• Anonym (TS)

Jag ger upp, jag kommer inte över mitt ex

Hej
    jag har slut på idéer för att komma över mitt ex. Han gjorde slut med mig för tre månader sedan för att han ?var olycklig?, jag fick ingen mer förklaring än så men fick dra ur honom att han hade känslor för en annan. jag hade inte förstått någonting alls och jag kan inte ens nu i efterhand se att det fanns signaler som jag inte uppfattade, han kallade mig älskling samma vecka, vi hade just flyttat ihop och aldrig haft något stort bråk osv. Vi pratade om framtiden och att skaffa barn m.m kort tid inpå. Jag anstränger mig så mycket för att kämpa vidare i mitt liv men jag kommer liksom inte vidare. Jag trodde bara att det magiskt skulle gå över efter några månader men detta har helt förstört min sommar. Jag orkar inte dejta någon ny för jag känner mig helt tom på känslor, känns som jag gav all kärlek jag hade till honom och att jag inte kan bygga ett nytt liv och en ny vardag och göra nya framtidsplaner med någon annan. 

jag kämpar på och försöker umgås med folk, jag kollar aldrig hennes eller hans profil på sociala medier, googlar inte, ingen kontakt osv. Men det händer inget. Jag trodde man skulle efter ett tag kunna se på relationen mer ?nyanserat?, att man börjar se att ja vår relation var inte så bra trots allt, men jag ser fortfarande inte det. Jag tycker fortfarande att vi hade det fantastiskt. Jag kan inte få honom tillbaka då han är ihop med den nya tjejen. Finns det några mer verktyg som kan hjälpa mig ta mig igenom detta? det Känns som jag vill ge upp snart och sluta anstränga mig för att leva ett lyckligt och normalt liv igen och jag bara vill lägga mig i soffan och bara vara helt tom tills en ljusare dag kanske kommer

• Svar på tråden Jag ger upp, jag kommer inte över mitt ex
  • Anonym (TS)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-08-09 12:05:42 följande:

Så han gjorde slut för att han träffade någon annan? 

Det betyder inte att det är något fel på dig. Se det som att det var tur att det tog slut. Du kommer träffa någon som är ännu bättre. helt säkert! 

Och dejta ska du absolut inte göra ÄN

Jag antar det var den nya tjejen som var anledningen egentligen, å andra sidan förklarar det inte varför han inte tyckte vi hade det bra. 

ja jag förstår väl det rent logiskt men tills dess vet jag inte vad jag ska göra av mitt liv Gråter
  • Anonym (TS)

Vi var ihop 1,5 år ca. 

ja fattar också att jag kommer träffa en ny en dag och att man ska göra saker och fortsätta leva men hur gör man för att hålla motivationen uppe när man inte tycker nåt hjälper? Jag umgås med vänner, äter, sover, tränar, kollar teve osv men allt känns bara som jag gör för jag måste

• Anonym (TS)

Förstår att det inte är roligaste tråden att svara i så tackar För alla svar Hittills. Jag har ju gjort precis som ni säger nu i tre månader och hållit mig sysselsatt och så men nu börjar jag känna att kämparglöden efter att gå vidare har falnat och jag orkar inte längre anstränga mig för att kämpa med att komma över mitt ex. Det är så fruktansvärt olidligt tungt att hitta på saker och jag har gjort det i 3 månader nu och jag orkar liksom inte mer Och vet inte hur jag ska hitta den ?jävlar anamman? igen. Hade jag känt nu att jo jag har faktiskt tagit mig nånstans då hade jag kanske orkar tvinga mig själv en månad till in i det sista men nu gör jag det inte längre. Jag känner mig inte motiverad till att hitta på saker för att komma över mitt ex för det är som jag bara rör mig i kvicksand om ni förstår. 

Svar på tråden Jag ger upp, jag kommer inte över mitt ex