Inlägg från: Anonym (Vänsterut tack!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänsterut tack!)

Rösta blått = SD?

Anonym (Nej) skrev 2022-08-11 20:21:10 följande:

Därrmot kan jag erkänna att jag anser att det här är det svåraste val jag röstat i.

Jag tycker inte saker går så bra just nu, jag tycker inte som S i för många frågor. Jag  håller heller inte med V alls i synen på samhället och människor. Jag är också inte alls imponerad  av MPs jobb för miljön.

De två partier jag röstat på historiskt är C och L. Jag är nog i grunden mer åt L. Dock är jag inte glad i att ge SD budgetinflytande eftersom jag ser detas lösningar på svåra problem som för populistiska och ja, många i styret där har givit uttryck för en rätt otrevlig människosyn.
    Röstar jag dock C röstar jag ju på nuvarande regering med S och V vilka verkligen inte är min idealsyn på samhället.

För första gången har jag velat om jag ska rösta blankt. 

Det nya utspelet från L är ju att de vägrar ingå regering med SD vilket alltså utesluter M+SD+KD+L som ett regeringsalternativ. Kan tänka mig att liberalerna ännu en gång kommer att fria till S för de har ju tidigare visat att de vänder kappan efter välkomst. C vägrar ju dessutom samarbeta med V som ju är större än C som kanske står ensam till slut, vilket är enda vägen framåt för en lyckad rödgrön regering eftersom C varit stoppkloss i 8 år och stor skuld till varför samhället ser ut som det gör idag med alla kompromisser och dödlägen. Bort med Annie och in med Nooshi is the way to go och att MP gör skäl för sitt namn.
  • Anonym (Vänsterut tack!)
    Anonym (Nej) skrev 2022-08-13 18:04:30 följande:
    MP sålde ut miljöbalken för Cementa. 
    Alla har gjort så dumma och oåterkalleliga saker. Inget av partierna förtjänar egentligen folkets förtroende. Alla suger.
Svar på tråden Rösta blått = SD?