• Pörny

BIM sept -22

MyFirstBaby skrev 2022-08-22 21:09:10 följande:

Hej, hoppar in här i tråden och lägger till mig i listan? Har egentligen inga större förväntningar då detta är vårt första försök, men hoppas kan man ju!

1/9 Etaj
    1/9 ewcia 
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell

Mina 2 första barn är gjorda på första försöke så det går alldeles utmärkt :) jag håller tummarna för er :) 
    nu 3dje däremot verkar svårare att få till :/ 
  • Pörny
    Cykelhjul skrev 2022-08-24 09:36:46 följande:
    1/9 Etaj
    1/9 ewcia 
    2/9 Cykelhjul
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen

Det känns som man är med i massa trådar nu haha men jag hoppar in även här. Vad spännande med så många med samma BIM

Ni som precis haft ägglossning, känner ni något i livmodern/äggstockarna? För mig hugger det till ibland, som att jag fortfarande har ägglossningssmärtan kvar. Har det blivit liknande för er? :) 
    Äl+3 här och fortfarande molande värk i magen och har haft sedan äl. håller tummarna för att det betyder nått bra och inte bara att kroppen dummar sig. 
  • Pörny

Äl+4 och min kropp är galen. Har sån molvärk långt ner i magen (mensvärk men utan all utstrålning i bäcken jag brukar ha) jag är svullen som attan och täppt i näsan utan att vara förkyld. Jag hoppas verkligen att det är nått på g annars är min kropp mer galen än den brukar Skrikandes

• Pörny
    Sofieodq skrev 2022-08-26 23:53:18 följande:

Vad skulle ni säga är bäst. sex varannan eller varje dag? Ett dilemma för oss..

Jag återkommer med svar om nån vecka :D förra månaden hade vi ses varannan dag, denna varje, på äl+6 idag 

men jag tror snarare det handlar om hur bra spermierna är, en del överlever flera dagar, andra bara nån dag. och vissa behöver nått dygn för att mogna ordentligt medan andra är snabbare på att mogna. Så det är nog skillnad mellan män och skillnad i hur mannen mår under perioden (stress, för mycket kaffe, alkohol etc). 
  • Pörny
    Acire94 skrev 2022-08-28 10:58:47 följande:

Någon som har bim tidigt i månaden som har blivit sjukt trött? De senaste typ 3 dagarna är jag otroligt trött och idag mådde jag illa av att känna lukten av en banan? Är säkert bara att jag vill för mycket men med båda tidigare barnen blev jag också illamående innan bim såååå man hoppas ju! Kommer dock inte ihåg hur tidigt så finns det fler här inne?

Jag har BIM 5:e :) jag har molvärk, svullen på kvällarna, och flytningar från helvetet. trött är jag ofta mellan äl och BIM men känner lukter tydligare tycker jag, banan luktar mycket och det brukar de inte göra, gymmar 5 dagar i veckan men i torsdags började det lukta väldigt mycket svett på gymmet, aldrig känt innan. håller tummarna för att vi får ett plus snart :) 
  • Pörny
    Etaj skrev 2022-08-29 06:41:26 följande:

plussade idag<3 hoppas nu det går hela vägen fick ma i juni

1/9 Etaj   Plussat
    1/9 ewcia
    1/9 Acire94
    2/9 Cykelhjul 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    7/9 TrueResolution
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa

11/9 Barbrastreisand
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    Grattis :) håller alla tummar jag har för att det håller hela vägen :) 
  • Pörny

Fick ett svagt streck på ett testa tidigt idag :) äl+9 så tidigt än. vet inte om ni ser nått alls, i verkligheten är det ett rosa streck. 

• Pörny
    Cykelhjul skrev 2022-08-30 08:10:56 följande:

Vad glad jag blir er skull! Alla fina ÄL tester och nu börjar plussen droppa in SkrattandeHjärta
    För min del så tror jag nog kanske jag hade ett väldigt tidigt missfall (?) Fick en rejäl brunblödning och värk. Tog ett test igår morse och anade en svag svag skugga, kändes som en synvilla men den var där.Tänkte att det borde synas tydligare idag. Men idag fanns det inte ens en antydan till något streck, kunde inte ens försöka inbilla mig en skugga, så vitt var det. 

Undra om det var spökstreck (RFSU testa ofta) eller om det var något tidigt som fanns där. Molvärken och allt är borta nu samt att jag börjat få lite spottings. 
    Jag är lite bitter för min egen skull men blir otroligt glad att läsa era uppdateringar! Skrattande

Man får vara bitter när kroppen inte gör som man själv vill, jag håller tummarna för dig :) 
  • Pörny

Tog ett till nu på eftermiddagen hållt mig i 3 timmar. Syntes snabbare men inte starkare :) tar ett nytt imorgon bitti :) 
  • Pörny
    Katch91 skrev 2022-08-30 16:11:17 följande:
    Men det är där, strecket :) Det ska ju dessutom vara svagt med tanke på att det är flera dagar kvar till BIM
    Jag vill ändå säga litet grattis till dig

Mäter testen från 10umol/l eller 25umol/l?
    Ja visst är det, man blir lite knäpp så här tidigt, känns lite som att det är på låtsas :) tack :) 
    dom mäter från 10 :) har test som mäter från 25 också men väntar med dem tills strecket är lite starkare :) 
  • Pörny

Nu är det på riktigt, innan man ser texten är allt bara i mitt huvud DrömmerGravid

• Pörny
    Cykelhjul skrev 2022-08-31 11:53:04 följande:
    Jag har använt RFSU stickorna. Jag har nog läst mig fram här på FL att dom är ett av dom bättre och clearblue testa tidigt är "kända" för att visa spökstreck. Men jag kanske ska testa lite annat :D Vad sökte du på för att få fram dom klippen på youtube?

Hoppas dom där spänningarna kanske är ett tecken på något! 

Åh tiden är olidligt långsam från ÄL till BIM, helt sinnes vad långsamt tiden där mellan går. Haha man blir ju expert på sin kropp iallfall!  // Tungan ute 
    Jag har upplevt att RFSU dom röda stickorna är väldigt sega i att visa positivt, jag har fått ett tydligt streck på ett cb vanligt som mäter 25 men knappt ens en skugga på RFSU testa ofta som enligt dem ska mäta från 20. 
  • Pörny

ni som testar med RFSUs röda stickor så är dom sjukt långsamma på att visa nått, här är BIM -2 på både RFSU och cb, en liten skillnad i styrka på testen?.. 

Svar på tråden BIM sept -22