ida543 skrev 2023-04-27 15:54:23 följande:
Usch jag beklagar :( Så himla tufft! Har hört flera som får reda i efterhand att fostret dött (hände även min mamma i v12), hur ska man kunna vara på säkra sidan fram tills dess? Får man boka ett VUL tidigare än v.11 om man är nojjig? Har inga barn sen tidigare så kan inte riktigt hur lätt det är.. kanske bara går privat antar jag, och då kostar det ju massa pengar.
Håller tummarna att det går bättre nästa gång <3 <3
Tack, och beklagar ditt missfall :(
nej det är hemskt när kroppen fortfarande tror man är gravid så är man inte det.. fick lite små blödningar för en vecka sen men det behövde ju inte vara missfall då jag inte hade nån smärta, eller det var vad 1177 och barnmorskor sa. Men sen ringde jag in till gyn och fick en tid för att kolla det. Skulle på kub nästa vecka så skönt att jag kolla upp det innan.
Jag tror man får boka privat, det kommer jag iallfall göra i v8-9 i nästa graviditet (vilket jag hoppas sker). Här där jag bor får man ultraljud i v12-13. Men kommer som sagt inte vänta så länge nästa gång. Det här var ju mitt första missfall så vet inte om man får ett tidigare ultraljus om man haft missfall.
vi håller alla tummar och tår för att allt går vägen för oss nästa gång !