fs456: Jag skulle råda att äta mycket kalcium, järn och protein. Själv sveper jag ett rått ägg både morgon och kväll utblandat i en smootie såklart under min behandling. Sedan jag började har jag inte fått några fragmenteringar alls. Så det är mitt främsta råd.
Sedan att våga stimulera med hög dos har funkat bäst för mig. Sista plocken har jag haft 450iu. 225Menopur och 225Gonal F.
Tredje rådet skulle vara att försök leva som vanligt. Är så lätt att detta upptar hela ens tankeverksamhet. Därefter, våga ställ lite krav på kliniken. T.ex att du ska få skriftligt underlag på hur många celler de olika embryona har etc.
Sök så mycket du kan om fakta om IVF på nätet. Finns så mycket att tänka på.
Mitt utgångsläge var AMH på 5,7. Kommer inte ihåg resten. Har fått ut många ägg men inte så bra kvalitet på dem. Lyckades bättre på den första kliniken än på den andra.
Anledningen till att jag gjort så många plock är att jag är medveten om min äggkvalitet försämras drastiskt med åren och därav vill jag tömma så mycket jag kan. Särskilt om man kanske vill ha ett syskon sen och så.
Stort lycka till!