• Jojjans

BIM sept -22

Katch91 skrev 2022-09-05 20:52:39 följande:

@jojjans
    Jag flyttade faktiskt fram förmodad ägglossning 1 dag. Så jag är på ÄL+9. 

Hade innan börjat räkna från när jag hade dip i tempen. Men ändrade och börjat räkna från den första höga tempen istället. Så flyttade även BIM ovkså. 

Så implantation ÄL+7 och fortfarande negativa test. Men hoppas hoppas! 

Min Man ville inte heller att jag skulle testa så mkt, så jag gör det i smyg. Har för svårt att hålla mig. Somsagt denna otålighet hade jag inte med första två barnen. Det har kommit på senare år. 

Haha i smyg Hjärta

jag är absolut av den sorten som har svårt att hålla mig från att testa och är nog benägen att göra det i smyg om jag är på det humöret. Problemet är att jag också har oerhört svårt att hålla saker (särskilt hemligheter) från min sambo så jag tvivlar på att det skulle vara hemligt särskilt länge Tyst
  • Jojjans
    Sjuttonmånader skrev 2022-09-06 06:55:42 följande:

Äntligen positivt äl-test, cd 19!! 
    När man testat som en tok och den där smileyn äntligen dyker upp!Hjärta Bara så konstigt att de där äl-flytningarna inte riktigt är kvar, hade som mest för 2 dagar sen... hmm..? 

Aja nu håller vi TUMMARNA SÅÅ HÅRT för denna månad! 

kanske är det kroppens sätt att berätta att det ä är som mest fördelaktigt för just dig att ligga några dagar innan äl? :)

• Jojjans
    Katch91 skrev 2022-09-06 07:11:31 följande:

@jojjans
    Ja jag är likadan! Skulle aldrig kunna hålla det hemligt. Men jag tänker att jag skulle bli förlåten ganska snabbt om nyheten nu var positiv. Alla negativa test jag får behöver han inte veta om hehe. 

Börjar bli lite nervöst nu, BIM närmar sig och just nu mår jag väldigt bra. Molar PYTTE i magen, den känns liksom lite full eller knölig där nere under jeansen men i övrigt inget speciellt 

jag vet att när jag blev gravid för 1,5 år sen så var det precis så. Jag hade jättemycket känningar tidigt, och tog ett tidigt test som visade negativt. Nånstans så försvann mina symptom och jag trodde jag inbillar mig. Sen blev mensen sen och symptomen kom tillbaka och jag plussade på äl+14 :)

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-09-06 08:36:49 följande:

Äl+8 och negativt testa-tidigt.
    Håller tummarna att det dyker upp något imorgon då jag plussade med förra barnet på äl+9 med dessa. 

den allra största sannolikheten är ju att det är negativt pga för tidigt att testa, försök intala dig det. jag har en gång plussat på äl+9 men alla andra graviditeter har det varit blankt så tidigt. 

• Jojjans
    Cocachins skrev 2022-09-06 10:29:36 följande:
    Hej, jag har en fråga till detta gäng vi har BIM ungefär samtidigt? Vilken dag har ni tänk ta forts testet på (om ni tänkt testa) och vad kör ni för test? Skriv gärna också om ni fått något grav symtom.

@Barbrastreisand
    @Jojjans 
    @A13xandra13
    @ettanvandarnamn123
    @klara1997

Jag funderar på att testa på lördag, eller kan jag se innan det tror ni? Har vanliga såna där billiga teststickor. Har inga grav symtom, eventuellt lite stickningar i tittarna och nån känning i form av molvärk ibland men ytterst lite och troligen inbillning hehe.. 

jag säger som barbara att dagar efter äl är mer betydande. På lördag är det äl+11 så då tänkte jag testa. Men får jag väldigt övertygande symptom tidigare än så, så kommer jag nog spontantesta tidigare. har rfsu testa tidigt och rfsu stickor. och ett cb digitalt ifall jag får streck på nåt annat. 

Hur går det för dig, hur många dagar efter äl? Och när tänker du testa?

• Jojjans

Jag som var så kaxig igår känner mig lite modfälld idag. Har visserligen känt mig mer hungrig än vanligt (och mer mätt efter jag väl ätit) men ingen molvärk och inga andra känningar. hoppas det kommer tillbaka senare idag?

• Jojjans
    Katch91 skrev 2022-09-06 12:59:24 följande:

@jojjans

håll hoppet uppe!!!!
    Jag har bara känt sug i magen typ som magkatarr. Och lite slemmig i svalget typ. Fast verkligen så subtila symtom.

Jag har Plussat, men såpass svagt att jag kommer vänta tills jag bekräftat med ett digitalt eller ett starkare streck. Men ÄL+10 nivåerna är på g upp

TACK för peppen!  Jag tänker att det är skönare att ställa in mig på att det inte blev nåt och sen bli positivt överraskad. 

och ditt plus!! Nog är det nåt där! Låt det nu stanna, och låt oss ses i en BF-grupp snart <3

• Jojjans
    Cocachins skrev 2022-09-06 13:37:17 följande:
    Jag hade pos äl test den 29:e och 30 aug. Den 31 var det negativt. Så jag tror jag hade äl 30 aug, men hade inga symptom denna månad vilket var sjukt skumt eftersom jag brukar få så ont annars.. men utifrån det så är jag väl då på Äl+7 idag kanske? 
    Ok, precis samma som mig! Vad spännande. När har du tänkt testa? 
  • Jojjans
    Cocachins skrev 2022-09-06 20:35:00 följande:
    Hahah kan relatera så mycket både till att må skit 50% av tiden varje månad nu när p-staven är ute - samt att jag alltid har konstant hunger så det är knappast ett tecken att leta efter för mig. Och det som iaf är bra med att mensen kmr är iaf att man får ta en Treo eller Ipren mot smärtorna. Skrattande
    är inte Treo och Ipren big no no även när man försöker bli gravid? Eller har jag kanske fått det om bakfoten? jag vågar knappt ta Alvedon eller dricka alkohol när vi försöker iofs så har nog blivit oerhört nojig efter allt som hänt haha
  • Jojjans
    Katch91 skrev 2022-09-07 06:36:27 följande:

Var så kaxig igår. Eftersom jag verkligen tyckte mig se streck på babyplans tidiga test. Tog två efter varandra och båda fick samma typ av mkt svaga streck. Detta var inom testtiden. 

När resten var helt torra syntes ingenting längre. Så blev mer och mer förvirrad igår kväll. Ser dessutom ut som att babyplans tester har en liten nivåskillnad där strecket skall vara som kanske kunde varit det som bidrog till eventuell skugga bara. Har 5 dagar kvar till BIM nu och måste försöka låta tiden utvisa. 

Om det inte blir något denna månaden ska jag nog ta bort familjeliv och försöka släppa kontrollen lite. Märker Att jag blivit som besatt av att läsa alla andras stories, test, symto osv osv. 
    Det känns inte hälsosamt öht så som jag håller på nu. 

Väntans tider?

känner igen den där känslan. Önskar att jag själv inte blev så uppslukad av allt det här. Men samtidigt är familjeliv den enda trygga platsen där man kan ventilera ocensurerat, vilket nog skonar framförallt min sambo och närmsta vänner haha. 

tog du aldrig något test idag?

Svar på tråden BIM sept -22