Anonym (MnM) skrev 2023-03-28 12:56:03 följande:
Jag har haft tre missfall tidigare, och då har min mamma varit den första jag sökt och fått stöd hos - även om hon inte varit införstådd i att vi aktivt försökt så har hon ju förstått det med tanke på missfallen. När det väl gick vägen frågade hon rakt ut en dag ?är du gravid??, då var jag bara i vecka 6/7 men blev för ställd för att hitta på en lögn och berättade därför redan då. Men ingen annan har fått veta så tidigt, då jag är precis likadan med att inte vilja/kunna ta ut något i förskott.
Jag tror mig ha landat i att inte säga något mer nu, men däremot ladda för att säga något om samtalet skulle komma på tal igen (vilket jag tror det gör, om jag känner henne rätt). Jag vet ju egentligen att hon inte vill något illa, men kontentan av hennes välmenande råd och tankar kan såklart träffa fel ibland.
Jag uppskattar verkligen att du tagit dig tid att svara och bolla med mig, så tack! ❤️
Hehe min andra graviditet var jag också tvungen att säga det tidigt till min mamma. Vi var i Sälen och stod och lagade mat och mamma ville ösa på chevré på pastan?jag behöver min väl uppvärmd sa jag med en finurlig min ;D
Det låter vettigt :) Då är du betydligt mer förberedd på vad du faktiskt vill få fram ifall konversationen kommer upp igen.
jag själv försöker just nu tänka på allt annat än att jag har bim på söndag. Än så länge går det ganska bra, jag tänkte ta ett ?testa tidigt test? fredag morgon :O