• fs456

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Är 41 och barnlös. Har lågt AMH och högt FSH. Har fått ok att testa en stimulering och se om vi får fram några ägg. Sen ska de ha bra kvalitet också? fästa? utvecklas. Ja ni fattar, vi vet inte ens om vi kommer till första steget och äggplock :) 

Ska få min Enaton spruta 1/9 sen injicera Fostimon Set. Hur upplevde ni hela denna karusell? Har svårt att greppa upplägget och hur lång tid allt kommer ta. Mår man skit under tiden? enda anledningen till att vi får testa stimulera är nog mitt MF i april. Annars rekommenderar de ÄL. Är inte riktigt ?där än?

• fs456
    Gvk skrev 2023-08-17 00:05:50 följande:

Försöker också: Stort lycka till imorgon!
    Kräv återföring av 2 om du kan. Vilken dag sker återföringen på förresten? Är det dag 5 får man i regel bara återföra ett i Sverige men försök fjäska.

Berätta gärna hur det fick och glöm inte fråga dem om hur många celler vart embryo innehåller.

fs456: Välkommen hit! Stort lycka till med din behandling. Jag har gjort 6 plock så undrar du något så är det bara att fråga. Börjar bli lite rutinerad på det här så att säga. ;)

Tack. Har egentligen massor av frågor!
    var på VUL idag för samtidigt som vi fått ok till en provstimulering så förbereder jag mig på ÄD utomlands. VUL skedde cykeldag 7 och hon såg 3 folliklar på ena sidan, den andra var svår hitta. Tänker att 3 folliklar är dåligt men jag vet ju att mitt AMH är 0,15 och FSH 17 så förväntar mig ingenting. Hur har ditt utgångsläge varit vid stimulering? Ska ta enanton 1/9 sen börja med Fostimon Set. Hur har din upplevelse varit och vad har funkat mindre bra då det blivit så många försök?
  • fs456
    Drömmenom3 skrev 2023-09-03 18:49:39 följande:

Är det bara jag i tråden som är mitt uppe  i ett försök just nu ? 

Har påbörjat nedreglering och inväntar blödning. Nyss fyllda 41. Var i processen är du?
  • fs456

Sprutdag 8. Första VUL, hittade 3 blåsor på höger 9 till 13,5mm. svårt se vänster äggstock så fick inget svar ang denna. Ska fortsätta med fostimon 3dgr till och nytt VUL på måndag. Vad händer om de inte växt något? Avbryter man även om det finns iaf 3st?

hade förväntat mig noll blåsor (AMH under 0,2) så var bättre än jag trott men ändå sämre än vad jag hoppats. Nån som kan förklara vad jag ska förbereda mig på nu? :)

• fs456
    Noelani skrev 2023-09-21 17:24:05 följande:

Fs456, 

Om de växt för lite så brukar man få spruta några dagar till. Jag hade bara 2 ägg första omgången och det plockade man... 

Sen växer de ju också mer mot slutet och ytterligare när du tar Ovitrelle..  så det finns nog goda chanser att de om 3 dagar kan vara dags för det 😊

Ah ok har ju tagit 8 sprutor och kommer vara uppe i 12 vid nästa VUL, dock rätt höga doser :/ Men slemhinnan var bra tjocklek så jag hoppas ju iaf få komma till äggplock OCH att de kan hitta min vänstra äggstock och nån bra blåsa där 😂 Visste inte att ovitrelle även kunde ge en skjuts. 
  • fs456
    Noelani skrev 2023-09-21 18:36:29 följande:
    De sa min läkare.. 2 mm per dygn annars och 3 sista dygnet med ovitrelle.. 

Går du privat eller landsting? 
    Så pass mycket?! Får bara ta och leta fram min vänstra äggstock till nästa v, kan ju gömma någon blåsa där. Vi går privat. Blev rekommenderad ÄD men fick provstimulera. 
  • fs456
    Noelani skrev 2023-09-22 15:50:39 följande:
    Privat är jag nästan säker de plockar så länge det finns minst 1... du har ju liksom betalat för det...

Ja de ska växa så enligt både min IVF läkare och vad jag läst i många grupper också 😅

Har de inte kunnat se något alls på vänstra så borde du ju ha chans till åtminstone någon där kan man tycka.

