• Anonym (Prata)

Jag ger upp, jag kommer inte över mitt ex

Hej!

Jag har inte riktigt varit med om samma som dig, men ändå känt och till viss del känner samma som du.

Mitt bästa tips till dig är att börja gå i terapi. Jag har varit en kille som upplevt att jag löser allt själv, gett allt jag kunnat i relationer och ätits upp av det och totalt tappat livsglädjen. Nu lyckades jag hitta en terapeut som passade mig ganska snabbt, som ifrågasätter mig och mitt beteende, men även hjälper mig att gå till botten med mina besvär. Passar inte din terapeut dig efter några gånger, gå till en annan och testa den. Ibland passar bara inte personkemin.

Det kan vara någon som hjälper dig framåt. Att sörja relationen är en viktig del, utan att gräva ner sig själv totalt. Men gråta och "få ut det" har iallafall hjälpt mig må bättre. Sen är det att stå ut med sig själv, att anse att man förtjänar något bättre.

Nu är det alltid lättare att säga saker om andras relationer än sin egen, men om jag ska vara ärlig. Att vilja ha någon som inte älskar en, det är ju egentligen helt värdelöst. Det är ett kärlekslöst förhållande där du ger, men inte får tillbaka samma sak. Hade du rått din bästa vän att vilja ha tillbaka ett ex som visat den sidan? Han var inte rätt för dig, och förhållandet hade aldrig blivit det du önskar. Tyvärr.

Utöver att gå och prata med någon tror jag rutiner är viktigt, lagom kondition (börja med korta promenader om du inte känner dig så bra) och att sköta maten. Orkar du inte laga så mycket mat, köp ok färdigmat och ät åtminstone hyffsat vettingt.

Svar på tråden Jag ger upp, jag kommer inte över mitt ex