Inlägg från: Amaaanda00 |Visa alla inlägg
  • Amaaanda00

BIM sept -22

Jag hoppar in här i september tråden då mensen tyvärr kom imorse. BIM 21/9 

1/9 ewcia 
    2/9 Cykelhjul
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    7/9 TrueResolution
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00

• Amaaanda00
    Elefanten92 skrev 2022-09-15 17:27:13 följande:

Hallå! 

Kan inte ni hjälpa mig tyda lite ?symtom?. 

Hade äl Starkt utslag 8/9 och även 9/9 för sen på em få blankt äl-test. Hade såklart myst på fram tills 10/9. Sen den 13/9 får jag lätt lätt blödning. Dvs 4 dagar efter första positiva äl-test. Kan detta va nidationsblödning? Känns som det är lite orimligt? samtidigt så vet jag att man kan få blödning vid äl. Men kan äl komma så långt efter positivt test? Står ju att de kommer ske efter cirka 24-48h från positivt test. Eller är det bara vanlig mellanblödning då? Och isf kan mellanblödningar betyda att det inte kmr ta sig denna månad då?
    någon som varit med om liknande? som kanske har Ngn förklaring varför kroppen spelar sig ett spratt ? Bim är 24/9😤

Man kan få stegring på ÄL test tydligen men ändå inte ha någon ägglossning, du behöver tempa för att va helt säker på att ägglossning har varit ska du ha en tempökning. 
  • Amaaanda00

Fick en jätte ljusrosa blödning idag på toapappret när jag torkad mig, typ hälften så stor som en lillfinger nagel. Nidblödning? Är idag på ÄL+6 och har BIM på onsdag 21/9. Håller verkligen alla tummar för att det inte är mensen som försiktigt ska börja komma igång tidigare nu? 

• Amaaanda00
    liiisaa89 skrev 2022-09-17 14:44:45 följande:
    Låter som en nidblödning så tätt efter äl :) 
    Ååå jag hoppas verkligen det! Min sambo fyller år på fredag, hade varit den bästa födelsedagspresenten om jag kunde vissa ett positivt test för honom då. :) 
  • Amaaanda00

Någon som vet om det kan va alldeles för tidigt att ta ett gravtest imorgon eller måndag? Om jag hade nidblödning idag? 

• Amaaanda00

Min temp har gått ner till 36.5 Från 37.2?(aldrig haft så låg temp) kanske inte var en nidblödning då..? 

• Amaaanda00

@juliflicka 

jag har sen jag slutade med mina p-piller haft en cykel på 26 dagar, alla har olika långa lutefas. Och min mens startade 26/8 vilket innebär att jag har BIM 21/9. Har tagit ÄL test som visade positivt 8/9 men tempen ökade inte fören 11/9. det är liksom olika för alla. :) 

• Amaaanda00
    Maymom skrev 2022-09-18 09:09:23 följande:
    Kan tempminskningen vara en implantationsdipp kanske? :) 
    Ja tempen gick ner igår (det va också igår jag fick den där blödningen) och idag så är den uppe på 37.2 igen som den brukar ligga på efter ägglossning. så hoppas verkligen att det va en dip pga ägget fäste. 
  • Amaaanda00
    liiisaa89 skrev 2022-09-19 17:40:20 följande:

Ingen mens i sikte bim+3
    Ska köpa mig ett test idag och se om kroppen spelar mig ett spratt eller om det faktiskt kan vara positivt. 
    Anade positivt med cb sticka innan bim men digitala negativt..  Men troligtvis bäst att jag väntar med testet till i morgon bitti.. Men denna väntan hörrni.. :) 

Vilka test från CB kör du? 
  • Amaaanda00
    liiisaa89 skrev 2022-09-19 19:03:01 följande:
    Båda var testa tidigt. Det som är så konstigt 
    Kanske ska prova ett cb med streck testa tidigt då, för körde med ett cb testa tidigt fast digitalt idag men det va negativt. hade vad jag tror va en nidblödning i lördags med en temp dip. 
  • Amaaanda00
    liiisaa89 skrev 2022-09-19 20:44:27 följande:

