Anonym (greg) skrev 2022-08-11 15:33:47 följande:
Ja, du gör ju såklart som du vill. Men att ingen lider, jag har i alla fall lite högre krav på trevnaden för mina barn i deras eget hem. Det kan bli både kladd och stök när mina barn har kompisar hemma hos oss, men det ser jag som en naturlig del av uppväxten och föräldraskapet. Jag lider inte det minsta av det utan tycker att det är bra om ungarna leker och har kul, ute som inne.
Och TS verkar ju inte vilja att barnen har vänner hemma överhuvudtaget. Och inte heller utbytesstudenten, som rimligtvis borde vara tonåring, och därmed inte borde vara så himla stökig och kladdig av sig ska få ha vänner hemma.
Ja, det gör jag. Och jag har inga "barn" längre heller, de är vuxna och har egna hem numera.
Kladd är bland det värsta jag vet, jag är snudd på allergisk mot kladd. Stök kan man väl stå ut med om man vill, men jag ville inte. Inte mer än så.
Är det något fel på att ungar leker i ungars rum? Eller har dina bara egna rum för att sova i?
Mina kids hade mycket att erbjuda sina vänner på sina rum. Detta var på 80-talet fram till 00-talet. Det kanske är annorlunda nu för tiden, det har jag iofs mindre koll på.
Barnbarnen är inte så stora så att de har kompisar hemma på det sättet ännu.