Vi som planerar graviditet 2023!
Jag hänger gärna på här!
Jag hänger gärna på här!
Jag måste tipsa om att vi är en relativt stor grupp nu som heter vi med BIM -22
Där kan du skriva in din beräknade icke mens och haka på också :)
Om det blir något så blir den min fjärde 😀
Min pojkväns tredje och vår första gemensamma
Heej!
Jag är ny här på familjeliv. Jag och min sambo vill bli gravida för första ggn under 2023. Är nu på fjärde försök att bli gravid, naiv som jag är trodde jag det skulle gå första försöket. Hade noll koll på ägglossningsdagar eller något i början. Så jag är glad att jag hittat hit och kan läsa om era upplevelser och erfarenheter! Har hittills köpt ägglossningsstickor för att ha mer koll. Har sett att många mäter sin temp dagarna kring ÄL. är nyfiken på detta! hur gör man och vad får ni ut av det?
BIM är 12 januari för mig men har en dålig känsla då jag fick väldig smärta i nedre delen av magen två dagar efter ÄL. Har haft problem med cystor så kan ha varit något sådant!
Har läst lite olika hur folk planerar upp det inför ägglossning.
Vi har hittills kört varannan dag från o med 5 dagar innan ÄL. Sen varje dag precis runt ÄL. Kanske är för intensivt? För har ju inte funkat hittills.
känner redan att jag hamnat i en känslomässig bergodalbana med förhoppningar, förväntningar och försök till att analysera min kropp in i det minsta!
Jag tempar dels för att ha koll på min kropp men också som bekräftelse på att ÄL faktiskt skett då stiger tempen. Jag mäter när jag vaknar, vaginalt med en temp med två decimaler, viktigt att mäta samma tid varje dag, det lyckas jag dock inte med så använder en sida på nätet som räknar om tempen. är så glad att jag började tempa för jsg förstår min kropp och min cykel så mycket bättre nu.
Angående sex så tror jag det viktigaste är att göra som man vill så det inte blir ett måste så, vi har sex i stort sett varje dag vi ses (är särbos fram Till sommaren)
Lycka till ♥️