• Noelani

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Nu har jag ju skrivit allt i den andra gruppen men skriver här också för er som inte är med där.. blev ju sånt överraskande resultat! 

5 potentiella i onsdags visade det sig bli 10 st idag på ÄP. Givetvis är ett par av dem säkert för små men blev väldigt positivt överraskad. Alla folliklar jag hade från början var alltså stora nog för att tas ut.. nu återstår den lååånga väntan tills måndag morgon för att se om någon lite stackare överlever tills dess. Vi köpte till också assisted hatching så hoppas det gör susen! 

Och vi blev lovade att återföra 2 om det finns 2 på måndag. Tror det gäller att bara stå på sig och ställa krav ❤️ Chansen är precis som Gvk skriver ändå rätt låg och jag tror få av oss tackat nej till tvillingar ändå 😅

• Noelani
    Orkidé8181 skrev 2023-08-12 20:36:37 följande:
    Så spännande ❤️
    men vad jobbigt med helg å gå och vänta, jag har alltid tyckt tiden går lite fortate då man jobbar ? då går 2-3 dgr väldigt fort 😃
    Jag tänker inte så mkt på det faktiskt. Inte förra gången heller. Bara från att jag vaknar samma dag tills 9.30 då de senast skall ringa.. Då är jag typ i upplösningstillstånd 😅
  • Noelani
    Orkidé8181 skrev 2023-08-14 10:31:37 följande:

Noelani: hur har det gått? Nu är jag jätte nyfiken 😅❤️

Shiny: vad skönt att du mår bättre ä, förstår att det är svårt att smälta! men vad skönt med bra resultat 🥰
    Och en av varje 😃😃

min BM ( som tur var endast tillfällig pga sommarsemestrar ) hade missat att skicka en remiss för blodprov inför KUB så fick inget svar i fredags, men av det de såg så såg det bra ut, men de behöver ju blodproverna också ?

Orkidé8181,
    På väg nu.. har inte insättning förrän 13.40 :) 

Shiny, 
    Gud så fantastiskt! Förstår att de måste vara svårt att smälta men det kommer ni klara galant ❤️❤️
  • Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-15 17:01:12 följande:

I dag hade jag ägguttag, 11 st blev det. Återföring blir på torsdag av en (eller helst två) tvådagars om allt går som det ska. 

Håller tummarna för alla sommar igång! 

Åh vad bra!! Gick allt bra? 

Jag plockade 10 och fick tillbaka 2 plus ett som nu odlas till torsdag och blir frys om vi har tur 🙏

Vad är det för kriterier i Sverige för att få tillbaka två? 
  • Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-15 20:10:18 följande:

Spännande, stort lycka till med de två. Håller alla tummar för dig! 

Allt gick bra, lite öm nu men inga större problem. Jag vet faktiskt inte vad som krävs, jag bad om två sist men då valde de att ta ett. När jag fick min dotter (utomlands) sattes två blastocyster tillbaka, men i Sverige har jag bara fått ett tillbaka oavsett dag. Jag är ändå 43 år nu så? 

När ska du testa? ❤️

Går du privat då? Då borde man ju kunna ställa lite mer krav. Till mig sa de att två är okej efter att man satt in ett minst en gång plus då att man är lite äldre. Jag fyller 40 nu i aug. Testdag 28/8 och ska försöka hålla mig tills dess för att inte bli besviken.

Men ärligt talat så är jag så överdrivet positiv denna gång. Med två st och assisted hatching så har min hjärna typ bestämt sig för att denna gången blir det av 🙈  Farligt 🤣

Hur gammal var du med din dotter? 
  • Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-15 20:58:28 följande:

Det låter lovande! Jag hade två blastocyster och assisted hatching med dottern. :) Då var jag 39, 40 när hon föddes. 

Jag går privat och 2 st blastocyster är helt uteslutet men kanske kanske 2 st dag 2, men jag har inte fått det godkänt än. 

Vad stark du är som väntar, jag testar alltid galet tidigt. 

Får se om jag lyckas vänta.. sist testade jag tidigt.. det här är bara andra återföringen för mig :) 

Åh vad inspirerande att du också gjorde AH och du fick din dotter då. Läst så mkt om det och verkar ju vara väldigt bra när man är lite äldre.. så jädra hoppfull nu! Hoppas tom på tvillingar 🤣

2 st 2 dagars borde du ju kunna få! 
  • Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-16 16:52:23 följande:

Idag pratade jag med kliniken och av de 11 var 10 mogna och 8 var befruktade. 2 andra odlades vidare men hade ingen kommentar. Det är ett jättebra resultat för mig, vanligtvis blir bara hälften befruktade så nöjd med det! Imorgon blir det återföring!

Åh vad härligt att höra, stort grattis!! Och lycka till med återföringen! 
    Får du återföra 2 st imorgon tro? 
  • Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-16 20:33:56 följande:
    Tack! Ja, det är den stora frågan de ville inte svara idag men hade ?noterat mina önskemål? haha! 
    Knepigt! Håller tummarna för dig att du får det! 

Jag tycker det borde vara praxis att föra tillbaka 2 om personen är närmare eller över 40.. tror få skulle bli besvikna om det fick tvillingar liksom :) 
  • Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-17 14:17:16 följande:

Tack Gvk! 

Nu har jag återfört ett dag 2 embryo. Jag ifrågasatte varför bara ett och de hänvisade till tvillingrisken. Jag blev både ledsen och arg. Jag har gjort 9 raka återföringar utan framgång (8 blastocyster och 2 dag 2) Utan framgång och är 43 år. 

Jaja så håller vi tummarna för denna. Hur går det för er som ruvar? 

Men vad dumt! Jag kan förstå att man inte gör det 1-3 första gångerna men sen borde man ju också själv få bestämma. Är man okej med att få tvillingar så är det väl grönt liksom... Rekommenderar Danmark haha! 

Har du barn sedan innan?
  • Noelani

Anonym, 

Ja, risken är väl ändå rätt minimal att båda ska fästa när man är 40+. Tror jag läst att risken minskar redan vid 35 men osäker om jag minns rätt.

Nu hoppas jag ju att mina två fäster.. Vi vill gärna ha tvillingar. Jag tror varken vi efter en ev graviditet kommer hinna med syskonförsök, ha råd eller att jag ens orkar detta igen. 

Gvk,

Ja jävlar! Jag plussar isf strax innan min 40 års dag haha hade varit en underbar 40 års present. Och blir det negativt får jag iaf fira med vin 🥰

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?