• puglove

BIM sept -22

Hej följer gärna med på er resa! 

har två barn sedan tidigare förhållande varav min senaste graviditet var för 8 år sedan. Är nu gift och planerar en liten, slutade med p-piller under april månad efter ca 7 års användande. Jag har också en konstaterad endometrios i grunden. 

första ?riktiga? försöket var under juli månad, då testade jag även rosenrot. Vet inte vad som hände med kroppen riktigt men aldrig vart med om något så underligt. Hade jättehög puls vissa nätter runt förmodad ägglossning, illamående, huvudvärk och spända bröst samt mycket stickande och värkande smärta i livmodern. Detta pågick i 1,5 vecka, men avtog de sista dagarna fram till BIM som var nu den 8/8. Testat men fått negativt svar gravtest.
    Nu inväntar jag mens istället, har endast lite värk i magen och ner i låren, det brukar jag få innan mens.
    Jag har också införskaffat inositol som ska förbättra kvaltitet på äggen och tänkte börja med det så snart det går. 
    Då jag borde få mens vilken dag som helst nu och har en cykel på 30 dagar så borde BIM bli i mitten på september. Återkommer helt enkelt med ett datum 

vill skicka med er alla ett stort lycka till nu!! 

• puglove

Här har jag faktiskt inte en aning om när BIM kan vara. Mensen är 14 dagar sen idag. Testat såklart, men inget plus. Vet inte vad som händer med kroppen riktigt. Eventuellt hade jag ägglossning i mitten på förra veckan, hade rikligare trådiga flytningar och från ena dagen till den andra helt torrt i princip. (Testade med ÄL tester den veckan men inga som blev särskilt starka alls, syntes knappt på stickan)

OM det nu mot all förmodan var ÄL då så borde jag ha BIM mitten på nästa vecka, det återstår att se. :p
    Händer det inget då så kommer jag köra igång med kosttillskott för att försöka påverka och få igång ägglossningen fram tills mitt besök hos gyn slutet på september. 

befinner mig i ett sådant där läge där man bara känner sig besviken på kroppen för att den inte kan fungera ?normalt?. Det tar musten ur en och därför har jag försökt att inte övertänka så mycket heller. 

lycka till tjejer, följer tråden med spänning! 

• puglove
    Sjuttonmånader skrev 2022-08-24 17:56:45 följande:
    Jag köpte hem igår o tog första igår kväll lär säkert inte hjälpa denna cykel då jag nyss haft mellanblödning eller nåt (asså eventuellt en ägglossningsfri cykel men ändå mens en vecka tidigt- jättelustigt!) Me  den tog precis slut så började nog lite sent. Har hört mycket gott om det, typ mirakelpiller xD men jag vet inte när jag ska ha varken äl eller mens nu mtp att det fuckat upp min regelbundenhet nu plötsligt... och dessutom så provade jag att tempo från igår morse o tycker jag har hög temp, asså det är så konstigt o jag är typ rädd att nåt är fel!  

Jag testade med bidrottninggele (apiforce) med mitt första barn, tog sig den gången samma månad och första försöket. Började då äta dem på mensens första dag. 

Testade rosenrot i förra månaden och har inte fått tillbaka mensen. är 16 dagar sen nu och är inte gravid. Kan ev ha påverkat till senare ägglossning och därför förskjutit cykeln. Hmm det återstår att se!

• puglove

Cykelhjul: Ja alltså för mig blev det inte bra med just rosenrot. Den ställde nog till det lite för mig men det är säkert väldigt olika. när jag körde rosenrot fram till vad jag trodde var min ÄL så fick jag massa flytningar, några dagar senare sjukt ont i magen särskilt om natten, som kraftig mensvärk samt konstig puls och illamående. Magen svullnade upp och jag var ju såklart 110% säker på att jag var gravid haha. Det var jag inte tyvärr :p 
    jag har helt enkelt bättre erfarenhet av bidrottninggelen!

Håller tummarna för att din ÄL skedde precis när den skulle :) 

• puglove
    Cykelhjul skrev 2022-08-26 07:34:01 följande:

Jag är nog benägen att hålla med dig gällande RR. Det här blir sista cykeln jag testar det, bidrottninggelen känns bra dock! 

Jag känner exakt samma nu plus jag äter provera som efter lite sökande i familjelivs trådar får mig att inse att alla symptom med illamående, mensvärk efter ägglossningen och ont i äggstockarna även är biverkningar av tabletterna. Och också som du säger, förmodligen biverkning av RR

Haha så typiskt jag som trodde det ev var tecken. Kroppen är så jäkla märklig, jag trodde verkligen 100% som du säger att man var gravid för min magkänsla sa så. Sen igår kväll när insikten kom så försvann alla "graviditetssymptom" haha

Pörny skrev 2022-08-25 19:27:38 följande:

Äl+4 och min kropp är galen. Har sån molvärk långt ner i magen (mensvärk men utan all utstrålning i bäcken jag brukar ha) jag är svullen som attan och täppt i näsan utan att vara förkyld. Jag hoppas verkligen att det är nått på g annars är min kropp mer galen än den brukar Skrikandes

Hoppas det är ett tecken på något! Min kropp har spårat en hel del också just nu och är på ÄL+6. Tror dock det är pga rosenrot och proveran MEN man kan ju hoppas på annat. 

Ja det verkar ha lite olika påverkan det där med rr. Vågar inte testa det igen :O Kommer köra på inositol eller apiforce nästa gång. Men vet ju inte vart i cykeln jag befinner mig ens :p Har dock sedan i söndags haft jätteömma bröstvårtor samt explosion av finnar och som mensvärk fast mycket mindre. Så jag tänker att ömma brösten borde vara ett tecken på att ägglossningen skett i alla fall. Vad jag kan googla mig till är det vanligt att få så några dagar efter äl. Isåfall borde jag ha bim i nästa vecka 

det kan ju ändå ha tagit sig för din del! än är inte hoppet ute :)
  • puglove

Jag plussade förra veckan på BIM-5. :D Testade Inositol denna månaden men behöver såklart inte bero på den. hur som är jag suuuperglad, endometriosen är dock mindre glad över hormonpåslaget :P 
    lycka till alla ni som plussat och ni som väntar på plusset!

Svar på tråden BIM sept -22