• Klara1997

BIM sept -22

Hej jag hoppar in här då
    Efter en konstig mens som kom 4 dagar för tidigt blödigt lite i 3 dagar för att nu blöda lite mer less på min kropp 
    Men det är bara att ta nya tag nu
    Lycka till till er! 

1/9 Etaj
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    16/9 Cocachins
    13/9 klara1997 

• Klara1997

Jojjans 

skickar styrkekramar till dig, kan inte ens tänka mig hur det är att förlora ett barn.
    jag har fått missfall i vecka 10, 7 och i vecka 6 ca fruktansvärt redan då 

Ta hand om dig Hjärta

• Klara1997
    Jojjans skrev 2022-08-18 10:33:35 följande:

ja det är såklart vidrigt. Har haft mf v 16 och v 6, sen fått min son (i vecka 34) och sen mf/förlust i vecka 21 och nu mf i vecka 5. Man tycker ju att det borde få vara nån måtta på eländet men jag vågar inte längre tänka Det kan inte bli värre än såhär - för det kan alltid bli värre?

jag hoppas jag blir gravid snabbt igen och att det vill stanna Hjärta

Ja varför har endel så mycket utmaningar kan man undra
    lycka till nuHjärta
  • Klara1997

Nu när min senaste/nuvarande mens var väldigt konstig så fick lite panik.
    Började läsa om klimakteriet så köpte ett test som läser av hormonerna typ som ett gravidtest fast för fertilitet 
    Det visar inte på att jag kommit in i klimakteriet iaf så nu har jag släppt det som oro iaf 
    vet ju att min ålder snart 41 inte är på min sida men fick missfall i April så då funkar det att bli gravid igen hoppas jag. 

ville bara skriva av mig
    vore så mysigt att få en liten familjemedlem till bara att hoppas på att det blir så i framtiden iaf
    skickar en lyckospark till alla som kämpar Hjärta

• Klara1997
    Katch91 skrev 2022-08-19 08:12:52 följande:

Hoppar in jag med!
    Har två barn sedan innan 9 och 12år och en bonusdotter på 12 också. Gifte mig i juni med min man och vi har inga gemensamma barn. Var ingen självklarhet om vi skulle skaffa något gemensamt barn då mannen är 12 år äldre än mig. Men jag är 30 och han 42, så i vi är ?unga? än ; )

Vi började Försöka i Juli med fertilt fönster 9-13/7 mitt i semestern med alla kidsen i en stuga med våningssängar på 15kvm?. Inte det lättaste hahaha

Men gravid blev jag, testade positivt ÄL+8-9 och Positivt på BIM. Men BIM+2 började jag blöda och är nu på cykeldag 5 och blöder nästan ingenting snart. Precis som en vanlig mens. Så någongång i nästa vecka räknar jag med halkigt  papper igen vid toabesöken. Brukar ha ca 2-3 torra dagar innan mitt fertila sekret börjar komma och varar i typ 5 dagar. 

Så tack och lov kommer vi vara barnlediga under i stort sett hela mitt fertila fönster :) 

Så från att ha varit otroligt ledsna över missfallet (vi hade nästintill redan köpt barnvagnen haha) så är vi nu jävligt pepp på ett nytt försök nästa vecka!

1/9 Etaj
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    16/9 Cocachins
    13/9 klara1997 
    10/9 Katch91

Låter ungefär som mig förutom att vi inte gift oss än
    vi hade inte heller planerat fler barn/ gemensamma  egentligen jag blev gravid och det gick inte bra förra året
    Efter det så insåg jag att jag vill faktiskt ha en till familjemedlem. Fick missfall i April och är nu inne på ett till försök att bli gravid.
    just när jag har mitt fertila fönster så är alla barn hemma haha men ska nog gå bra ändå 

lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • Klara1997
    Katch91 skrev 2022-08-20 09:35:42 följande:
    Jag brukar ha 5 dagar fertilt sekret ska Jag då ta en booster dag 1, känns tidigt om man nu inte vill att ägget ska släppa allt för tidigt. 

Funderar på att bekräfta två dagar med fertila sekret innan booster.

vilken dos tar du?
    Låter intressant jag kanske borde testa att Boosta jag med, det gäller då att ta en större mängd precis innan ägglossning då? äter vitaminer nu som ska vara bra för fertiliteten de innehåller D-vitamin iof.
    Men man kanske ökar chanserna för en graviditet  med en Boost ändå 
  • Klara1997
    Pörny skrev 2022-08-20 20:18:11 följande:
    Helt plötsligt ökade testerna så ikväll ska maken brottas ner, ja eller dom galna barnen ska somna först :) 
    Haha heja dig Kyss
  • Klara1997
    {#emotions_dlg.flower}
    Katch91 skrev 2022-08-20 21:08:45 följande:

Klara1997

se till att köpa ren vitamin D3
    jag köpte 5000IE, och 2000IE

En boosterdos är typ 25000-50000IE en gång månad när man ska ha ägglossning. Inte för tidigt 

Tack för info
    ska jag ta det när ägglossningstestet ger blinkande gubbe ? 

spelar det någon roll vilken sort/märke  på D-vitamin ?

• Klara1997

Katch91
    tack för infon om D-vitamin, nu har jag beställt den
    har du tips om när jag ska ta den då? Vänta tills glad gubbe på ägglossningstestet? Eller blinkande? 

• Klara1997

Katch91 har man inte ägglossning inom 48 timmar efter glad gubbe  ? 

Svar på tråden BIM sept -22