Annat test** ska de stå haha
    Inte syndat 

Ååå jag ser också strecket så det är ju solklart positivt iallafall, men är ju svagt positivt, kanske därför det inte syntes på det digitala? väntan från ägglossning till BIM/positivt gravtest är ju verkligen det värsta, det går så långsamt.. 
  • Amaaanda00
    liiisaa89 skrev 2022-09-20 07:11:14 följande:

Skriker negativt ännu en gång.. så visst är det kroppen som spelar mig ett spratt :(

När har du BIM? Är ju märkligt tycker jag. Man ser ju ett streck på CB även om det är svagt så är det ju ett streck. 
  • Amaaanda00
    liiisaa89 skrev 2022-09-20 11:40:14 följande:

Update :
    Pratat med barnmorska ang ingen mens och negativa tester. 
    Det kan var att jag slutat med piller som är "problemet" med att mensen inte kommer. Men hon tycker också att jag ska avvakta 1-2 veckor och ta nytt test om mensen inte kommer då det inte är ovanligt att plussa sent. 
    Så hoppet lever fortfarande kvar lite grann :) 

Okej! Ja så kan det säkert vara men just att du hade ett svagt positivt på CB gör ju att man undrar 
  • Amaaanda00
    liiisaa89 skrev 2022-09-20 12:12:22 följande:
    Ja men snälla, blir inte riktigt klok 
    Kvinnokroppen är verkligen ett under ibland.. jag har iallafall bestämt mig för att köpa CB test sticka idag och testa med den imorgonbitti och se. För tog ett testa tidigt digitalt imorse igen och det va negativt. min beräknade mens är imorgon men har inte alls dom känslorna i kroppen som jag brukar ha inför mens. Och sen att jag hade den där pytte blödningen i lördags tillsammans med en tempdip gör att jag verkligen hoppas och tror på ett plus snart. 
  • Amaaanda00
    liiisaa89 skrev 2022-09-20 13:54:03 följande:
    Det är den verkligen, har liksom molvärk från och till hela tiden. Känns hela tiden att " nu kommer mensen" men nä. Kissar mer äv vanligt och äter son jag vet inte vad. Vem vem om jag kanske är skengravid.. pga de där blåa svaga strecket från förra veckan..

Det gör du rätt i! 
    Uppdatera hur det går. :)
    Som jag har förstått det som så ska streck nummer 2 vara mer grått om det är så att det är ett ?fake? plus. jag tycker ditt ser blått ut på bilden. Tycker du ska vänta några dagar och sen testa igen. Kanske när du kommer hem och kan testa med svenska testen? Vi får uppdatera varandra 
  • Amaaanda00
    liiisaa89 skrev 2022-09-20 20:20:56 följande:
    Ute o käkar. Fick attackont i magen. Verkligen hugg som höll i sig kanske 10-15 sek. 
    Gick på toa nu och en ljusbrun flytning när jag torka mig..inte alls mycket men de  känns som mensen är på g nu :( 
    Okej.. tråkigt att höra. Du får uppdatera mig om mensen drar igång påriktigt sen eller inte. Är så nyfiken på hur det går för dig nu. jag själv har köpt stick testen från CB nu och ska ta ett sånt imorognbitti. 
  • Amaaanda00

stickan på morgonen va också så negativt som det bara kan bli.. har beräknad mens idag så får se om den hoppar igång under dagen. 

• Amaaanda00

Fick en blod blandad flyttning imorse, så det är väl säkert mensen som börjar. tycker det känns så märkligt, har inte haft några tecken på att mensen varit påväg och den pytte blödningen som va med temp dippen? Känns så hopplöst just nu..

• Amaaanda00

Hej! Jag fick min mens som jag skulle i onsdags? men den har bara varat i 4 dagar istället för 6 som den brukar? och min temp gick ner till 36.5 när mensen kom men idag är den uppe på 36.8 ? 

Svar på tråden BIM sept -22