BIM sept -22
@barbrastreisand
Jag kan ana något på ditt test förresten! Ser inte 100% blankt ut. : )
@barbrastreisand
Jag kan ana något på ditt test förresten! Ser inte 100% blankt ut. : )
@ettanvandarnamn123
Vad jag menar med hunger är att det typ suger surt i magsäcken att den känns tom och som man inte ätit på ca 12h fast än jag nyligen åt. Jag är också en väldigt hungrig person av mig annars men detta har inte känts som vanlig hunger utan mer svält hehe. Om detta gjorde det lite mer tydligt
Var så kaxig igår. Eftersom jag verkligen tyckte mig se streck på babyplans tidiga test. Tog två efter varandra och båda fick samma typ av mkt svaga streck. Detta var inom testtiden.
När resten var helt torra syntes ingenting längre. Så blev mer och mer förvirrad igår kväll. Ser dessutom ut som att babyplans tester har en liten nivåskillnad där strecket skall vara som kanske kunde varit det som bidrog till eventuell skugga bara. Har 5 dagar kvar till BIM nu och måste försöka låta tiden utvisa.
Om det inte blir något denna månaden ska jag nog ta bort familjeliv och försöka släppa kontrollen lite. Märker Att jag blivit som besatt av att läsa alla andras stories, test, symto osv osv.
Det känns inte hälsosamt öht så som jag håller på nu.
Väntans tider?
@jojjans
Jagctog ett precis nu och väntar på resultatet
Ja det stämmer ang forum men behöver nog sluta ens tänka i dem banorna tills mensen är sen typ. Är på cykeldag 24 nu ÄL+11
Blankt test. Babyplan verkar inte vara helt släta. Verkar ha nån liten nivåskillnad precis där test-strecket skall vara så det är nog endast en skugga som dyker upp :(
Så än visar det inget.
ÄL+10 kan ju absolut bra för tidigt! Allt handlar ju om när själva implantationen skedde. helt inom ramen att det sker någon gång mellan äl+5 till äl+12 och först då kan h komma ut i blodet för att sedan detekteras i urinen. inte ovanligt alls att mensen inte dyker upp och man får negativa test för att sedan få positivt senare.
Jag håller hoppet uppe att jag förra månaden plussade på ÄL+7 men sen testade jag faktiskt negativt två gånger på ÄL+10, ÄL+13 och sen positivt på ÄL+15. tyvärr kemisk. Men jag hade negativa så pass sent för att sen få positivt.
Så nu kommer jag vänta till ÄL+15 och hoppas på att mensen inte kommer nu :)
Och blir det ett nytt försök ska jag INTE testa tidigt något mer. Det är för jobbigt helt enkelt
Kan tilläggas att hcg normalt sett kan detekteras i blodet 2-4 dagar efter implantation och man bör räkna med ytterligare 3-5 dygn innan det kan mätas i urin.
Så ponera att implantation sker ÄL+10 och detekteras i blod ÄL+13 och i urinen ÄL+16
Så ge inte upp
@sofieodq
Att blöda tidigt i graviditeten är vanligare än man tror! Så misströsta inte! det kan vara nidation eller genombrottsblödning:)
@längtarefternästa
GRATTIS :) Såg väldigt fint ut testet!!!!
@jojjans
Än är det tidigt, väldigt tidigt! Symtom kan fluktuera i början. Så jag hejar fortfarande för dig : ) Du har ju också skrivit i tidigare inlägg att du testat positivt vid äl9 en gång men att dina andra graviditeter varit positiva först senare.
Själv bestämde jag med mannen idag att testa på söndag om mensen inte kommit då. Då är den en dag sen utifrån min längsta cykellängd.
Jag har inte några direkta symtom heller, men inte heller några direkta PMDS besvär som jag annars har denna tiden. Mår liksom ganska bra bara.
Funderar fortfarande mkt på den där huggande känslan jag fick i livmoder och tapp i lördags, vad det var och vad som hände då egentligen.
Min mens kom idag. Snällt av den att vara punktlig iaf! En liten besvikelse såklart, men väldigt väntat ändå.
Önskar er alla lycka till, både ni som plussat och ni andra som fortfarande väntar. Jag hoppar över i Oktober-tråden
Jag sov fruktansvärt dåligt i natt, vaknade av att jag trodde jag blödde i sängen flera gånger, men det var bara flygningar. Drömde om missfall och att det var blod och att jag hade tagit cytotec fast än jag ville fortsätta med graviditeten.
Idag är jag trött och känner av min PMS som brukar dyka upp två dagar innan mens. Men jag får se hur det blir, har den inte kommit på söndag så är det dags att testa igen.
Min mens kom idag och som jag grät. Missfallet förra månaden fick sin sorg i denna mens?.
@längtarefternästa
Har kollat på så många youtubeklipp om just stegring!
en IVF läkare sa att stegringen dubblas varannan dag vid 100% men för att graviditeten ska räknas som hälsosam räcker det med en 50% stegring. Det kan alltså gå långsammare vissa graviditeter utan att det nödvändigtvis behöver betyda något dåligt!
Så försök slappna av och njut av din fina stegring! Jag tycker den ser fin ut