Inlägg från: Anonym (Försöker också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försöker också)

    Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

    Drömmenom3 skrev 2023-10-11 19:01:15 följande:

    Hur går det för alla härinne?  // Hjärta


    Själv står det rätt still just nu - väntar på att få göra hysteroskopin i november ?.


    Hej! Jag väntar på FET, men är rädd att ägglossningen kommer så det blir återföring på en helg (dvs inställt) den här månaden. 


    Jag vill bara att hela den här cirkusen ska vara över nu (helst genom att lyckas såklart). 


    Om jag har tur och får positivt äl test på lördag eller tisdag så blir det återföring 6 dagar senare. 


    Jag håller tummarna för din hysteroskopi. Hur känner du nu? Vissa dagar är jag så less och nästan gett upp på förhand, andra känner jag mig peppad och tror att det kommer fungera. 

  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-10-14 10:03:11 följande:

    Åh jag håller tummarna för att det inte blir krock. Det där är så oroligt och frustrerande. Minns att det var på håret för mig en gång . 


    Jag känner igen mig så i dina  känslor . Det pendlar väldigt men just nu då jag bara går och väntar på hysteroskopin känns det mest deppigt och jobbigt. Vill liksom bli av med detta och gå vidare. Tänker såklart på den lilla blastisen vi har men känner mig just nu inte jättehoppfull tyvärr. Men såklart vi ska försöka . När det nu blir Hjärta

    Sen går tankarna kring om det är nåt onormalt med min livmoderslemhinna , har det i så fall påverkat tidigare försök  och  kan man  ens bevisa det?  Ja , vi får börja med att se vad de säger och utgå därifrån. 


    Usch nu blev det väldigt deppigt?Skäms 
    Tänker på dig och håller tummarna hårt ! Ni har ju ganska bra förutsättningar med flera små blastisar som väntar Hjärta


    Jag har märkt att det är just all väntan som får mig att bli mest deppad och negativ. När jag är i behandling eller det händer saker är det lättare att vara hoppfull. 


    Det är såklart jättejobbigt att få vänta på hysteroskopi och resultat därifrån, men förhoppningsvis ger det ju bästa möjliga förutsättningar. Men jag vet hur det är. 


    Jag fick positivt äl-test imorse, så förhoppningsvis blir det nu återföring på fredag! ❤️

  • Anonym (Försöker också)
    Orkidé8181 skrev 2023-10-12 08:05:15 följande:
    Jag är i vecka 22 och vi väntar en liten kille 🥰

    Nu kommer en dum fråga, och jag har inte läst igenom tråden, men vad är hysteroskopi för något?
    Lycka till med den oavsett 🥰
    Åh grattis till killen och vad härligt att du kommit så långt! Hoppas du får en fin resten av graviditeten! 
  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-10-14 20:48:23 följande:
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-10-14 12:56:16 följande:

    Jag har märkt att det är just all väntan som får mig att bli mest deppad och negativ. När jag är i behandling eller det händer saker är det lättare att vara hoppfull. 


    Det är såklart jättejobbigt att få vänta på hysteroskopi och resultat därifrån, men förhoppningsvis ger det ju bästa möjliga förutsättningar. Men jag vet hur det är. 


    Jag fick positivt äl-test imorse, så förhoppningsvis blir det nu återföring på fredag! ❤️



    Jo det är bara det att det hade känts bättre om det var innan vi gjort alla dessa 6 återföringar ? Nu gör vi ju bara ett sista försök och även om vi kanske får bättre förutsättningar i livmodern om det nu lyckas ta bort en polyp eller vad de nu hittar så hjälper ju inte det om det inte är rätt embryo. Hade ju känts bättre om det var i starten och  vi hade 6 kommande återföringar att göra  ? Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag kan inte låta bli att tänka på de två tidiga plus jag ändå fått på dessa försök. Tänk om det var en polyp eller annat som var i vägen liksom. Det kommer vi antagligen aldrig få veta . 


    Härligt med positivt ÄL-test @försökerockså . Fira ordentligt{#emotions_dlg.flower}


    Tack! Jag förstår precis hur du känner. Men borde de inte sett polyp/förtjockad slemhinna vid de andra försöken om det var något då. Jag tänker att man gör så många ultraljud hela tiden. Jag hoppas verkligen att de inte hittar något och att ni får gå vidare. 


    Jag förstår dock den gnagande känslan av att något är fel. Jag har ju haft så många missfall och de har ju inte hittat vad som är fel, så varje gång känns som en chansning. 


    Kag tänker på er och håller tummarna SÅ för det lilla embryot! ❤️

  • Anonym (Försöker också)

    Så, då var man ruvare igen! Idag återförde jag en blastocyst, så nu är det bara att vänta. 


    Hoppas ni alla har det bra och får en fin helg! 

