• ida543

Vi som planerar graviditet 2023!

Hej alla, jag är också ny här! Hur går det för er?

Är 32 år och försöker blir gravid första gången :)

Jag hade ägglossning för 1 vecka sen, hoppas hoppas hoppas jag plussar om en vecka.. Det är tredje månaden vi försöker, jag vet att det inte är så länge men jag blir så stressad av min ålder och vill bara att det ska ske nuuuu! Och så så svårt med väntan efter ÄL!

• ida543

Tack Matilda! <3 Spännande att ni börjar er resa snart!

Nu är det 2 dagar kvar till mens för mig och en konstig sak hände imorse, jag blev rätt yr och behövde sätta mig ner.. rätt obehagligt som att rummet snurrade lite. Så jag undrar om det kaaanske kan vara att jag är gravid, då jag aldrig får yrsel annars och läser att de är en av de första symtomerna (pga lågt blodtryck?) Tog ett test men och jag kunde skymta ett JÄTTEsvagt streck, för svagt för att lita på det, man kan inte se det på bild och bara i vissa vinklar! Men andra gånger jag har testat så har det varit kritvitt så ja, jag fick upp mina förhoppningar... ;) Men får helt enkelt se närmsta dagarna!

Håller med om att de vore så härligt med sommarbarn, stackars min unge som isf blir början på Dec hahaha! Jag är själv ett December barn...

• ida543

Hej alla! 

Jag skrev här i tråden i slutet på mars när jag såg ett svagt streck.. det visade sig att jag blev gravid, var så lycklig. Sen blev det missfall vid påsk, i vecka 7+0 :( 
    min kropp har iaf ställt om sig snabbt och hade nyss ägglossning igen faktiskt. Är det nån här som blivit gravid igen direkt efter missfall? Det var mitt första. Hoppas sååå att det går vägen denna gång 🤞 men man är ju rädd nu för fler mf ?

• ida543
    Snödroppen86 skrev 2023-04-24 06:36:22 följande:

Hej, hoppar in denna tråd.
    Singel och 37 år från Kalmar, ska göra mitt första inseminations tillfäll v. 18 eller 19 så är sjukt taggad.
    Kram ❤️

Åh vad spännande! Lycka till 🤞😍
  • ida543
    svansmamman skrev 2023-04-25 22:01:13 följande:

Jag har haft tre missfall. Efter det första blev jag gravid direkt, hade ingen mens emellan utan ägglossade som jag brukar efter mens fast blödningen den gången var ett missfall. Efter det andra missfallet dröjde det ett år innan vi försökte igen, jag fick dock ägglossning och mens som jag brukar. När vi försökte igen fick vi missfall ännu en gång men plussade igen direkt efter. Den graviditeten gick hela vägen och resulterade i sonen som är 10 månader. 

Jag beklagar ditt missfall, det är tufft på så många fler sätt än man kan ana innan man själv gått igenom det. Jag håller tummarna för att det tog sig och att ni plussar med en liten böna som stannar tiden ut! ❤️

Åhh vad jobbigt och tufft med 3 missfall. TACK för att du delar med dig <3 och vad underbart att du till slut fick din son! 
    Hoppas det går bra för dig denna gången med!!
  • ida543
    Ellan92 skrev 2023-04-27 15:44:13 följande:

Hej! 

Hoppar in i den här tråden. Tog ut min spiral i januari iår för att försöka få ett syskon till vår son född 21. Blev gravid direkt och det kändes för bra för att vara sant, och det var det för iförrgår fick jag konstaterat att jag fått missfall. Bebis hade dött i v.7 och jag skulle varit i v.11 nu. Så tråkigt, men bara att ta nya tag. Hoppas så på en graviditet till år 2023! 

Usch jag beklagar :( Så himla tufft! Har hört flera som får reda i efterhand att fostret dött (hände även min mamma i v12), hur ska man kunna vara på säkra sidan fram tills dess? Får man boka ett VUL tidigare än v.11 om man är nojjig? Har inga barn sen tidigare så kan inte riktigt hur lätt det är.. kanske bara går privat antar jag, och då kostar det ju massa pengar.

Håller tummarna att det går bättre nästa gång <3 <3
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2023!