Inlägg från: Magnolia010 |Visa alla inlägg
  • Magnolia010

BIM sept -22

Ny här och är på mitt första försök att bli gravid, 36 år gammal. Aldrig varit gravid innan så det här ska bli intressant. 

Köpt Natural Cycles innan mitt första försök för att förstå hur kroppen fungerar och när ÄL är.

Dagboken:

1 sep: Negativt ÄL-test 

2 sep: Negativt ÄL-test på morgonen, svagt positivt ÄL-test på kvällen

3 sep: strakt positivt ÄL-test på morgonen 

4 sep: Negativt ÄL-test (appen har ej bekräftat ägglossning, men den misstänker det för denna dag)

Från 5 sep -10 september (dvs idag) har jag haft följande symtom: 

Ömma bröst (på ett annorlunda sätt än innan mens) Känner av de bara av att gå i en trappa

Ovanligt ont i ryggslutet, sitter och skruvar på mig på kontorsplatsen på jobbet 

Tröttare än vanligt, sovit middag 4 gånger under dessa dagar (även på jobbet)

Typ mensvärks smärtor mitten av buken och ut åt vänster, som kommer och går

Glömsk, glömmer datorn på jobbet, missar möten, dåligt minne överlag 

Lätt illamående ibland, men inget som stoppar mig från att äta 

Vill tillägg att min BIM är beräknad den 17 sep.

Jag har läst och förstått att vissa är överkänsliga mot hormonet som utsöndrar redan efter befruktningsögonblicket och kan därför redan innan BIM få symtom.

Jag har även läst att många befruktade ägg aldrig leder till en graviditet, vilket skulle kunna förklara (inte alla) men kanske vissa skengraviditeter? Eller vad tror ni? Någon annan som upplevt alla dessa tidigt symtom efter befruktning, där det både lett till en graviditet men även när det inte gjort det?

Jag vill inte hoppas för mycket för min egen del beträffande dessa symtom men jag tycker ändå att det är intressanta - då jag är ny med allt detta.

Jag hoppas vi kan följas åt ❤️

• Magnolia010

Tack för svar Cocach­ins! Glad

Tror det är någon form av spöksymtom jag känner, känner mig ju inte gravid bara massa konstiga symtom. 
    Får se vad som hände på min BIM den 17/9, men tror nog ni kan räkna med att jag ansluter till oktobertråden.

Så bra att kunna läsa vad ni alla upplever under er resa, speciellt för mig som är ny med allt. Tack Hjärta

• Magnolia010

1/9 Etaj Plus
    1/9 hejfredrikson Plus
    5/9 Pörny Plus
    5/9 FruZ Plus

2/9 Cykelhjul
    3/9 Melsson
    4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Hannis1983
    7/9 Jagälskarsommaren
    7/9 TrueResolution
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Inker000
    11/9 katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    15/9 PinknFluffy
    18/9 Idapida2022
    18/9 Magnolia010
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    21/9 Sjuttonmånader
    23/9 Idas1235
    2/9 maymom
    27/9 MyFirstBaby
    27/9 Trana123
    28/9 Acire94
    29/9 medioker
    30/9 Ewcia
    30/9 Swn

• Magnolia010
    elin1989 skrev 2022-09-12 01:06:15 följande:
    Gravidtetshormonet hcg börjar inte bildas förrän efter implantationen så det orsakar inga symtom direkt. Sen får man ju symtom efter ÄL oavsett om man är gravid eller inte, när progesteronet går upp. Så det är nog mer att folk är mer medvetna när de håller på och försöker bli gravida  
    Ja, kroppen spelade mig verkligen ett spratt denna gång. Första gången jag försöker bli gravid, så är nog för ny med allt :)
  • Magnolia010

Igår försvann alla mina överdrinva symtom och kvar blev jag med PMS-humörtet från HELLDemon och "vanlig" symtom på att strejk-veckan är på G.

Så nu kan ni defenetivt räkna bort mig, vi ses i oktober-tråden istället.

Fråga, vilka kosttillkost kör ni på? Märken och mängd?
    Ska köra en storbeställning från Apotea och ladda för oktober.

Hjärta

Svar på tråden BIM sept -22