Inlägg från: Anonym (Ajjj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ajjj)

    Fattar inte RFSU, gör ju ont att mäta!

    Står på RFSUs hemsida att man mäter från blygdbenet.

    Alltså när dom säger att man ska mäta från blygdbenet på ovansidan av snoppen. Hur menar dom då? Man ska väl inte pressa in linjalen hårt in i kroppen?? Jag testade med Tumstock.
    Mäter jag där jag ser kuken börja så är det ett visst mått, men trycker jag in linjalen hårt i kroppen så blir den ju nästan 2-3cm längre. Men det gjorde skitont och inte tusan kan det räknas som min kuk? Jag kommer ju inte in så långt i en kvinna När vi har sex.


    hur menar dom egentligen med blygdbenet? 

  • Svar på tråden Fattar inte RFSU, gör ju ont att mäta!
  • Anonym (Ajjj)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-08-09 16:19:15 följande:

    Sluta mäta snorren. Ingen bryr sig
    lär dig använda den rätt istället


    Absolut ä du har rätt men det får bli en annan tråd. Jag är nyfiken på det jag frågade efter. 
  • Anonym (Ajjj)
    Anonym (qqq) skrev 2022-08-09 16:22:31 följande:
    Vad är du nyfiken på? 
    Det gjorde ont - nu har du lärt dig det. Finns liksom inget mer att säga om det. 
    Jag undrar hur man ska mäta egentligen. Som sagt, möter jag där jag ser att man kuk börjar, vid roten liksom, så får jag ju ett visst mått. Men trycker jag in linjalen svinhårt i kroppen så får jag 2-3 cm till. Det jag undrar är vad som är rätt. Och vad som menas på RFSUs hemsida att man ska mäta från blygdbenet. Menar dom att man ska trycka in linjaler hårt tills man nästan skriker av smärta? 
  • Anonym (Ajjj)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-08-09 16:29:42 följande:
    Ja isf ska du nog inte trycka ner linjalen så hårt. Håll ovanför blygdbenet o mät 
    Men hur håller man ovanför blygdbenet? Sitter inte det en bit in? Eller missförstår jag? Vad är blygdbenet?
  • Anonym (Ajjj)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-08-09 16:29:42 följande:
    Ja isf ska du nog inte trycka ner linjalen så hårt. Håll ovanför blygdbenet o mät 
    Såhär står det:

    Allt räknat vid stånd och mätt från blygdbenet på ovansidan av penis.
  • Anonym (Ajjj)
    EnAnonumius skrev 2022-08-09 16:32:48 följande:
    Om du valt att pressa hårt så skyll dig själv att du får ont.

    Man kan mäta från blygdbenet genom att pressa MJUKT mot blygdbenet.
    fast kommer ju inte lika långt in om jag pressar mjukt 
  • Anonym (Ajjj)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-08-09 16:36:29 följande:
    Jo de sitter en bit in. Men du kan känna med fingrarna först var de börjar. Sen sätter du linjalen där
    Om jag tar ett finger precis ovanför roten på mig så tycker jag bara att det känns som en hål in. Och varför ska jag pressa in linjalen längre än vad kuken är? När jag har sex med en tjej kommer ju inte en, om den nu räknad, biten in i henne. 
  • Anonym (Ajjj)
    Anonym (S) skrev 2022-08-09 16:40:10 följande:

    Och?


    läs mitt senaste svar innan detta.
  • Anonym (Ajjj)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-08-09 16:44:46 följande:
    Du ska inte pressa in 
    Men benet sitter ju inte utanpå kroppen utan innanför? 
  • Anonym (Ajjj)
    välj användarnamn skrev 2022-08-09 16:52:32 följande:

    Om du inte kan mäta en snopp har du nog större problem.

    Lägg av nu.


    Men sluta. Jag är ganska ung och försöker fråga folk som kanske kan förklara. Jag tycker det känns märkligt att om jag mäter där jag ser min egna kuk så är den 15cm. Pressar jag in linjalen i kroppen blir den typ 18cm. Men jag skulle ju inte gå runt och säga att jag har 18cm lång kuk. förstår du? 
  • Anonym (Ajjj)
    EnAnonumius skrev 2022-08-09 16:51:32 följande:
    Jo det gör man.
    Man trycker mjukt tills man når "botten" (i detta fall blygdbenet).

    Det är bara du (i din hjärna) som har beslutat dig för att man inte kan komma "lika långt in" om man inte trycker hårt.
    Läs mitt svar innan detta 
  • Anonym (Ajjj)
    Anonym (X) skrev 2022-08-09 17:23:28 följande:

    Men asså på riktigt? Har man inte svaret på frågan eller något snällt att skriva så håll käft. Punkt slut det lärde man sig i lågstadiet, sluta hacka på den stackars grabben och ge han ordentliga svar på en väl formulerad, och berättigad, fråga.  


    Tack! Fattar inte agget. Om en tjej skulle fråga (det händer) så skulle jag svara ca 15cm. Men nu idag när jag läste på RFSU så står det från blygdbenet. Om jag tar en tumstock och verkligen pressar in den i kroppen blir min kuk 18cm.


    Men jag skulle ju aldrig få för mig att säga till en tjej typ: Ja alltså det du ser och tar på är 15cm men egentligen är den 18 bara så du vet.

