• papaja10

Vi som planerar graviditet 2023!

Heej! 

Jag är ny här på familjeliv. Jag och min sambo vill bli gravida för första ggn under 2023. Är nu på fjärde försök att bli gravid, naiv som jag är trodde jag det skulle gå första försöket. Hade noll koll på ägglossningsdagar eller något i början. Så jag är glad att jag hittat hit och kan läsa om era upplevelser och erfarenheter! Har hittills köpt ägglossningsstickor för att ha mer koll. Har sett att många mäter sin temp dagarna kring ÄL. är nyfiken på detta! hur gör man och vad får ni ut av det?

BIM är 12 januari för mig men har en dålig känsla då jag fick väldig smärta i nedre delen av magen två dagar efter ÄL. Har haft problem med cystor så kan ha varit något sådant!

Har läst lite olika hur folk planerar upp det inför ägglossning. 

Vi har hittills kört varannan dag från o med 5 dagar innan ÄL. Sen varje dag precis runt ÄL. Kanske är för intensivt? För har ju inte funkat hittills.

känner redan att jag hamnat i en känslomässig bergodalbana med förhoppningar, förväntningar och försök till att analysera min kropp in i det minsta! 

• papaja10

@hannis1986 låter klokt med hur man ska tänka kring ägglossningen! Jag har varit lite nojig och analyserat min kropp in i minsta detalj nu de första 4 månaderna. Ska fokusera på att det är kul och spännande och att man lär sig mycket om sin kropp denna period. jag o min partner har också sagt att vi ska va lite mer avslappnade när vi försöker och inte planera in i minsta detalj 😅 Har BIM om 6 dagar så det ska bli spännande att se! 

kör i nuläget på ägglossningstest 
    - mina senaste såg ut såhär och tolkade som att det var positivt först den nedersta bilden då Teststrecket var starkare än Control-rutan. Första gången jag använt sånna test! 

• papaja10

@mumlanz jul då har vi samma datum för BIM!

Förstår dig! Det är så klurigt att tyda kroppen. Jag känner mig gravid nu då jag har lätt illamående och känner mig svullen. ÄL+8 och BIM -5.  

Har samtidigt varit förkyld och hostat som en tok. Därav känner jag nästan som träningsvärk i magen. Så vet inte vad som är vad. Vill så gärna bli gravid så anar att det är huvudet som spelar mig ett spratt med alla känningar!  Kanske också bara är vanlig mensvärk!

• papaja10

@mulmanz jaa omöjligt att läsa av.  Då hoppas vi att nästa cykel är din tur!!
    Jag bar BIM imorgon och är förväntansfull och pirrig. Har verkligen haft starka känningar och symptom som jag tycker borde tyda på ett +. Men vågar man ens lita på det? >.< 

@larssonjansson Man kan trycka på "anmäl" på sitt egna inlägg och på så sätt radera. Annars går det inte, märkligt nog! 

Men kul om du fått positivt på ett test. Grattis isåfall! :D

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2023!