  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-10-21 15:58:42 följande:

    Åh grattis, vad spännande ! 


    Håller tummarna hårt Hjärta


    Får ni ett foto på blastocysten där ni går? 


    Vissa kliniker verkar ge det vilket jag tycker är fint. Förstå vad häftigt att ha den bilden om det tar sig.  Jag har själv fotat några av mina blastocyster .


    Tack snälla! ❤️

    De visar blastocysten på en skärm men man får inte en bild att ta med sig och jag hann inte få någon bild. 

    När jag var utomlands så fick man en bild, så nu har vi en bild på dottern som blastocyst. ❤️ (det var iofs två som vi återförde). Det känns helt overkligt och fantastiskt att vi har en bild på henne från när hon blev till.


    Jag har inga direkta förhoppningar den här gången men en fördel med det är att jag inte är speciellt nervös heller. 


    Hoppas du får din hysteroskopi snart så du kommer vidare. Ha en fin lördag! 

  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-11-04 23:38:14 följande:
    Hur går det för dig? Hoppas du fått se ett fint plus redan.Hjärta

    Jag överlevde hysteroskopin och det fanns inga polyper att ta bort så vet inte riktigt vad läkaren på Livio sett. Slemhinnan var inte helt jämn sa han men det varningen avvikande med det . Det hela var över på 15 min och har inte det minsta ont nu efteråt. Endast haft lite småblödningar. Hoppas vi kan sätta in vår allra sista lilla blastis innan jul. 

    Hej! Vad skönt att allt gick bra för dig, jag hoppas du hinner med återföring nu innan jul. Själv hoppas jag hinna med två återföringar innan jul, eller såklart bli gravid. :)
    Jag testade negativt den här gången och sk redan nästa vecka in för ultraljud inför nästa återföring om ca 2 veckor. 


    Jag håller tummarna för dig! 

  • Anonym (Försöker också)
    Anonym (K-And) skrev 2023-11-05 00:22:50 följande:

    Här är en! Är 44 och vi försöker få till en skrut. följer gärna med på resan. Har inga barn sen innan men för tre år sedan började vi försöka på naturlig väg utan framgång 


    Hej och välkommen! Försöker ni naturligt nu eller har ni börjat med ivf? Bara fråga om du undrar något det är många här som har bra erfarenheter och varit med om det mesta. 


    Lycka till! 

  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-11-15 21:20:38 följande:

    Orkidée :
    Tack ! Så skönt att badet överstökat. Hoppas du mår bra . Vilkenvecka är du i nu?Hjärta

    Försöker också :
    Så trist att det inte tog sig denna gång men härligt att ni start är på t igen. Underbart att ha så många frysisar. Tror starkt på att någon av dem är er lilla bebisHjärta

    Nu har jag fått mens och klartecken från kliniken att göra vårt allra sista  FET i denna cykel. Vår lilla 6- dagars kämpe. Hjärta Vill så gärna tro på den men det är svårt.


    Sen, efter allt som hänt nu efter senaste äggplocket  med infektion och blödning* i buken samt hysteroskopi , är jag  helt slut både fysiskt och psykiskt. Det känns som att något försöker säga mig att det räcker nu. Kroppen vill inte  mer. 
    Det kanske inte är meningen att vi ska ha fler barn . Och om det är det blir det nog så, Försöker intala mig själv det iallafall. 


    Jag känner mig som dig helt klar. Även om vi har blastocyster i frysen så har vi nu gjort 11 återföringar i rad utan att lyckas (varav 4 missfall). 


    Vi har några blastocyster kvar men sedan är det stopp. Kanske är dessa sista försök det som gör att man kan gå vidare mentalt och känna att man gjort allt men att nu räcker det. 


    Men jag håller såklart hoppet uppe för mig och din lilla kämpe! Plötsligt händer det! 😀

    Så skönt att du fått klartecken, vet du när FET blir av? Jag ska på återföring på fredag. :)

  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-11-16 21:53:36 följande:

     


    Åh så spännande med återföring imorgon !  Heja dig och blastisen!
    Min återföring bör ske om ca 2 v .  Rädd att det kommer krocka med helgen men hoppas innerligt att det inte  gör det . 


    Återföringen gick bra idag men förhoppningarna är inte så stora. Jag tyckte den såg lite konstig ut i formen, men vad vet jag. :)
    Lite hoppfull i alla fall. 


    Jag håller tummarna att du slipper helg-krock. Det hade jag fått den här gången men jag fick ta en Ovitrell förra fredagen för att rädda det. 

  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-11-27 18:25:25 följande:

    Åh, hur mår du idag? Känner du nåt eller har du t om hunnit testa?


    Jag har fått tillbaka blastisar med perfekt utseende men det har ändå inte tagit sig så det behöver inte betyda nåt. 


