• Anonym (Gillar inte stök och kladd)

Avskyr barn i hemmet

Mina barn är förbjudna umgänge med kompisar hemma hos oss har prövat det där med kompisar hemma vid ett fåtal gånger men oftast slutar det med att kompisen vill vara i vardagsrummet, titta på tv spela tv-spel, någonting går sönder eller att det blir jävligt högljut.
    sist här på jullovet så hade en komp ner en kvist jag hade i en vad på ett lågt bord. Där  hängde glaskulor som gick sönder. Fina sådana som jag köpt för 100/styck. så jävla sur blev jag.
    Nu ska vi ha en utbytesstudent hos oss, det är bra betalt men jag är rädd att personen drar hem vänner. vi ska sätta husregler att vänner träffas efter Skoltid på biblioteket eller fik men inte hemma.
    Mina två barn är jätteduktiga att inte ta hem vänner utan att en vuxen godkänt det. Men det kanske bara händer 2 gånger per år och då slutar det alltid med kaos.

• Svar på tråden Avskyr barn i hemmet

Det är INTE kul att få inredning sönderslagen, jag hade köpt glaskulorna till jul sen välter ungen vasen när han springer i vårt vardagsrum.
    Jag lägger ner mycket tid till att få hemmet som jag vill ha det och då vill jag inte att barn stökar till det. Mina barn har egna rum men dom är väldigt ordningsamma och vet var i huset dom får röra sig. 
    Oftast är kompisarna ouppfostrade och klara varken av tillsägelser eller gränser.
    mitt hem är till för mig och dom jag väljer att ha i hemmet.
    Är det konstigt att man bestämmer över sitt eget hem?

• Anonym (greg)
    Anonym (Gillar inte stök och kladd) skrev 2022-08-11 14:38:23 följande:

Det är INTE kul att få inredning sönderslagen, jag hade köpt glaskulorna till jul sen välter ungen vasen när han springer i vårt vardagsrum.
    Jag lägger ner mycket tid till att få hemmet som jag vill ha det och då vill jag inte att barn stökar till det. Mina barn har egna rum men dom är väldigt ordningsamma och vet var i huset dom får röra sig. 
    Oftast är kompisarna ouppfostrade och klara varken av tillsägelser eller gränser.
    mitt hem är till för mig och dom jag väljer att ha i hemmet.
    Är det konstigt att man bestämmer över sitt eget hem?

Grejen är väl den att det inte bara är ditt hem, utan även dina barns hem. Och i barnens liv måste det få ingå att ta hem vänner om de vill det. 
  • Anonym (...)

Det hade ju inte varit några problem att ha andras ungar hemma om det inte vore för att de är så jävla ouppfostrade..

Anonym (greg) skrev 2022-08-11 14:42:25 följande:
    Grejen är väl den att det inte bara är ditt hem, utan även dina barns hem. Och i barnens liv måste det få ingå att ta hem vänner om de vill det. 
    Grejen är att det är mitt hem där vuxna har full bestämmanderätt, när barnen flyttar hemifrån och får egna hem bestämmer dom där. så länge man bor hemma bestämmer vi vuxna. 
  • Anonym (greg)
    Anonym (Gillar inte stök och kladd) skrev 2022-08-11 14:55:54 följande:
    Grejen är att det är mitt hem där vuxna har full bestämmanderätt, när barnen flyttar hemifrån och får egna hem bestämmer dom där. så länge man bor hemma bestämmer vi vuxna. 
    Okej, det är en trist och förlegad syn på barn och relationer. Hoppas att du slipper barnen sen då när de flyttat, de är säkert inte angelägna om att komma och besöka dig. 

Utbytesstudenten då, som du får betalt för att husera? Hur tänker du där med dennes bestämmanderätt? För jag tänker att den utbytesstudenten kommer ju att be om att få byta familj innan du ens hinner grisblinka.
  • Anonym (zzz)
    måste vara en skojtråd detta 
    Anonym (greg) skrev 2022-08-11 15:00:41 följande:
    Okej, det är en trist och förlegad syn på barn och relationer. Hoppas att du slipper barnen sen då när de flyttat, de är säkert inte angelägna om att komma och besöka dig. 

Utbytesstudenten då, som du får betalt för att husera? Hur tänker du där med dennes bestämmanderätt? För jag tänker att den utbytesstudenten kommer ju att be om att få byta familj innan du ens hinner grisblinka.
    Studenten är redan accepterat våra regler i kontraktet vi skrivit med föräldrarna. Föräldrarna betalar oss långt över 100.000 för att deras barn ska bo hos oss.
    vi kommer att skriva extra regler när personen är här.

hur menar du med att byta familj? Det går liksom inte att göra 
  • Anonym (Pernilla)
    Funkar ju så länge som barnen faktiskt lyder ....
    I min värld så är det inte så rimlig med tonåringar och inte heller med barns vänner eller utbytesstudenter.. .
  • Anonym (greg)
    Anonym (Gillar inte stök och kladd) skrev 2022-08-11 15:07:04 följande:
    Studenten är redan accepterat våra regler i kontraktet vi skrivit med föräldrarna. Föräldrarna betalar oss långt över 100.000 för att deras barn ska bo hos oss.
    vi kommer att skriva extra regler när personen är här.

hur menar du med att byta familj? Det går liksom inte att göra 
    Om det är privat så får väl den stackars studenten hålla till godo. Men åker man genom en organisation, som är det vanligaste, så byter man ju familj om man hamnar hos någon som er. 

Era barn kan ju såklart inte heller byta familj, men de kan ju undvika dig när de blir vuxna och så kommer det nog att bli också. men då har du dina fina möbler och dyra julgranskulor i alla fall. 
  • Anonym (Annika)

När mina ungar var små och hade kompisar hemma så fick de vara på respektive barns rum. Vad ska de i resten av hemmet att göra?

Ja, och i köket naturligvis om det skulle ätas något. I övriga rum finns ingen anledning att uppehålla sig.

Å andra sidan brukade mina söner vara mest utomhus, det cyklades och klättrades. På vintern åktes det pulka eller skidor/skridskor.

Sen kom de hem när det var dags att äta. I stort sett, förut om det var ett jäkla oväder. Då var det rummet som gällde när det var kompisar hemma.

Tycker inte det är något konstigt alls.

Svar på tråden Avskyr barn i hemmet