Drömmenom3 skrev 2023-04-15 22:40:06 följande:
Hej och välkommen hit
Det låter fantastiskt bra att ni fått 4 blastocyster på ett äggplock! Grattis till det.
Men har du då ruvat på ett färskt embryo i samband med det uttaget? Är tanken arr ni ska spara blastocysterna och köra på ett nytt färskförsök härnäst om jag förstår dig rätt ? Oavsett så önskar jag er stort lycka till . Kul att få följas åt.
Själv har jag dessvärre 5 misslyckade återföringar bakom mig där den sista blastocysten först gav oss ett tidigt plus men som blev svagare och svagare innan det försvann . Mycket tidigt missfall eller kemisk graviditet som det kallas. Alla embryon hade toppkvalitet ( utifrån det de kan se) vilket gör att det känns extra nedrigt.
Nugör vi ett sista försök . Är på sprutdag tre med 375 ie Menopur.
Är 42 och har 2 ivf barn sen tidigare ; 12 och 9 år.
Hej och tack! Mitt största problem är missfall (förutom åldern nu då) så vi valde att inte göra ett återförande utan spara på oss så många blastocyster vi kan innan jag fyller 43. En graviditet med missfall gör att vi tappar värdefull tid.
Innan detta har jag haft 8 återföringar (av blastocyster som togs ut när jag var 41). 3 graviditeter men inget barn. Vi har sagt att vi gör tre uttag och sedan kastar vi in handduken.
vi har tre barn redan, 11, 7 och 3.
Jag hoppas du mår bra nu med sprutorna och får ett bra resultat, när blir första ultraljudet?