så det ev blir större framöver och ev riskerar att du inte kan skaffa barn sen. 

• Anonym (Fru)

Kanske lite sent nu. 

Men kolla upp en sida som heter vulverine.se hon är superduktig på hormonstörande saker och har hjälpt många i liknande situationer. 

Svar på tråden Minskad känsel i slidan efter insättning av Mirena hormonspiral