  • Anonym (Ajjj)
    EnAnonumius skrev 2022-08-09 17:50:32 följande:
    Svaret "innan detta", saknar korrelation med mitt svar till dig.

    Jag försöker förklara för dig att man inte behöver trycka hårt för att kunna komma till blygdbenet för att mäta.
    Den andra du svarade hade ett helt annat innehåll i sitt inlägg än det jag skrev.

    Att du är ung är okey, men sammanblanda inte olika svar till dig med andra i synnerhet om de har olika innehåll.
    Jag kanske råkade citera fel. Men jag förstår fortfarande inte varför man ska mäta en del av snoppen som inte används? Säg att hon runkar av mig t.ex. då är det ju 15cm hon tar på. Inte de tre extra cm jag uppenbarligen har om jag pressar in linjalen i något som nästan känns som ett hål. 
  • Anonym (Ajjj)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-08-09 17:58:43 följande:

    Antagligen en troll tråd


    HUR kan du få detta till att jag trollar?! Varför skulle inte detta vara ok att fråga folk om? 
  • Anonym (Ajjj)
    EnAnonumius skrev 2022-08-09 19:06:18 följande:
    Ja du.. Jag är kvinna och jag har runkat av några killar i mitt liv..

    När man runkar av en kille så kan man lätt komma in till blygdbenet som tjej när vi går ned till roten på kuken medan man runkar killen.
    Förlåt. Trodde att du var man. Vet inte varför. Okej. Men då måste jag helt missa vad blygdbenet är. För jag känner det inte. Sätter jag tumstocken precis på/ovanför kuken och trycker inåt så känns det som ett hål. Någon cm ovanför kuken dock. Där känner jag ett ben. 
  • Anonym (Ajjj)
    zz22zz skrev 2022-08-09 22:01:08 följande:

    Som läkare kan jag förhoppningsvis ge ett svar på din fråga. 

    Penisens längs mäts på ovansidan, alltså den sidan som är utåt när du är slak och mot magen när du har erektion (om din penis står rätt upp). Det vetenskapliga standardsättet för att mäta en penis är att mäta på denna sida med en linjal lätt intryckt mot pubisbenet och ut till ollonet. Precis intill penisroten kan det vara mjukt in mot öppningen i bäckenet och för att hitta pubisbenet kan du därför hålla linjalen aningen längre upp där benet framträder tydligare.

    Som man tidigare skrivit i denna tråd så är detta ett standardsätt att mäta för att minska påverkan av hur mycket kroppsfett man har i området. I annat fall hade överviktiga män riskerat att bidra till en felaktig statistik över penislängder. 

    Den genomsnittliga penisen är 13,12 centimeter lång i erigerat tillstånd och 11,66 centimeter i omkrets. En genomsnittlig slak penis är 9,16 centimeter och 9,31 centimeter i omkrets.

    Det är mycket vanligt att man som man vill ta reda på hur lång ens penis är så det är inte alls någon konstig fundering som du har. Visserligen särt det inte orimligt att den genomsnittliga erigerade penisen hos skandinaver är längre än 13,12 cm mätt från blygdbenet men om din penis är 18 cm som du skrev tidigare så lär du ligga i övre normalområdet.

    Således finns det inget behov av oro över din penisstorlek och om du väljer att säga 15 eller 18 cm kan du välja helt själv, i vanligt tal pratar nog många om den penetrerande längden även om det inte är ovanligt att det kryddas med några extra cm.


    Tack för ett rakt svar! Förstår inte varför folk hackar på mig så. Jag tror som sagt att jag råkade mäta precis på/ovanför snoppen. In i hålet liksom. Då blev den 3cm längre. Det känns verkligen som falsk marknadsföring. Den delen av mig syns inte utan är i min kropp liksom. Trycker jag mot vad jag tror är benet blir det inte några 3 extra cm utan knappt 1.
    så någonstans mellan 15-16 är jag nog. Med våld 18 och enbart med tumstock som verkligen trycks in. Så långt in kommer jag inte vid sex med en tjej. dels slår ju pungen emot innan. Och sen min kropp såklart. 
  • Anonym (Ajjj)
    välj användarnamn skrev 2022-08-09 23:23:36 följande:
    Och där svarade du på din egen fråga, den är 15cm, varsågod.
    Ja jag håller med dig men RFSU pratade om att man skulle mäta från blygdbenet och det syns ju inte utifrån utan man ska pressa in tumstocken. Och jag gjorde uppenbarligen fel för jag pressade in i bäckenet/hålet, ovanför kuken och fick helt plötsligt en mycket längre kuk vilket kändes jäkligt fel. Jag ville höra hur vuxna människor gjort/tänker. varför är det så fel? 
  • Anonym (Ajjj)
    välj användarnamn skrev 2022-08-09 23:34:23 följande:

    Vuxna människor mäter inte, det gör bara barn och ungdomar.

    Men det går ju inte att mäta något som inte syns, naturligtvis.


    Jag är 17 år.
  • Anonym (Ajjj)
    välj användarnamn skrev 2022-08-09 23:51:41 följande:

    Som jag misstänkte ungefär.


    Och jag har inte rätt att skriva frågor om sex och kropp på ett forum eller vad vill du ha sagt? 
Svar på tråden Fattar inte RFSU, gör ju ont att mäta!