• Leonas1

BIM sept -22

Hej!

Känner igen några här från bim augusti tråden. Kul att ses igen! 

Jag plussade i augusti, slutade i mycket tidigt missfall. Har bim på måndag 12/9 och plussat igen nu på digitalt och på sticka. Denna gång starkare plus än sist och det stegrar starkare och starkare så håller tummarna. I augusti var det svagt plus och det blev inte mycket starkare. 

• Leonas1
    Längtarefternästa skrev 2022-09-12 08:13:58 följande:

Åh, här kastas man mellan hopp och förtvivlan. Fick ett svagt plus äl+9 men såg ingen stegring äl+10 eller äl+11 så då tänkte jag direkt att det var ytterligare en kemisk graviditet (precis som i juli och i augusti). Så jag slutade testa. Men då jag idag är på äl+14 och inte fått mens så tog jag ett nytt test idag. Är det en stegring jag ser? Vågar jag hoppas igen? Översta testet är från äl+10 och det understa är från idag äl+14. 

Det ser absolut starkare ut Glad är det rfs? har du testat med digitalt? 
  • Leonas1
    Plus

1/9 Etaj Plus PlusPlus
    1/9 hejfredrikson Plus PlusPlus
    5/9 Pörny Plus PlusPlus
    5/9 FruZ PlusPlus
    12/9 Juliflicka Plus
    12/9 Leonas1 Plus

2/9 Cykelhjul
    3/9 Melsson
    4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Hannis1983
    7/9 Jagälskarsommaren
    7/9 TrueResolution
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Inker000
    11/9 katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    15/9 PinknFluffy
    18/9 Idapida2022
    18/9 Magnolia010
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    21/9 Sjuttonmånader
    23/9 Idas1235
    2/9 maymom
    27/9 MyFirstBaby
    27/9 Trana123
    28/9 Acire94
    29/9 medioker
    30/9 Ewcia
    30/9 Swn

• Leonas1

Puh, testade 2-3 på digitalt idag i 4+0. I augusti fick jag aldrig mer än 1-2 och började bli orolig och fick sen missfall.

Att vänta på att göra tidigt UL i fyra veckor till känns som en enorm evighet. Någon i Stockholm som lyckats boka ett tidigare UL utan att ha blödningar eller smärtor osv? 

• Leonas1
    Längtarefternästa skrev 2022-09-13 11:52:20 följande:
    Jag har vänner som har gått till privata mottagningar i Stockholm, ex. Ultraljudsbarnmorskorna. Tror de tar ca 700 kr för ett tidigt ultraljud men då tidigast i vecka 8+0. Det är ju inte helt ovanligt att hjärtaktivitet kan ses tidigast vecka 6-7. 

Exakt, de flesta privata erbjuder från 8+0. Har gått tidigare än så och sett hjärtat slå på båda mina söner men då blödde jag och åkte till Gynakuten. 

får väl snällt vänta 4 veckorOskyldig

• Leonas1
    liiisaa89 skrev 2022-09-13 11:55:56 följande:

Tagit med morgonurin, bim 16/9. 
    Troligtvis spök men de är blått, varför blir det så tunnt? Är cb inte att lita på? Avläst inom 10 min som de står på förpackningen.
    Jag testade tidigt eftersom jag ska ut och resa på torsdag och vill få ett svar innan.. 

Varför tror du spök? Ser positivt ut. Är det CB testa tidigt där det blir ett streck? 
  • Leonas1
    liiisaa89 skrev 2022-09-13 12:20:18 följande:
    Har läst om så mycket spökstreck på cb det är väl därför.. 
    Ja det är testa tidigt 
    Skulle tolka som positivt Glad jag testade svagt på CB testa tidigt förra veckan och det såg ut ungefär sådär. Har personligen aldrig fått spökstreck på CB 
  • Leonas1
    Magnolia010 skrev 2022-09-15 11:17:58 följande:

Igår försvann alla mina överdrinva symtom och kvar blev jag med PMS-humörtet från HELLDemon och "vanlig" symtom på att strejk-veckan är på G.

Så nu kan ni defenetivt räkna bort mig, vi ses i oktober-tråden istället.

Fråga, vilka kosttillkost kör ni på? Märken och mängd?
    Ska köra en storbeställning från Apotea och ladda för oktober.

Hjärta

Åh! Men än är det inte säkert att mensen dyker upp. Hade också PMS känsla dagarna före bim, var orimligt arg och ledsen över ingenting men plussade istället. 

jag tar folsyra, järn och började med selen med e-vitamin i augusti efter mf. 

