BIM sept -22
Ny här och är på mitt första försök att bli gravid, 36 år gammal. Aldrig varit gravid innan så det här ska bli intressant.
Köpt Natural Cycles innan mitt första försök för att förstå hur kroppen fungerar och när ÄL är.
Dagboken:
1 sep: Negativt ÄL-test
2 sep: Negativt ÄL-test på morgonen, svagt positivt ÄL-test på kvällen
3 sep: strakt positivt ÄL-test på morgonen
4 sep: Negativt ÄL-test (appen har ej bekräftat ägglossning, men den misstänker det för denna dag)
Från 5 sep -10 september (dvs idag) har jag haft följande symtom:
Ömma bröst (på ett annorlunda sätt än innan mens) Känner av de bara av att gå i en trappa
Ovanligt ont i ryggslutet, sitter och skruvar på mig på kontorsplatsen på jobbet
Tröttare än vanligt, sovit middag 4 gånger under dessa dagar (även på jobbet)
Typ mensvärks smärtor mitten av buken och ut åt vänster, som kommer och går
Glömsk, glömmer datorn på jobbet, missar möten, dåligt minne överlag
Lätt illamående ibland, men inget som stoppar mig från att äta
Vill tillägg att min BIM är beräknad den 17 sep.
Jag har läst och förstått att vissa är överkänsliga mot hormonet som utsöndrar redan efter befruktningsögonblicket och kan därför redan innan BIM få symtom.
Jag har även läst att många befruktade ägg aldrig leder till en graviditet, vilket skulle kunna förklara (inte alla) men kanske vissa skengraviditeter? Eller vad tror ni? Någon annan som upplevt alla dessa tidigt symtom efter befruktning, där det både lett till en graviditet men även när det inte gjort det?
Jag vill inte hoppas för mycket för min egen del beträffande dessa symtom men jag tycker ändå att det är intressanta - då jag är ny med allt detta.
Jag hoppas vi kan följas åt ❤️