• Solros22

BIM sept -22

Äntligen positivt äl-test!! 

cd13, så redo den här månaden. Provade boosta med d-vitamin igår. 

försök nr 6 med barn nr 2? 
    ett missfall iv12, ett ma i v 11 och en kemisk graviditet det senaste året. 

bim 24/9.

• Solros22

D-vitamin ska tydligen boosta ägglossning å göra ägget bättre på nåt sätt? 

hittade en tråd här på fl. folk tar det en-två dagar innan ägglossning. Mellan 15000-30000 ie, jag tog 15000ie igår. 

håller verkligen tummarna den här månaden. Blev inget förra. Å kemisk innan det. Så less på blanka test. 

• Solros22
    Jojjans skrev 2022-09-12 11:11:47 följande:

jag förstår precis, och håller med. Pluset har jag dock slutat hoppas på, har inga såna känningar alls. brukar inte heller ha några särskilda symptom innan mens, mer än kanske lite spottings dygnet innan. brukade ha helvetes-pms dagarna innan förr men det har nästan försvunnit sen jag slutade dricka kaffe. 

tog dessutom en boosterdos d-vit denna cykel. Kanske har det gett mig längre lutealfas vem vet. 

får väl ta ett nytt test om den inte kommit imorgon. 

Hur mycket d-vitamin tog du i din boosterdos?
  • Solros22
    Idas123 skrev 2022-09-12 14:21:58 följande:

Tack! Inne på dag 6 med blinkande gubbe så jag tänkte testa en d-vitamin boost för att se om det händer något.
    Hur har dina äl-stickor sett ut runt ägglossning? Kan man se om strecken blivit starkare kring ägglossning även när man använder CB? 
    För enligt kalendern så skulle jag egentligen haft äl kring typ 8/9 och då var strecken på stickorna också som starkast. Men har inte fått fast gubbe än och senaste 2 dagarna har jag upplevt att strecken blivit svagare igen. Dock fortfarande blinkande gubbe.

Jag har börjat med digitala testet. Tycker det var så svårt att se vad som var positivt och vad som bara var starkare sträck. Så jag hade negativt äl test på fre morgon men glad gubbe på fredag em. 

ägglossningsflytningar från torsdag å hela helgen. 

man ägglossning ju tyvärr inte varje månad.

• Solros22

Molvärk i tjejmagen 4 dagar efter äl. 

är jag knäpp eller händer det nåt där?

• Solros22

Varför går tiden mellan äl å bim så otroligt långsamt?? 

är mitt emellan? äl+7 å bim-6? redan testat 2 ggr med supernegativt såklart? 

• Solros22
    Längtarefternästa skrev 2022-09-19 09:27:55 följande:
    Graviditetstest från äl+13, +15, +17 och +19 (BIM, BIM+2, +4, +6 om jag räknar med att ägglossningen var en dag sen och att mensen då även skulle bli en dag sen). Nu tycker jag ändå att stegringen är tillräckligt tydlig för att jag ska våga tro på att jag faktiskt är gravid. Så nu slutar jag att testa och hoppas på det bästa! Lycka till till alla er som snart har BIM, hoppas på att se många plus här i tråden!
    Grattis!!!! Hoppas att jag får samma snart!!
  • Solros22

3 dagar till bim. 

brösten spränger och molvärk i magen. Men negativt testa tidigt från babyplan idag oxå. 

borde inte det visa pos vid det här laget om det är något? 
    men blir förbryllad för jag brukar aldrig känna av brösten innan mensen?

• Solros22

Svagt positivt bim -2.  

håll alla tummar å tår för att det är våran tur nu 🤞

• Solros22

Mitt svaga test har blivit ännu svagare. 

så det blev nog en kemisk graviditet den här månaden oxå. 

bim-1.. men illamående och större bröst. 

Svar på tråden BIM sept -22