Att lämna eller inte lämna sin partner
de sista två åren har tanken slagit mig om det verkligen är det här jag vill, att leva tillsammans med den jag bor ihop med.
sista året har även kantrats av en hel del parterapi och råd & stöd från vänner & familj om för och emot osv ..
jag känner inte att jag längre älskar min partner. Vi har två gemensamma små barn och vi bråkar nästan dagligen om det mesta. Flera gånger har vi pratat om att ?nu räcker det, vi struntar i det här? men sedan så rinner det ut i sanden. De gånger jag bestämt mig för att verkligen säga att nej nu drar jag så får jag sådana himla skuldkänslor för min partner säger att jag kommer skada våra barn & förstöra dem om vi går skilda vägar ... och det gör så himla ont att få höra dem orden .
men sen kommer det några dagar som är helt okej och jag tänker att ?nej men jag ger det ytterligare en chans , typ 711:e gången. Men lyckan är kort och varar oftast bara några dagar , knappt en vecka på sin höjd och sen är det full kaos igen.
kan man älska någon som man slutat älska? Och hur? Såklart man vill leva ihop för sina barn skull men jag vill verkligen inte leva olycklig ?