Drömmenom3 skrev 2022-12-14 16:21:07 följande:
Åh vad roligt ! Då ligger vi väldigt lika just nu
Jag har dessutom också blivit sjuk , dock ingen feber. Blev det på ruvardag 2 , är pådag 5 idag men mår redan bättre. Har hört vissa rön om att det kan vara bra att vara sjuk efter återföring då immunförsvaret är upptaget med att bekämpa infektionen och ?stör? och hindrar inte embryot att fästa. Vissa tar ju immundämpamde preparat för att bli gravida. Men vet inte om det påverkar?. man kan ju hoppas .
Tycker dock det är jobbigt att nysa och hosta - känns som om embryot kastas runt därinne?. :)
Hur mår du annars? Känner du nåt särskilt/annorlunda? Du som ruvar påsen blastocyst borde kunnna testa snart? Men du kanske vill vänta.
Jag tycker det börjar bli jobbigt nu . Vill detta så mycket men är rädd att det misslyckas igen. Försöker tänka positivt med det är svårt ibland.
Blev dock väldigt glad att höra att de lyckats frysa 2 blastisar En på dag 5 och en på dag 6. Kunde inte ha önskat oss bättre resultat med tanke på vår ålder och är så tacksam. Men som sagt ändå rädd - embryona kan ju se bra ut men de vet ju inte hur kromosomerna ser ut. Tänk om man kunde få sånt kollat . De verkar göra det på många ställen i USA. Tänk vad chansen borde öka då!
Räckte det förresten med att de tinade ett av era embryon? Det är också en oro jag har - att de inte ska överleva upptiningen?
Krya på dig !
Ja, vi ligger ju precis i fas. 😊
Jag har testdag på självaste julafton. Är på RD 4 Nu. Får se om jag vågar testa lite tidigare, eller kanske senare. Vill inte bli ledsen och besviken på julafton, om inte annat så för barnens skull.
Jag har haft ganska kraftig hosta men hoppas och tror att embryot ligger väl skyddat. Har också snappat upp det där med immunförsvaret, vet dock inte vad jag ska tro men tänker att det ligger utanför min kontroll hur det än ligger till.
Är också rädd för att misslyckas. Själv vågar jag knappt hoppas, försöker vara beredd på att det kommer bli fler försök. Känner inget speciellt just nu. Jag är mest hängig från min virusinfektion.
Grattis till två blastocyster!! ☺️ Det var ju jättebra resultat. Håller med dig om att det hade varit fantastiskt bra om vi i Sverige hade kunnat få kromosomerna kollade. Särskilt på oss äldre! Tänkte på det när kliniken sa att min blastocyst var av toppenkvalite, att vi inte vet ett skvatt om hur det ser ut inuti. Hade man kunnat rensa bort de embryon som inte har rätt förutsättningar så hade varje insättning haft väldigt bra förutsättningar och ökad chans till graviditet. Nu känns det som ett lotteri.
Men tack och lov räckte det att tina ett embryo. Jag var jätteorolig för att de skulle behöva tina upp flera. Men kliniken lugnade mig och sa att de brukar klara upptining, ca 95 % gör det.
Krya på dig också!
Och lycka till! ✊✊✊