När är nästa VUL?
    Skrivit sånt avtal att kmr vi ej till plock får vi 75# tillbaka. Lyckades få ett plus i april naturligt men tidigt mf. Vet ej om jag svarar så bra på stimulering. Gjorde VUL i naturlig cykel i augusti CD9 då hade jag 4 blåsor. En 9, 5 och 2mm.  Nästa VUL måndag och isf plock onsdag. Men får uppmana dem leta lite med efter den vänstra så det inte ligger nån blåsa där som lämnas.
  • fs456
    Noelani skrev 2023-09-22 17:05:01 följande:
    Okej! Ja då kan de ju vara bra att tänka till... ang plock menar jag om det är för få.. 

Har du testat att stimulera med 2 olika preparat samtidigt ? Jag har ingen erfarenhet men verkar funka för många...

Bra tecken dock att du lyckats på naturlig väg! 

Är min första ivf så bara testat nedreglering enaton och FSH Fostimon set 300. Progesteron blir sen i injektionsspruta men har inte vågat hämta ut  Rädd det ska ge några förhoppningar 🙈

hur går det för dig?

• fs456

Var på andra VUL idag. Blåsa 1 var 21, den andra 15,5 sen någon på 10 bakom som var svår mäta. Fick 2 val. Plock på onsdag lr fredag med risk att de hinner släppa till fredag eller inte växa till sig till onsdag. Mitt första ivf, vill inte avbryta så valde köra onsdag. Hoppas så mkt att där o den på 21 ligger vårt guldägg. Har dock totalt stängt av känsloregister.  Förstår inte er som kört flera ggr. Orkar ni tillåta er ? känna? något?

• fs456
    Noelani skrev 2023-09-27 16:11:16 följande:
    Hur har det gått idag? 💕

Ja stänger av gjorde man efter ett tag. Första omgången var värst.. Sen blev det på något sätt lugnare och mer rutin av de hela. 
    Äggplock idag, kommer dit och skiten har ägglossat! Var inte beredd på det snarare nervös att inga ägg fanns. Så besviken!! Då sambon lämnat sitt prov bad jag om insiminering. Vi vet ej när de lossnat o vill ju göra det vi kan. Men usch! Vi fick liksom en provstimulering och nu vet jag inte om jag får testa igen.
  • fs456
    Noelani skrev 2023-09-27 17:49:01 följande:
    Men åh nej! Hade båda släppt ? 
    Jo men de borde ju ge en till kan man tycka.. de är ju inte ditt fel att de släppte..  Bra med insemination, då finns ju ändå chans då ägget lever mkt längre! 
    Pga min låga äggreserv så rekommenderar de ju ÄD men gav oss en provomgång. Hade ju 2 mogna i måndags och 2 som var 10-11 så har ju svarat på stimuleringen som förväntat för min ålder/ AMH. Känns lite som vi borde få testa igen för nu vet de ju att jag ägglossar tidigare än 36h. när Jag frågade om insemination sa de eller så har ni sex. Kändes inte alls kul gå besviken och ledsen och typ få till det direkt. Men men håller tummarna att jag ägglossat just innan så ägget levde och inte ägglossat måndag/ tisdag. Eller nytt försök. 
  • fs456

Dag 9 och hon hittade EVENTUELLT 1 blåsa. Känns rätt hopplöst nu. Nytt VUL måndag dag 12 känns Som möjligt avbryt då. Nån som haft 0-1 blåsor första VUL och det vuxit till sig senare? Östrogen låg på 909 nu

• fs456
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-12-05 20:21:03 följande:
    Åh vad tråkigt. Jag har haft fler äggblåsor men jag har absolut fått fler blåsor än vad de såg vid första ultraljudet. Jag håller tummarna för dig. Hur såg det ut igår? 
    Hon hittade en på 15-17mm Vi bestämde ta ovitrelle och gå hem och ligga då ivf egentligen inte ökar chanserna på 1 blåsa. Sparade mkt stress oxå över äggplock. I morgon torsdag börjar vi med prolutex och håller tummarna i 13 dgr.
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?