    Jag tog Ovitrellen i fredags och har återföring nu på fredag?. Hjärta


    Hej! Åh vad spännande, STORT lycka till imorgon. Jag håller tummar och tår! ❤️ 

    Själv har jag testat negativt, så planerar nästa återföring. 
  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-12-01 18:35:34 följande:

    Hej på er alla ! 


    Ni som sett era blastocyster på foto/ skärm innan återföring - hade de börjat kläckas ?
    Och hade den en stor och mörk inner cell mass dvs klumpen där innanför kanterna som sedan ska bli själva embryot? 


    Har läst mycket om detta och förstår det som att denna inre cellkärna utseende är av rättstat betydelse men vill forska lite själv ?Skäms


    Åh vad jag håller tummarna för er! Jag hoppas på återföring om två veckor men får se om helgen ställer till det. 


    Jag har haft både de som börjat kläckas och de som inte kläckts. Jag har också blivit gravida på båda sorter. Den enda som blev barn var en sexdagars ej kläckt som hade en del fragmentering. :) 


    Man kan verkligen inte veta. Jag håller tummarna när det är dags att testa. 

  • Anonym (Försöker också)
    fs456 skrev 2023-12-01 18:35:45 följande:

    Dag 9 och hon hittade EVENTUELLT 1 blåsa. Känns rätt hopplöst nu. Nytt VUL måndag dag 12 känns Som möjligt avbryt då. Nån som haft 0-1 blåsor första VUL och det vuxit till sig senare? Östrogen låg på 909 nu


    Åh vad tråkigt. Jag har haft fler äggblåsor men jag har absolut fått fler blåsor än vad de såg vid första ultraljudet. Jag håller tummarna för dig. Hur såg det ut igår? 
  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-12-01 18:35:34 följande:

    Hej på er alla ! 


    Ni som sett era blastocyster på foto/ skärm innan återföring - hade de börjat kläckas ?
    Och hade den en stor och mörk inner cell mass dvs klumpen där innanför kanterna som sedan ska bli själva embryot? 


    Har läst mycket om detta och förstår det som att denna inre cellkärna utseende är av rättstat betydelse men vill forska lite själv ?Skäms


    Hur mår du och hur känns det? Jag håller tummarna. 
    Jag ska på återförande på onsdag, så nu börjar tankarna inför det.
  • Anonym (Försöker också)
    fs456 skrev 2023-12-07 00:00:25 följande:
    Hon hittade en på 15-17mm Vi bestämde ta ovitrelle och gå hem och ligga då ivf egentligen inte ökar chanserna på 1 blåsa. Sparade mkt stress oxå över äggplock. I morgon torsdag börjar vi med prolutex och håller tummarna i 13 dgr.
    Stort lycka till! 
  • Anonym (Försöker också)

    Jag plussade idag. Svagt svagt, är ju bara 5 dagar sedan återförande. Men en bra start. :) Jag har dock inga illusioner, 13 missfall gör att jag inte räknar med att det håller. Men som en av läkarna sa, för att får barn så måste du vara gravid. 

  • Anonym (Försöker också)
    Orkidé8181 skrev 2023-12-18 21:00:22 följande:
    Wow 😍
    stort gratti, håller tummarna för att det går hela vägen nu ❤️❤️
    Tack, det känns läskigt men hoppfullt!
  • Anonym (Försöker också)
    Mihlan skrev 2023-12-18 19:53:54 följande:

    Hej, hittade till denna tråd. Är 40 år, jag och sambon har försökt att få barn under några år. Gjorde ägguttag 4/12, återinsättande 7/12, så nu ruvar jag på 2 små embryon. Vi har testdag på onsdag men jag kunde inte hålla mig så tog ett test i lördags som var negativt och ett till idag som också var negativt 😔 Så nu känner jag mig inte vidare hoppfull 😢 Dock så var testet idag ett test man kan ta först vid mensens första dag så det kanske ändå inte visar något då.. Vad tror ni, finns det ännu ett litet litet hopp? 


    Jag har läst det mesta på nätet och det är en del som testar positivt senare än andra. Testdagen är satt av en anledning för att inte missa de som plussar efter beräknad mens. Så fortsätt ta mediciner och kämpa på till testdag. Det är inte lätt, jag vet. 
  • Anonym (Försöker också)

    Det blev missfall för mig den här gången (också), vi har två kvar i frysen. Jag hoppas vi ska vara klara oavsett hur det går till sommaren. Hoppas ni alla i tråden mår bra! 

  • Anonym (Försöker också)
    Orkidé8181 skrev 2024-01-27 13:13:31 följande:
    Åh nej vad tråkigt! beklagar 😢❤️
    vilken vecka var du i?

    kram
    Hej! Vecka 8 upptäcktes det men var en ofostrig graviditet. Tyvärr är inte hcg nere på 0 ännu, så kan inte starta om. Hur mår du? :)
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?