Rösta blått = SD?
Sedan kan man diskutera hur man ska göra för att öka integrationen, men själva språkinlärningen kan man inte ha som anledning till att tvångsomhänderta tvååringar eller införa obligatorisk förskola.
Jag vill nog påstå att Mp, C och V är markant mycket "farligare" än SD.
Sedan är jag trött på att betala mer skatter och är trött på oroligheterna som skenar i landet. Röstar således på det parti som ämnar sänka skatterna, minska invandringen och trycker åt gängkriminaliteten.
Jag tror ju verkligen inte att resurser finns till det, med tanke på läget idag. Att lägga till en till nivå på förskoleklassen.
Problemet är väl att vi har ett system som är uppbyggt för att barnen pratar det språk de ska undervisas på när de börjar. Och om de inte gör det kommer de falla efter. De barnen med mer språktalang och hjälp hemifrån kommer ta ikapp det fort, de barnen som saknar stödet och kanske är blygare kommer tappa, och riskera ett sämre språk, vilket faktiskt kommer slå hårt sen - språk är en stor nyckel till mycket. Det blir att ge en ojämlik start för dem. Att bara tänka att det löser sig nog är inte snällt mot den senare gruppen.
Jag tror inte heller på tvångsomhändertagande, och inte på förskola som lösningen på allt - men att bara släppa det och säga att det nog ordnar sig och lita på att en redan nu ekonomiskt blödande skola kommer kunna stötta de här barnen extra är en utopi.
Håller dock helt med dig om kravet på lärare - det måste upp. Den som ska undervisa måste kunna saker. Allt annat är pinsamt för den svenska lärarutbildningen.