Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
Hej tjejer!
Jag tog en liten break från tråden under min sista ruvning. Har läst ikapp nu.
Så himla tråkigt att höra att det inte gick vägen för dig Drömmenom3. Jag blev så glad för din skull när du fick pluss senast! Livet är bra orättvist ibland! Jag känner igen mig i allt du skriver och känner verkligen med dig. Ta hand om dig och din fina familj nu.
Ni andra befinner er i en spännande fas! Håller tummar och tår för att ni lyckas! ✊
Nu vill jag skänka lite hopp till de som är 40+ och kämpar och försöker.
Återförde en fryst blastocyst för 2 v sedan. Det var den sämsta och sista av mina fyra blastocyster efter utplocket i sept 2022. Jag har sedan dess fått ett missfall i v 9 och två negativa återföringar.
Jag kände inget hopp om att det skulle gå vägen denna gång. Istället kollade jag upp möjligheter för att göra några sista försök utomlands med PGT A (kromosomtest). Jag hade bestämt mig för att åka till Olga kliniken och göra två försök till med egna ägg och därefter 2 försök med äggdonation. De hade ett garantipaket där man får pengarna tillbaka om man inte lyckades inom de försöken.
Jag har varit pessimistisk och inte känt några som helst tecken på graviditet så idag tog jag ett test bara för att kunna sluta med de kladdiga proggisarna. Officiell testdag imorgon.
Jag stoppade ner stickan i urinprovet och tittade inte ens. Efter en stund sneglade jag dit och trodde knappt mina ögon. Ett starkt pluss!!!
Jag har inte smält det riktigt ännu men är överlycklig! Nu hoppas jag bara att jag får se hjärtljud denna gång på ultraljudet! 🥰 Det är fortfarande en lång väg att vandra och allt kan hända men just nu ser det ljust ut!
Hoppas att detta kan hjälpa någon att känna hopp! 🌺Jag har själv tyckt det har varit enormt stärkande att läsa om andra som är 40+ och som lyckats bli gravida.
Stor kram🤗
så häftigt!
det måste gått fort from att ni bestämde er för äggdonation? Eller läste jag fel?
jag fick tillbaka 2 igår så nu ruvar jag, såklart inga känningar än, förutom lite öm från äggplocket i tisdags :)
stort grattis till dig igen!!