• Leonas1
    Rosen3 skrev 2022-09-15 12:30:38 följande:
    Vet du om det är farligt att äta e-vitamin fast man inte har brist på det? Funderar på att börja äta det då jag fått två missfall :)
    Det vet jag om och jag intar inte en för stor mängd. 
  • Leonas1
    Roxwell skrev 2022-09-15 15:54:30 följande:

Idag kom mensen. Har gråtit massor. Är så besviken. Fjärde försöket nu? Visst, kanske inte mycket. Men vill så gärna. Fick för första gången positivt ÄL test och hade sex varje dag dagen efter det. Dock ingenting på utslaget test samt dagen innan det. Så var i princip bara två sex-lösa dagar. men räckte tydligen inte. Kanske bäst att ha sex innan ÄL också varje dag? Kram till er alla där ute som kämpar.

Hjärta Hjärta Hjärta
  • Leonas1
    L 91 skrev 2022-09-21 07:50:56 följande:

Hur mår ni runt ägglossning? Känner ni av den? Jag blir lite förvirrad över min kropp nämligen.. 

Jag får sjuk värk i äggstockarna, mycket ondare än vid mens och så blir jag väldigt sex-sugen. 
  • Leonas1
    Solros22 skrev 2022-09-22 07:43:33 följande:

Svagt positivt bim -2.  

håll alla tummar å tår för att det är våran tur nu 🤞

Håller verkligen tummarna! 
  • Leonas1
    Gullesnutten skrev 2022-09-28 06:16:04 följande:
    Såhär blev morgonen test, lite starkare! Wow jag är helt mållös🤭💕 ska ta ett clearblue så jag vågar tro på detta, eller är de för tidigt med ett digitalt redan på bim-2/3? 
    Härligt! du kommer nog få utslag på digitalt nu Skrattande
  • Leonas1

Idag var jag på vul och fick se en liten plutt med hjärta som tickar på! Hjärta

• Leonas1
    Gullesnutten skrev 2022-10-05 11:05:31 följande:
    Hej igen! Hoppas vi är fler som plussat ???? Jag tog ett digitalt i lördags, har nu fått tid för inskrivningsbesök nästa torsdag, så taggad! Och eftersom vi påbörjat fertilitetsutredning precis innan jag blev gravid så ska vi även dit på tidigt ultraljud den 24/10 😍 
    lycka till allihop och hoppas vi kan följas åt här! 
    Grattis! Spännande med UL. plussade i mitten på september och var på ultraljud förra veckan där vi såg en liten gullis med tickande Hjärta
  • Leonas1
    Gullesnutten skrev 2022-10-09 19:23:29 följande:

Grattis till er andra ❤️ Jag har ikväll haft kalas för släkten och precis innan alla skulle komma gick jag på toaletten och fick då blod på pappret, jag har haft ont i magen enda sen ägglossningen. Jag ska åka in till gynakuten nu.. är så orolig?. 

Åh! Jobbigt att se blod, klart man blir orolig Rynkar på näsan
    hur går det? Åkte du in? 
  • Leonas1
    Gullesnutten skrev 2022-10-09 21:52:53 följande:

Ja jag sitter och väntar just nu :/

Blöder det eller var det bara när du torkade? 
  • Leonas1
    Gullesnutten skrev 2022-10-14 17:10:25 följande:

Hej! Tänkte uppdatera er hur det gått om någon undrar. 

Jag tog hcg test sön och on som steg från ca 5000 till ca 9000 vilket verkade normalt när jag pratat med barnmorska men enligt läkaren var det inte tillräckligt så fick komma på vul igen igår vilket jag egentligen skulle gjort i onsdags men då hade dom inte tid. Hon såg ingenting och sa att med 90% säkerhet var det en ofostrig graviditet så jag skulle återkomma på måndag och få en second opinion av annan läkare sen skulle jag få hjälp att sätta igång en abort. Jag har varit helt knäckt hela veckan och gråtit, läkaren jag träffade var väldigt otrevlig och inte alls intresserad utav att svara på mina frågor, jag fick känslan av att hon inte heller undersökte mig ordentligt varpå jag valde att göra ett privat ultraljud idag, nu har jag precis kommit hem med bilder på mitt 4 mm långa lilla foster med ett slående hjärta. Jag kunde knappt tro att det var sant men Dom sa att det var jättetydligt att hjärtat slår och att där finns både gulesäck foster och hjärta som slår. Jag är så tacksam!! 
    nu ska jag försöka vara glad igen och njuta av att jag faktiskt är gravid. Om någon skulle råka ut för liknande (vilket jag inte hoppas) så snälla lyssna inte alltid på läkaren utan kolla en extra gång om det inte känns rätt <3 
    kram! 

Gud vad skönt!! Grattis till dig! 
Svar på tråden BIM sept -22